Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports Facelifting
Damian,
ponad rok temu
Silnik 1.6 D-4D 112KM 82kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
190 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Silnik
5,0
Całokształt
Moje trzecie auto. Drugi raz silnik diesela.
Samochód wspaniały. Dużo czytałem na temat tego modelu i silnika. Większość opinii było pozytywnych i mogę to potwierdzić.
Auris to typowa japońska konstrukcja - niezawodna. Nie do końca byłem przekonany do silnika BMW, ale Toyota odpowiednio go polepszyła i jednostka jest dobrze dopracowana.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na silnik 1.6, jest super. Odejmuję jedną gwiazdkę, bo jeżeli ktoś chce jeździć 150km/h po autostradach, to jednostka mogłaby być większa.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, nie było z nią problemów jak do tej pory
Jednakże denerwuje mnie typowe dla dieseli stukanie drążka zmiany biegów na postoju, na biegu jałowym.
Nie znam się za bardzo na tym, ale w każdym używanym dieselu w którym siedziałem hałasował w ten sposób.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny, jeżeli serwisuje się odpowiedni, to nie ma się do czego przyczepić - normalna sprawa. Części raczej tanie.
5,0
Karoseria
Blacha wydaje się dość cienka. Kilka razy słyszałem kamyczek uderzający w maskę, ale szczęśliwie odprysku nie odnotowałem.
Na razie nie rdzewieje :)
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność w kombi nigdy nie była super. Przód ma dobrą widoczność, słupki nie przeszkadzają, natomiast tył mógłby być lepszy.
Pod względem widoczności wolę sedany
4,0
Ergonomia
Polecam dla osób do 185 cm wzrostu. Właśnie tyle mierzę i wydaje mi się, że jest to granica wygodnej jazdy. Siedzenia trzymają odpowiednio normalnych rozmiarów sylwetkę. Podłokietnik mnie denerwuje by mógłby wysuwać się bardziej w przód
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dużo czytałem, że jest problem z zaparowanymi szybami. To bardzo mnie martwiło, ale nie doświadczyłem tego nawet zimą. Wentylacja radzi sobie odpowiednio. Zmiana ustawień nawiewu i serwis klimatyzacji to podstawa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Również dobrze. Na tylnej kanapie nie podróżuje, ale jak sprzątam, to nie wydaje mi się żeby był problem z miejscem dla osób o normalnej budowie ciała
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze wyciszony jak na samochód w tym segmencie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania są znośne. Części związane z silnikiem można uznać za stosunkowo drogie, bo są z BMW.
Np. oryginalny filtr paliwa w tym roku znalazłem najtaniej za 209zł., więc wydaje mi się, że to jest sporo
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie dam pięciu gwiazdek, bo auto ma kilka minusów. Są one do zaakceptowania, ale w czasach popandemicznych ceny są chore, więc stosunek ceny do jakości jest nieodpowiedni.
Ale jeżeli ktoś trafi dobrze utrzymany egzemplarz w stosunkowo dobrych pieniądzach to warto kupić
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mam z tym problemu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak. Trzymam kciuki, żeby to się utrzymało
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 D-4D 112KM 82kW
[l/100km]