Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports Facelifting
ALK,
5 lat temu
Silnik 1.6 D-4D 112KM 82kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
112 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
2,29
44% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny
: jedyne co działa bez zastrzeżeń
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: non stop rozjeżdżająca się geometria
2,0
Całokształt
Ogólnie technologia 20 lat wstecz ubrana w nowsze wdzianko. Dobry dziadkowóz/żonowóz dla przebiegów max 10kkm rocznie. 1,6 PB nie jedzie; Hybryda głośna, akumulatory średnio żywotne, CVT dramat.
Wrażenia
3,0
Silnik
dynamika nie jest zła, ale za mała moc do tego auta jeśli jeździsz w więcej niż pojedynke
2,0
Skrzynia biegów
przełożenia ok, prowadzenie drążka/precyzja dramat.
1,0
Układ jezdny
geometria się rozjeżdża co 1000km, nie przesadzam. Kwestia 4 aut, nie jednego egzemplarza.
3,0
Karoseria
lakier bez szału, część kamyków/owadów powoduje odprysk, który w ciągu dwóch miesięcy przechodzi w ognisko korozji. Mało zakamarków - pod kątem utrzymania w czystości na plus.
Komfort
4,0
Widoczność
nisko poprowadzona linia dachu, reszta ok
3,0
Ergonomia
obsługa multimediów pozostawia wiele do życzenia, bluetooth wariuje co drugie uruchomienie samochodu. Z plusów panel klimatyzacji rewelacja. Schowki pojemne i podręczne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
git
1,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli masz więcej niż 180cm wzrostu to dramat. Za wysoka pozycja, kierownica o zbyt krótkim zakresie regulacji, fotele o profilu inspirowanym siedzeniami z Ikarusa. Miejsca dla pasażerów z tyłu wcale pomimo braku tunelu.
2,0
Wyciszenie
Porównywalne z Rapidem/Polo, a to inna klasa auta.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co chwila coś, wymiana szyby czołowej 4k
3,0
Stosunek jakość/cena
nie jest droga jako nowa, ale trzyma wartość nie wiadomo czemu.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
cały czas coś. Rolka prowadząca paska, EGR, poduszka skrzyni, luzujące się osłony wydechu, to napinacz paska. Jakość obsługi w większości ASO pozostawia wiele do życzenia
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na drodze jeszcze nie stanął, ale dźwięk pękającej ORYGINALNEJ tarczy hamulcowej po przejechaniu 28kkm zapamiętam na długo.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 D-4D 112KM 82kW
[l/100km]