Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports Facelifting

BS, 3 lata temu
Silnik 1.4 D-4D 90KM 66kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zaskakująco niskie spalanie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Czasem skrzypi fotel kierowcy
5,0
Całokształt
Autko posiadam od około roku, Wcześniej pracowało w firmie do ok. 100 000 km przebiegu. Cały czas serwisowane w Toyocie i przez ten czas poza wymianami olejów, filtrów tylko tarcze i klocki hamulcowe były wymieniane. Przez czas mojej eksploatacji również nie było żadnych usterek. Nawet akumulator jeszcze oryginalny. Nawe dłuższe trasy nie męczą, zaletą jest ruchomy podłokietnik. Bardzo przydatny jest też asystent ruszania pod górę (dostępny jest w każdej wersji wyposażenia). Kamera cofania bardzo się przydaje, dobry widok. System multimedialny działa dobrze, co ważne jest też powiązany z wyświetlaczem między zegarami. Samochód z tym silnikiem nie jest dla osób które chcą pierwsze ruszyć spod świateł. Jednak potrzebuje te 13 s do 100. Ale odwdzięcza się bardzo niskim spalaniem. Nie udało mi się przekroczyć 7l/100 km (autostrada przy 160 km/h) W mieście pali ok. 5,5 l, poza miastem jadąc ok 90 km/h można zejść poniżej 4 nawet do 3,5 l. Jeżeli będziemy podróżować z kompletem pasażerów może trochę brakować mocy, ale da się normalnie jechać. Natomiast przy 1-2 pasażerach jest to bardzo dynamiczne auto. Pomimo posiadania DPF nie było z nim żadnych problemów a ma już 130 tys. km. Procedura oczyszczania DPF uruchamia się co ok. 600-650 km. Wadą mogą być żarówki w światłach mijania. Pomimo że są halogenowe to nie jest to H7 tylko dość drogie HIR2 i nie wszędzie można je kupić.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeżeli chodzi o bezawaryjność to nie ma żadnych zastrzeżeń, to jeden z najlepszych małych diesli. Spalanie także na duży plus. Dynamika przy 1-2 osobach znakomita. Natomiast nie jest do demon szybkości, ma mało palić, chyba taki był zamysł.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń nic nie haczy. 6-ty bieg przydaje się w trasie i wpływa na tak niskie spalanie.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi. Całkiem komfortowe zawieszenie. Z tyłu jest belka skrętna więc będzie taniej przy ewentualnych naprawach.
4,0
Karoseria
Lakier jest dość podatny na zarysowania, a jego powłoka jest cienka. Na razie nie ma żadnych oznak korozji, ale zobaczymy za kilka lat.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra, bardzo pomaga kamera cofania.
5,0
Ergonomia
Dobre rozplanowanie przestrzeni. Ruchomy podłokietnik, miękkie wykończenie podłokietnika w drzwiach, duża możliwość regulacji foteli. Dobre sterowanie funkcjami z kierownicy. Kilka małych schowków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie było do tej pory problemów, ani z parowaniem szyb, ani z działaniem klimatyzacji. Jedyny minus to długie nagrzewanie się silnika przy niskich temperaturach, ale jest to przypadłość wszystkich małych diesli. Na plus, że jest grzałka w nagrzewnicy i zanim silnik się nagrzeje to od początki leci trochę cieplejsze powietrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest wystarczająco dla kierowcy i pasażera aby komfortowo podróżować. Przy wysokich osobach siedzących z przodu z tyłu może być trochę ciaśniej. Za to na plus z tyłu to: płaska podłoga, gniazdko 12v i podłokietnik z uchwytami na kubki. Bardzo wygodne składanie tylnych siedzeń za pomocą dźwigni w bagażniku. Duży bagażnik, wygodna roleta z możliwością zaczepienia w dwóch pozycjach.
4,0
Wyciszenie
Silnik pracuje cicho, ale są cichsze diesle, jednak nie przeszkadza to w czasie jazdy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak do tej pory bez żadnych niespodziewanych wydatków, tylko okresowy serwis.
4,0
Stosunek jakość/cena
Używane toyoty trzymają wartość, zwłaszcza hybrydy. Diesle natomiast są dostępne w dużo lepszych cenach.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie jedyny drobiazg to, że czasem skrzypi pianka w fotelu kierowcy. Chyba od temperatury to zależy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych do tej pory nie odnotowano

On - zużycie paliwa dla silnika 1.4 D-4D 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
5,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Auris II Touring Sports Facelifting