Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports Facelifting
MIMI,
5 lat temu
Silnik 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
33 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Witam przesiadłem się z grupy VAG większość na LPG . Ze względu że przejeżdżam ok. 25.tyś roczne i braku silników na z pośrednim wtryskiem (oczywiście brałem pod uwagę tylko tańszą opcję instalacji sekwencyjnej ) wybór padł na Toyotę Auris 1.6 valvematic 132 KM ….
Co do silnika poczytałem na forum to jednostki valvematic 1.6 ,1.8 .2.0 to sprawdzone jednostki są na rynku już ok. 10 lat i nic się z nimi nie dzieje nawet po 300 tyś (oczywiście wymiana oleju co 15tyś )
Silnik valvematic ma hydrauliczną regulację zaworów więc w porównaniu do poprzedników idealnie nadaje się do współpracy z LPG (dlatego wybrałem ten silnik)
Jeżdżę dość spokojnie i nie przeszkadza mi brak dynamiki w wolnym zakresie obrotów . Żeby szybko wyprzedzić musisz zredukować o 2 biegi i obroty na 4000tyś w górę (ale najważniejsze dla mnie jest spalanie i tak większość przejeżdżam drogami lokalnymi i w obszarze zabudowanym za Tirami)
Przy spokojnej jeździe spala mi ok. 7 l LPG wynik nieosiągalny w grupie VAG 1.6 102KM 8l LPG
Teraz parę wad które mnie irytują w tym modelu :
1. Kamera cofania brudzi się nieziemsko –po zatrzymaniu musisz wysiąść i ją przeczyścić żeby z niej skorzystać , więc jak kupisz bez czujników cofania to jest to obowiązkowy gadżet bo widoczność z tyłu nie zaciekawa (mogli by dołożyć spryskiwacz do czyszczenia –pewnie zamontuje sam jak będzie cieplej)
2. Co dzień rano w wilgotne dni (a jest ich sporo w roku ) wyczyścić rosę w bocznych okien (opuszczanie szyb nie zgarnia rosy – w grupie vag wystarczyło opuścić i podnieść szyby )
3. Ogrzewanie lusterek musisz co dzień załączać żeby działały (mogło by być w automacie od pewnej temperatury tak jak w konkurencji )
4. Na nawigację szkoda kasy ma wiele do życzenia (ja miałem w zestawie bo kupiłem droższa wersję )
5. Manetka tempomatu zamontowana na godzinie 5 żeby go załączyć (a często z tego korzystam ) musisz przełożyć rękę na kierownicy z godziny 2 na 5 (ale to kwestia przyzwyczajenia) Pewnie o czymś jeszcze zapomniałem i oczywiście to wszystko moja opinia dla jednych wady dla innych zalety wybór i tak należy do ciebie.
Pewnie o czymś jeszcze zapomniałem i oczywiście to wszystko moja opinia dla jednych wady dla innych zalety wybór i tak należy do ciebie.
Co do założenia instalacji ja założyłem BRC sequent 32 polecana przez instalatora (ostatni raz długo przełącza się na LPG , mało serwisów, brak możliwości pobrania oprogramowania ) choć na razie jeździ OK.
Zapomniałem jeszcze napisać dlaczego padł właśnie ten wybór :D
Oczywiście koszty eksploatacji ;) Brak paska rożrządu ,Brak sprzęgła dwumasowego , turbo , i innych wynalazków dzisiejszej inżynierii :lol:
A i jeszcze jedno instalacje możesz założyć w serwisie ale cena 5.5 tyś. do tego dotryski benzyny :shock: ja założyłem za 2800 więc już 2700 do przodu nie wspomnę o kosztach benzyny której prawie w ogóle nie dotryskuje Ja jednak zaryzykowałem ale straciłem gwarancję, choć po wywiadzie i kosztach utrzymania gwarancji ryzyko się opłaca :D
pzd. Mam nadzieję że pomogłem jeżeli ktoś rozważa zakup tego pojazdu ...
ale czas pokaże jak będzie się sprawdzać ta japońska technologia ...
Szkoda że już nowych corolli nie wypuszczają z tym silnikiem ...
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Valvematic 132KM 97kW
[l/100km]