Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports Facelifting
Krzysiek,
5 lat temu
Silnik 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
23 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Fajne auto, przeszkadza głośna skrzynia CVT, ale tylko wtedy mocno się dociśnie.
W codziennej jeździe jest naprawdę przyjemnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dynamiczny jak na 132KM.
Na światłach startuje dobrze, zapas mocy przy wyprzedzaniu jest i można bez obaw wyprzedzać w trasie.
Prędkość maksymalna ponad 200km/h.
Trochę głośny, być może przez skrzynię CVT.
Ale do tego auta wystarczający.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia CVT.
Po mieście jest ok, w trasie też ok, przy wyprzedzaniu...no cóż nie jest to ideał, żeby sprawnie jechać trzeba włączyć tryb sport i jest dobrze.
Ale niestety wyje niemiłosiernie przy mocnym dociśnięciu.
Możliwość zredukowania biegu przy zjeździe np. zimą po śniegu jest przydatne.
Możliwość zmiany biegów łopatkami bardzo wygodna, ale nie ma się co oszukiwać, raczej rzadko stosowane, nie po to się jeździ automatem żeby zmieniać biegi.
5,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi, przy dobrych oponach daje dużą pewność w prowadzeniu.
5,0
Karoseria
Nie ma problemów.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, regulacja fotela kierowcy pomaga, ale...mam problem gdy stoję na światłach jako pierwszy. Szyba przednia kończy się dość "szybko" i nie widzę sygnalizatora u góry. Jak jeszcze słupki zasłonią boczne to trzeba się wychylać żeby wiedzieć czy jechać czy nie.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, no prawie...
Przycisk sport powinien być umieszczony na kierownicy, nie trzeba go włączać często, ale jak już trzeba, to trzeba go poszukać, czyli trzeba oderwać rękę od kierownicy, a skoro go potrzebujemy przy wyprzedzaniu to raczej nie mamy małej prędkości. No i jest mały problem.
Inne przyciski czy sama obsługa jest ok.
Czujniki parkowania, kamera cofania na dużym ekranie, automatyczne parkowanie...to się przydaje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma się do czego przyczepić.
Klimatyzacja w trybie auto działa bardzo poprawnie, praktycznie jej nie zmieniam, tym bardziej że nie lubię "zimna", tylko lekki chłodek. Przy tym pracuje cicho i wydajnie.
Zaparowane szyby to rzadkość, tylko przy uruchamianiu w zimnym porach roku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dość mało miejsca dla kierowcy i pasażerów (na nogi).
Siedzi się dość "wciśniętym", co z jednej strony sprzyja dynamicznej jeździe, ale może też i być trochę niewygodne.
4,0
Wyciszenie
Słychać silnik przy mocnym dociśnięciu - CVT.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
Nie było żadnych usterek, jak na razie faktycznie niezawodność Toyoty się sprawdza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Nie było żadnych usterek, jak na razie faktycznie niezawodność Toyoty się sprawdza.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Valvematic 132KM 97kW
[l/100km]