Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports Facelifting

Dariusz, 2 miesiące temu
Silnik 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 115 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik - mało pali a jeździ względnie szybko [można
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Karoseria to oczywisty wybór, ale z tym da się żyć, gorzej z systemem multimedialnym który uczy pokory i cierpliwości. Nie przystoi żeby auto z 2017 miało coś takiego na pokładzie.
5,0
Całokształt
Auris to póki co najlepsze auto z mnogości aut które do tej pory użytkowałem i posiadałem. Po 25 tyś km które udało się pokonać po roku zaskoczyło mnie wiele rzeczy w porówananiu z Golf-em z tego samego rocznika. Auto przede wszystkich jest głośniejsze i wiele osób na tym forum pisało o braku wygłuszenia pod czym trzeba się podpisać. Na ostatnio zrobionej przez Aurisa trasie Śląsk- Dubrovnik przy prędkościach autostradowych można spokojnie rozmawiać nie podnosząc głosu, głowa mnie i żonie nie odpadła po takiej trasie. Na ogromny plus fotele które w dużo większych autach są gorsze i mniejsze [ich rozmiar sprawia, że auto w środku wydaje się małe - ale po wzięciu miarki jest porównywalna ilość miejsca z Golfem VII] Silnik to największy atut tego auta. Ma LPG i w mieści przy respektowaniu przepisów prawa daje radę zmieścić się w 7,5/8 gazu. Przy prędkościach autostradowych średnie spalanie dochodzi o 9 [zasługa ogromna 6 biegowej skrzyni biegów]. Zawieszenie [niezalezne na wszystkich kołach] to kolejny mocny punkt - trzyma dobrze, ale nie zapomniało o komforcie. Jest przede wszystkim bardzo ciche na nierównościach. Bagażnik ma 600l i niestety jest gorszy niż w ten Golf-ie - mniej ustawny i mniejszy [pomimo, że na papierze są niemalże identyczne]. Karoseria i podwozie to minus -trzeba dbać i tyle. Auris w moich rękach przeszedł konserwację podwozia i tyle w temacie - lepiej założyć w budżecie zakupu auta dodatkowy wydatek 3-4k na profesjonalny serwis z gwarancją] Wnętrze na ogromny plus - wygoda to słowo przewodnie. System multimedialny to jednak żart - powolny jak smartfony za 300zł. Na + infoekran między obrotomierzem i prędkościomierzem - działa wybitnie dobrze, podaje wystarczająco dużo info. System rozpoznawania znaków działa zaskakująco skutecznie. Czytałem w opiniach innych użytkowników jakoby oświetlenie było słabym punktem - mój egzemplarz ma pełny LED i światła są wybitne. Auto jest w wersji Selection [czarny dach, 17 calowe piękne, ale niewygodne felgi i brak tempomatu za co ogromny minus]. Podsumowując - auto jest warte swoich pieniędzy, w porównaniu do Golf-a VII jest zdecydowanie mniej awaryjne [w ogóle nie ma awarii, czego nie można było powiedzieć o VW], ma porównywalny komfort jazdy i najwygodniejsze fotele w klasie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja. Pali bardzo mało przy jeździe zgodnie z przepisami. Wyposażony jest w LPG i nie ma z nim większego problemu - auto przy 4tys obr./min przełącza się na benzynę [przy prędkości około 165km/h na autostradzie :)]
5,0
Skrzynia biegów
Zawsze działa tak samo. Czy zimno czy ciepło. Biegi wchodzą pewnie. W porównaniu z Golfem VII w którym biegi wchodziły na siłę, tutaj jest zdecydowanie lepiej. Duży + za to, że przełaczanie między 1 a wstecznym nie powoduje żadnych zgrzytów nawet jeśli robisz to szybko.
5,0
Układ jezdny
Nie jest tak czuły jak w VW - natomiast nie wymaga tyle uwagi.
3,0
Karoseria
Największy minus, dobrze znany zatem są już znane sposoby. Konserwacja w profesjonalnym zakładzie załatwie sprawę.
Komfort
5,0
Widoczność
W porównaniu z Golf-em VII jest o niebo lepiej. Widoczność do tyłu jest b.dobra, widać maskę. Nie siedzi się w jak w czołgu zwanych VW.
3,0
Ergonomia
Niektóre przyciski są w dziwnych miejscach nawet jak na auto japońskie. System multimedialny jest słaby.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacyjnie - nie da się tego inaczje nazwać. Przy 40 stopniach upału w Chorwacji schłodził auto w 2,5min do akceptowalnych 25.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę klasę samochodu w pełni zasłużone 5/5. Miejsca na nogi dla kierowcy i pasażera obok jest aż nadto. Z tyłu mają odrobinę gorzej, ale to nie SuperB :)
3,0
Wyciszenie
Do 140-150km/h daje radę, głowa nie odpadnie. Powyżej 4tyś/obr/min słychać wyraźnie silnik we wnętrzu który gra wówczas pierwsze skrzypce.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy średnim spalaniu 8l/LPG i braku jakichkolwiek awarii - rewelacja.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto w segmencie jest zauważalnie droższe niż inne podobne konstrukcje - jak nietrudno się domyśleć, jest to czymś spowodowane i to coś to bezawaryjność i prostota obcowania z tym autem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie stwierdzono
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzono

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Valvematic 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Auris II Touring Sports Facelifting