Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports Facelifting
Vojek,
8 lat temu
Silnik 1.2 D-4T 116KM 85kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
5 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Na razie nic niepokojącego się nie dzieje-w końcu nadal nowe auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobrze się zbiera od niskich obrotów,tylko przy jeździe w korku
jest trochę narowisty (system zero-jedynkowy).Silnik dobrze wyciszony
o niezbyt rasowym dźwięku.Na razie nie zauważyłem,żeby brał olej
(jak kuzyni tsi ze stajni VW)
4,0
Skrzynia biegów
Sporadyczne problemy z wrzuceniem wstecznego-po wysprzęgleniu
bieg "wchodzi".Biegi do jazdy na wprost wchodzą dobrze,z tym że
bieg VI jest typowym nadbiegiem (do wrzucania przy V>120 km/h,
przy niższych prędkościach silnik raczej się męczy i spalanie wcale
nie jest niższe)
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń,zobaczę jak będzie latem-zimą jeździłem
na 16' profil 60,teraz będą 17' o profilu 45-nie wiem czy komfort
nie ucierpi.Zawieszenie sprężyste,wyczucie kół dobre
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń,do tyłu wiadomo gorzej-bo niskie kombi.
Wspomaga kamera cofania i czujniki (przód+tył).
Trochę denerwujące na autostradzie przy podjeżdżaniu do bramek
(przy śpiących osobach w aucie)-cała kakofonia dźwięków.
Aha,dobra widoczność gwiazd,chmur,gór itp przez Sky View dla
pasażerów II rzędu.W nocy dobrą widoczność zapewniają
dobre światła mijania LED-ale długie nie są tak dobre-wąski
snop światła oświetlający teren jakieś 200 m przed autem.
4,0
Ergonomia
Osobiście wolę rozwiązanie Renault-satelita za kierownicą
o stałej lokalizacji-do zmiany kanału,czy głośności kierownica
musi być na wprost.Poza tym bez istotnych zastrzeżeń
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag,dwustopniowe ogrzewanie przednich foteli :)
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Poza zużyciem paliwa główny mankament-jedynie kierowca i drobni
pasażerowie z tyłu mają w miarę komfort.
4,0
Wyciszenie
Dobrze+
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trochę się rozpiszę.Jesienią 2015 wahałem się między wyrobem
z grupy VW (Golf,Octavia/Touran),a Aurisem.Sprzedawca w salonie
Toyoty obiecywał,że oni nie oszukują klientów,że spalanie
znacząco spadnie po 2-3 tys przejechanych km.
Teraz mam 5 tys i jest tak.W mieście przy delikatnej jeździe jestem
w stanie osiągnąć 6,5-7 l (więc nie jest źle),aczkolwiek każde
ostrzejsze pogonienie silnika skutkuje chwilowym zużyciem
sporo ponad 20 l/100 km.Na autostradzie przy 140-150 km/h
średnio spalił 7,9 l,innym razem jadąc średnio 130 km/h
spalił 6,3 l (przy większym o 1,5 tys km przebiegu).
Typowa trasa krajowa z wyprzedzaniem Tirów to około 7 l,
nie ma szansy nawet przy jeździe "na emeryta",żeby zejść poniżej
5 l/100 km (chyba żeby ktoś zjeżdżał z przełęczy Brenner
do Verony :) ).Tak więc Toyota podobnie jak inne marki
też podawała nieprawdziwe dane odn.spalania (średnio miało
być 5,4 l/100 km,a wychodzi 7-7,2 l/100 km)
3,0
Stosunek jakość/cena
Jak na kompakt (tyle,że dobrze wyposażony) Auris wychodzi
drogo.Taniej można kupić podstawowe (ale dużo większe,szybsze
i wystarczająco wyposażone) modele Mazdy 6,Superba,czy i40.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie nic się nie dzieje-nowe auto
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 D-4T 116KM 85kW
[l/100km]