Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports Facelifting

Piotr, 4 lata temu
Silnik 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Małe spalenie i oszczędne. Oraz dobra sprawdzoną konstrukcja do gazu w czasach ekologi. Cichy, dynamiczny.
Przeniesienie napędu
Układ hamulcowy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Delikatny lakier i wnętrze też ale to nie stare auta . Łatwo można zastosować i trzeba uważać .
5,0
Całokształt
Przeszedłem się z golfa 4 który miał 21lat na używaną po lizingu toyote z programu Toyota Plus. Pierwszy raz kupilem auto z polskiego salonu z sprawdzoną historią. Ubezpieczenia też nie duże przy wartości auta ponad 55tys zł. A trzeba ubezpieczyć z AC bo kradną te modele. I jestem zadowolony z zakupu. Jak czytałem komentarze że głośno w tym aucie to ja nie rozumiem tych ludzi dla mnie cicho i spalanie na bardzo dobrym poziomie. Auris nadaję się do gazu bo już jestem umówiony na montaż. Do minusów to lakier bo te nowe auta mają już słabe. I kilka takich drobnych szczegółów bym się czepiał. Jak np: stary golf ma do mykanie szyb a 3 letnia toyota nie i dobrać tego nie można w programie. Podłokietnik mógł by być regulowany w pionie a nie tylko poziomie. I dla bezpieczeństwa światło w drzwiach gdy są otwarte. Podświetlenie zapalniczki czy USB.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ciuchy i oszczędny. 7litrow przy prędkości 130km/H autostradą. Więc jak mój golf 1.4 75KM palił 8 to przy kombi z takim silnikiem to nie jest dużo. A o ile ciszej niż w starym aucie. Dynamiki też mu nie brakuje ale naj lepiej ponad 4tys obrotów. Max prędkość jaką uzyskałem to 209. Silnik na łańcuchu ale mocnym nie jak w grupie VAG.
5,0
Skrzynia biegów
Taka jak lubię czuć że bieg w szedł ale nie za mocno 6stopniowa cicha bez szarpania. I brak tych dwu mas co sprawia że koszty naprawy duże prosto i tanio. Oraz wytrzymała.
5,0
Układ jezdny
Bardzo czuły bo cały czas porównuje do 21 letniego golfa4.
4,0
Karoseria
Nie stety trzeba uważać bo delikatne ale sądzę że to wina lakierów wodnych związanych z ekologią. Przypadłość nowych aut nie zależnie od marki. Grubość lakieru w granicach 90-110. Konkurencja ma trochę grubsze ale 12 lat gwarancji na blachę.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie sterty dla bardziej wpływowych kształtów szyba jest długa. Czasem jak stoję na światłach jako pierwszy przeszkadzają mi czujniki deszczu czytania znów. Bo nie widzę świateł na drodze. Lusterka ok.
4,0
Ergonomia
Plusem jest brak tego tunelu na środku w tylnych siedzeń. Jak wspominałem podłokietnik mógł by się dać regulować w pionie A nie tylko poziomie. Schowki spoko chodź mógł by być większe te od pewnej. I siedzenia minimalnie mieksze. I jednak pokrętło w regulacji oparcia spisuje się lepiej niż drążek bo nie zawsze łapie jak trzeba. Ale to tylko kosmetyka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja sprawna. Czy ogrzewanie wolę pokrętła niż przyciski ale tak spoko kwestia przedstawienia się i przyzwyczajenie. Podgrzewane foteli w 2 trybach w golfie miałem 5 a był to 21letni samochód. Nawiewy ciche i wydaje . W trybie automat ,też daje sobie bez problemu radę. W mróz rozgrzewa się szybko i zaraz ciepłe powietrze leci.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla pasażerów. Jak ktoś porównuje auta klasy D co C to się dziwić że tam.malo miejsca. W porównaniu do golfa 4 ja nie narzekam sporo pod nogi . Czy nad głową.
5,0
Wyciszenie
Bardzo cicho jak przesadziłem się z golfa 4 który miał 21 lat. I dla zainteresowanych był na gaz nie klekot diesel. W końcu słyszę swojej myśli przy 130. Czy muzyka daje lepsze dźwięki niż kiedyś . Można normalnie porozmawiać przez tel na głośno mówiącym bez szumów i krzyczenia. Dlatego dziwią mnie komentarze że głośno i coś wyje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik na łańcuchu więc nie trzeba się martwic rozrządem. Olej co 15tys km. Części tanie i dostępne ale nic ja nie robiłem przy nim bo za nowe auto za jakiś czas się przekonam czy lider nie zasadności. Jak będę miał zamontowany gaz to już 16zł/18zl za 100km więc bardzo tanio się jeździ. Plusem jest brak dwu mas czyli sprzęgło wytrzyma długo bez napraw.
5,0
Stosunek jakość/cena
Sądzę że w Polsce ludzkie wolą vw czy audi z przebiegiem 300tys km. Bo prestiż niż sprawdzone konstrukcje w rozsądnej cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic nie robiłem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic nie robiłem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Valvematic 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,50 zł
7,6
l/100km
10,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Auris II Touring Sports Facelifting