Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports Facelifting

Vojek, 8 lat temu
Silnik 1.2 D-4T 116KM 85kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.2 D-4T 116KM 85kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Na razie nic niepokojącego się nie dzieje-w końcu nadal nowe auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobrze się zbiera od niskich obrotów,tylko przy jeździe w korku jest trochę narowisty (system zero-jedynkowy).Silnik dobrze wyciszony o niezbyt rasowym dźwięku.Na razie nie zauważyłem,żeby brał olej (jak kuzyni tsi ze stajni VW)
4,0
Skrzynia biegów
Sporadyczne problemy z wrzuceniem wstecznego-po wysprzęgleniu bieg "wchodzi".Biegi do jazdy na wprost wchodzą dobrze,z tym że bieg VI jest typowym nadbiegiem (do wrzucania przy V>120 km/h, przy niższych prędkościach silnik raczej się męczy i spalanie wcale nie jest niższe)
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń,zobaczę jak będzie latem-zimą jeździłem na 16' profil 60,teraz będą 17' o profilu 45-nie wiem czy komfort nie ucierpi.Zawieszenie sprężyste,wyczucie kół dobre
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń,do tyłu wiadomo gorzej-bo niskie kombi. Wspomaga kamera cofania i czujniki (przód+tył). Trochę denerwujące na autostradzie przy podjeżdżaniu do bramek (przy śpiących osobach w aucie)-cała kakofonia dźwięków. Aha,dobra widoczność gwiazd,chmur,gór itp przez Sky View dla pasażerów II rzędu.W nocy dobrą widoczność zapewniają dobre światła mijania LED-ale długie nie są tak dobre-wąski snop światła oświetlający teren jakieś 200 m przed autem.
4,0
Ergonomia
Osobiście wolę rozwiązanie Renault-satelita za kierownicą o stałej lokalizacji-do zmiany kanału,czy głośności kierownica musi być na wprost.Poza tym bez istotnych zastrzeżeń
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag,dwustopniowe ogrzewanie przednich foteli :)
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Poza zużyciem paliwa główny mankament-jedynie kierowca i drobni pasażerowie z tyłu mają w miarę komfort.
4,0
Wyciszenie
Dobrze+
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trochę się rozpiszę.Jesienią 2015 wahałem się między wyrobem z grupy VW (Golf,Octavia/Touran),a Aurisem.Sprzedawca w salonie Toyoty obiecywał,że oni nie oszukują klientów,że spalanie znacząco spadnie po 2-3 tys przejechanych km. Teraz mam 5 tys i jest tak.W mieście przy delikatnej jeździe jestem w stanie osiągnąć 6,5-7 l (więc nie jest źle),aczkolwiek każde ostrzejsze pogonienie silnika skutkuje chwilowym zużyciem sporo ponad 20 l/100 km.Na autostradzie przy 140-150 km/h średnio spalił 7,9 l,innym razem jadąc średnio 130 km/h spalił 6,3 l (przy większym o 1,5 tys km przebiegu). Typowa trasa krajowa z wyprzedzaniem Tirów to około 7 l, nie ma szansy nawet przy jeździe "na emeryta",żeby zejść poniżej 5 l/100 km (chyba żeby ktoś zjeżdżał z przełęczy Brenner do Verony :) ).Tak więc Toyota podobnie jak inne marki też podawała nieprawdziwe dane odn.spalania (średnio miało być 5,4 l/100 km,a wychodzi 7-7,2 l/100 km)
3,0
Stosunek jakość/cena
Jak na kompakt (tyle,że dobrze wyposażony) Auris wychodzi drogo.Taniej można kupić podstawowe (ale dużo większe,szybsze i wystarczająco wyposażone) modele Mazdy 6,Superba,czy i40.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie nic się nie dzieje-nowe auto
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 D-4T 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Auris II Touring Sports Facelifting