Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports Facelifting
Dariusz,
3 miesiące temu
Silnik 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
115 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Silnik - mało pali a jeździ względnie szybko [można
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Karoseria to oczywisty wybór, ale z tym da się żyć, gorzej z systemem multimedialnym który uczy pokory i cierpliwości. Nie przystoi żeby auto z 2017 miało coś takiego na pokładzie.
5,0
Całokształt
Auris to póki co najlepsze auto z mnogości aut które do tej pory użytkowałem i posiadałem. Po 25 tyś km które udało się pokonać po roku zaskoczyło mnie wiele rzeczy w porówananiu z Golf-em z tego samego rocznika. Auto przede wszystkich jest głośniejsze i wiele osób na tym forum pisało o braku wygłuszenia pod czym trzeba się podpisać. Na ostatnio zrobionej przez Aurisa trasie Śląsk- Dubrovnik przy prędkościach autostradowych można spokojnie rozmawiać nie podnosząc głosu, głowa mnie i żonie nie odpadła po takiej trasie. Na ogromny plus fotele które w dużo większych autach są gorsze i mniejsze [ich rozmiar sprawia, że auto w środku wydaje się małe - ale po wzięciu miarki jest porównywalna ilość miejsca z Golfem VII]
Silnik to największy atut tego auta. Ma LPG i w mieści przy respektowaniu przepisów prawa daje radę zmieścić się w 7,5/8 gazu. Przy prędkościach autostradowych średnie spalanie dochodzi o 9 [zasługa ogromna 6 biegowej skrzyni biegów].
Zawieszenie [niezalezne na wszystkich kołach] to kolejny mocny punkt - trzyma dobrze, ale nie zapomniało o komforcie. Jest przede wszystkim bardzo ciche na nierównościach. Bagażnik ma 600l i niestety jest gorszy niż w ten Golf-ie - mniej ustawny i mniejszy [pomimo, że na papierze są niemalże identyczne].
Karoseria i podwozie to minus -trzeba dbać i tyle. Auris w moich rękach przeszedł konserwację podwozia i tyle w temacie - lepiej założyć w budżecie zakupu auta dodatkowy wydatek 3-4k na profesjonalny serwis z gwarancją]
Wnętrze na ogromny plus - wygoda to słowo przewodnie. System multimedialny to jednak żart - powolny jak smartfony za 300zł. Na + infoekran między obrotomierzem i prędkościomierzem - działa wybitnie dobrze, podaje wystarczająco dużo info.
System rozpoznawania znaków działa zaskakująco skutecznie.
Czytałem w opiniach innych użytkowników jakoby oświetlenie było słabym punktem - mój egzemplarz ma pełny LED i światła są wybitne.
Auto jest w wersji Selection [czarny dach, 17 calowe piękne, ale niewygodne felgi i brak tempomatu za co ogromny minus].
Podsumowując - auto jest warte swoich pieniędzy, w porównaniu do Golf-a VII jest zdecydowanie mniej awaryjne [w ogóle nie ma awarii, czego nie można było powiedzieć o VW], ma porównywalny komfort jazdy i najwygodniejsze fotele w klasie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja. Pali bardzo mało przy jeździe zgodnie z przepisami. Wyposażony jest w LPG i nie ma z nim większego problemu - auto przy 4tys obr./min przełącza się na benzynę [przy prędkości około 165km/h na autostradzie :)]
5,0
Skrzynia biegów
Zawsze działa tak samo. Czy zimno czy ciepło. Biegi wchodzą pewnie. W porównaniu z Golfem VII w którym biegi wchodziły na siłę, tutaj jest zdecydowanie lepiej. Duży + za to, że przełaczanie między 1 a wstecznym nie powoduje żadnych zgrzytów nawet jeśli robisz to szybko.
5,0
Układ jezdny
Nie jest tak czuły jak w VW - natomiast nie wymaga tyle uwagi.
3,0
Karoseria
Największy minus, dobrze znany zatem są już znane sposoby. Konserwacja w profesjonalnym zakładzie załatwie sprawę.
Komfort
5,0
Widoczność
W porównaniu z Golf-em VII jest o niebo lepiej. Widoczność do tyłu jest b.dobra, widać maskę. Nie siedzi się w jak w czołgu zwanych VW.
3,0
Ergonomia
Niektóre przyciski są w dziwnych miejscach nawet jak na auto japońskie. System multimedialny jest słaby.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacyjnie - nie da się tego inaczje nazwać. Przy 40 stopniach upału w Chorwacji schłodził auto w 2,5min do akceptowalnych 25.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę klasę samochodu w pełni zasłużone 5/5. Miejsca na nogi dla kierowcy i pasażera obok jest aż nadto. Z tyłu mają odrobinę gorzej, ale to nie SuperB :)
3,0
Wyciszenie
Do 140-150km/h daje radę, głowa nie odpadnie. Powyżej 4tyś/obr/min słychać wyraźnie silnik we wnętrzu który gra wówczas pierwsze skrzypce.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy średnim spalaniu 8l/LPG i braku jakichkolwiek awarii - rewelacja.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto w segmencie jest zauważalnie droższe niż inne podobne konstrukcje - jak nietrudno się domyśleć, jest to czymś spowodowane i to coś to bezawaryjność i prostota obcowania z tym autem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie stwierdzono
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzono
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Valvematic 132KM 97kW
[l/100km]