Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Hatchback 5d

Sławek, 4 lata temu
Silnik 1.8 HSD 136KM 100kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 97 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Auris II Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Napęd hybrydowy - silnik i CVT są obłędnie zachwycające.
5,0
Całokształt
Jestem zakochany w tym aucie :) - to nie jest reklama, nie mam żadnego interesu w tym aby chwalić markę ani model po prostu auto okazało się lepiej nie dobre.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest przecudny, wolnossąca benzyna z elektrykiem czyli hybryda w wydaniu Toyoty to wg mnie "majstersztyk". Niezawodność, małe spalanie oraz bardzo dobre osiąg czynią z tego napędu jeden z najlepszych na rynku.
4,0
Skrzynia biegów
I tutaj mamy kwintesencję superowości. Dla wszystkich maruderów i hejterów, którzy prawdopodobnie tym nie jeździli lub próbują jeździć metodą but w podłogę od razu mówię " weź kolego\koleżanko na wstrzymanie". Tak podczas bardzo energicznego przyspieszania mamy efekt tzw. "wyjącego silnika" ale tak pracuje ta skrzynia i "wyje" tylko jak baaardzo mocno przyspieszamy a hałas nie jest większy czy wyższy jak w innych autach tylko jest jednostajny i to albo polubimy lub nie. Poza tym pracuje cicho i bezproblemowo. Mnie urzeka sposób jak auto przyspiesza z tą skrzynią i tyle.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze. Z uwagi na ciężkie akkku bliżej środka auta można naprawdę zaszaleć w zakrętach a zawieszenie bardzo dobrze radzi sobie z nierównościami.
3,0
Karoseria
No i tutaj pojawiają się rysy w przenośni i dosłownie. Miękki lakier daje we znaki - słabo
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie nie najgorzej, wszystko zależ od wzrostu ale z kamerką cofania przyjmiemy na przyzwoitym poziomie.
4,0
Ergonomia
Jak w Toyocie rozsądna, nie jest źle ale niektóre rozwiązana mogły by być lepsze. Fotele przyjemne i wygodne ja bez problemy przy 175 cm wzrostu znalazłem się za kierownicą. Bardzo fajny zmieniacz biegów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa dobrze w zimie grzeje a w lecie klima dobrze schładza, czasem ale rzadko paruje przednia szyba ale myślę, że problem jest z małym filtrem kabinowym który się szybko zapycha.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo dobrze. Z przodu kierowca i pasażer mają dużo swobody z tyłu też bez problemu mieszczą się trzy dorosłe osoby.
5,0
Wyciszenie
Super przy jeździe miejskiej oraz do 80 km/h jest rewelacja a na samym elektryku po prosu błoga cisza, do 120 km/h bardzo dobrze powyżej tych prędkości i na autostradzie przy dłuższej jeździe trzeba powiedzieć, że robi się głośno ale znośnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo dobrze, serwis nawet w ASO nie jest powalający a sprowadza się do wymiany filtrów i oleju. Wytrzymałość tarcz i klocków hamulcowych w hybrydach jest oszałamiająca.
3,0
Stosunek jakość/cena
Troszkę dużo kosztuje jak na swój segment ale myślę, że warto za tą konstrukcję tyle dać
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic spokój duszy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie kompletnie nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 HSD 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Auris II Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
22,00 zł
4,7
l/100km
5,4
l/100km
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Auris II Hatchback 5d