Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports Facelifting

Rafał Poznań, 8 lat temu
Silnik 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Największą zaletą auta jest napęd hybrydowy. Sylwetka i wygląd jest kwestią gustu, dlatego pomijam ten aspekt przy ocenie. Auto po liftingu zyskało na lepszej jakości materiałach wewnątrz - więcej miękkich elementów wykończeniowych z przodu, dodatkowe przeszycia nićmi, system multimedialny schowany pod szkłem. Z tyłu jakość materiałów niestety już nie zachwyca (dowód na budżetowy charakter samochodu). Dodatkowe systemy bezpieczeństwa w ramach pakietu "safety sense" działają poprawnie i są pomocne w bezpiecznej jeździe. Stalowe nadwozie wykonane z blach bardzo niewielkiej grubości (chyba taka tendencja większości producentów). Lakier fabryczny grubości od 90 do 120 mikronów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo cichy, bezwibracyjny i bezobsługowy. Brak alternatora, rozrusznika, sprzęgła, pasków klinowych. Poznanie systemu hybrydowego pozwala na poruszanie się z prędkością do 70 km/h na silniku elektrycznym (tryb automatyczny - tryb domyślny). Co ciekawe, w trybie EV (dedykowany do jazdy tylko elektrycznej) elektryczny silnik trakcyjny pracuje tylko do 50 km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Jeden bieg do przodu, jeden do tyłu + funkcja hamowania silnikiem. Prościej się nie da. Wszystko działa bardzo płynnie i bez szarpnięć, póki co, sprawnie.
4,0
Układ jezdny
Dobry kompromis pomiędzy twardością a komfortem - pewne właściwości jezdne. Mały minus za nieprzyjemne dobijanie auta na większych wybojach / dziurach (auto wyposażone w bardziej komfortowe 16 calowe felgi).
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra, do tyłu nieco gorzej. Auto na szczęście wyposażone jest w kamerę cofania oraz czujniki parkowania z przodu i tyłu (wersja Prestige). Dodatkowo wersja ta wyposażona jest w układ samodzielnego parkowania równoległego, który działa bardzo sprawnie. Pełne światła LED generują bardzo równomiernie rozproszone światło oraz dobry zasięg - zwłaszcza przy przełączeniu ze świateł mijania na światła drogowe. Układ automatycznego przełączania świateł mijania na drogowe działa bardzo poprawnie i reaguje dość szybki na inne pojazdy.
4,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki pod ręką. Fotele sportowe (wersja prestige) mocniej wyprofilowane (dla mnie trochę zbyt wąskie). Minus za kłopotliwą regulację wysokości zagłówka. Pełna regulacja obu foteli - łącznie z regulacją wysokości. Regulacja odcinka lędźwiowego tylko w fotelu kierowcy. System multimedialny jak dla mnie działa bez zastrzeżeń i z odpowiednią czułością na dotyk. Minus za ograniczone możliwości personalizacji ustawień samochodu poprzez system Toyota Touch. Parowanie z telefonem Apple poprzez bluetooth bez zastrzeżeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa skutecznie, dobrze odparowuje i wentyluje. Klimatyzacja oparta na sprężarce elektrycznej nie obciąża swoją pracą silnika. Minus za brak nawiewów dla drugiego rzędu siedzeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wystarczająca dla osoby o wzroście 180-190 cm. Z tyłu przestrzeń niestety uzależniona od wysokości osób na przednich fotelach. Dla 3-osobowej rodziny przestrzeń zupełnie wystarczająca. Duży plus za pojemny bagażnik i podwójną podłogę w wersji Touring Sports.
5,0
Wyciszenie
W mojej ocenie wyczuwalnie lepiej niż w wersji przed liftingiem. Jest cicho i komfortowo do 120-130 km/h. Nawet podczas przyspieszania "wycie" silnika nie jest natarczywe. Przy jeździe miejskiej bardzo cicho - czasami trudno się zorientować który silnik napędza koła (spalinowy czy elektryczny).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za 180 zł pełen bak paliwa (45l) pozwalający przejechać ok. 800 - 850 km po mieście.
4,0
Stosunek jakość/cena
Chyba najbardziej optymalny stosunek ceny do jakości i wyposażenia wśród aut hybrydowych na rynku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowe auto - brak usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowe auto - brak usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,50 zł
5,8
l/100km
5,8
l/100km
6,6
l/100km
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Auris II Touring Sports Facelifting