Jeżdżę tym autem od 2 tygodnie jako autem zastępczym ale dla zainteresowanych mam kilka uwag (aktualnie jeżdżę Focusem 1.6 TDCi 115KM z 2015r):
1. Nadwozie/prowadzenie: ładny ale widać pewne niedostatki jakościowe
- kierownica: po 75tkm schodzi skóra do gołego a pod nią twardy plastik - masakra!
- ekran świeci cały czas - nie da się go wyłączyć; poza tym w słońcu słabo cokolwiek widać; w nocy razi
- fotele na krótkie trasy są ok
- mikro klawisze klimatyzacji - trzeba się mocno skupiać aby trafić; działa jednak skutecznie
- wspomaganie kierownicy ok - adaptuje się do prędkości
- hamulce - ok, ale przy wolnej jeździe jest efekt jakby trochę klocki przyklejały się do tarcz tuż przed zatrzymaniem i rzuca pasażerami
- słaba widoczność do tyłu na szczęście przy wrzuceniu wstecznego pomaga wyświetlacz
- jak na moje oko niezbyt mocne światła mijania
- zawieszenie bardzo wygodne, nie tłucze się i zaskakująco dobrze wybiera dziury
- przy niskich obrotach spalinowca (czyli nie w polu POWER) cichy i przyjemny; w połowie pola POWER robi się MASAKRA
2. silnik
- na samym prądzie daleko nie zajedzie... nawet po bułki do najbliższego sklepu
- silnik spalinowy wyje jak startujący odrzutowiec przy wciśnięciu gazu przy V 100km np w celu wyprzedzania - MASAKRA!!! - pobudka dzieci w trasie murowana
- moc czuć dopiero przy wciśniętym prawie na max gazie - bez tego nie da się bezpiecznie wyprzedzać
- stojąc w większym korku myślimy że oszczędzamy benzynę a tu zonk! - światła, nawiew itp skutecznie drenują akumulatory w związku z czym włącza się silnik aby go doładować a komputer potrafi wtedy pokazać spalanie nawet 15l/100!!!
- przy przejechaniu trasy 400km z czego ok 150 po stromych górkach akumulatory nigdy nie naładowały się na 100% - może to wynika z oszczędnej jazdy...
- brak interakcji gaz/dźwięk silnika - kierowca sobie/silnik sobie
- jak jest chłodno (z rana) silnik spalinowy włącza się zawsze
- spalanie - trasa 5/100 (sporo z prędkościami ok 70km/h, bardzo niewiele autostrady)
Wrażenia
4,0
Silnik
na wysokich obrotach tragicznie głośny
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia CVT działa szybko i bez haczenia ale czasem wprowadza silnik niepotrzebnie na wysokie obroty
5,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
3,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
ciężko jednoznacznie określić: jadąc rozsądnie do 100km/h jest cicho gdy potrzeba przyśpieszyć lub jechać szybciej wyje
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak danych nie chcę pochopnie osądzać
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak danych nie chcę pochopnie osądzać
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 HSD 136KM 100kW
[l/100km]