Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Hatchback 5d

Akluko, 6 lat temu
Silnik 1.8 HSD 136KM 100kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Auris II Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Naprawdę zrywny jak potrzeba przyśpieszyć w mieście. Na trasie wyprzedzanie trochę uciążliwe - ale nie do granic absurdu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Toyota
5,0
Całokształt
Miły kompakt bez aspiracji sportowych. Chciałem mieć wozidełko - dostałem ekonomiczne wozidełko
Wrażenia
5,0
Silnik
Hybryda to jest to. W mieście spisuje się super - jak się opanuje trochę sposób poruszania się, włączy mocniejszy odzysk energii to się naprawdę przyjemnie wozi. Dodatkowo naprawdę ma się zapas mocy - słowa krytyki o wyciu silnika - zgadzam się że wyje - ale tylko dlatego aby go nie żyłować. Jazda eco - i o wyciu nie ma mowy. A 140 km w lekkim aucie się czasem przydaje.
5,0
Skrzynia biegów
Automat - CVT. Bałem się na początku a teraz nie mam z tym problemu. po prostu nie czujesz szarpnięć, włączasz tryb B (dodatkowy odzysk energii) i nie musisz praktycznie używać hamulca. Dodatkowo ta skrzynia ma jeszcze jedną zaletę - jest prosta w budowie i udowodniła w Priusie swoją niezawodność.
5,0
Układ jezdny
To nie jest samochód sportowy. Ma po prostu jechać na wprost i skręcać - do tego się dobrze nadaje. Dość prosty system - nie ma problemu z jego serwisowaniem. Dodatkowo mam koła 15' - więc jest dodatkowa partia gumy do resorowania. Koszty na chwilę obecną serwisu tych elementów - 0 zł.
Komfort
4,0
Widoczność
To nie jest limuzyna, jednak na krótsze trasy sprawdza się - widoczność w tył słaba, ale pomaga kamera cofania. Dość krótki dlatego mogę korzystać z większej ilości miejsc - poprzedni sedan tego nie gwarantował.
4,0
Ergonomia
czuć już na desce ząb czasu - teraz (po lifcie) robi się to trochę inaczej. Ale jeżeli nie mamy aspiracji do deski lux - można się szybko przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pod wrażeniem hybrydy - szybko się nagrzewa i klima chodzi bez zarzutu - naprawdę nie wierzyłem że tak szybko można się rozgrzać w zimie. I dodatkowo - na postojach silnik włączy się tylko aby podgrzać wnętrze i natychmiast się wyłącza - nie ma mandatów!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kompakt - trochę ciasno, ale znowu to kompakt. Jestem osobą wysoką, więc nie mogę przyznać max - ale mniejsze osoby nie będą miały z tym żadnych problemów.
5,0
Wyciszenie
Naprawdę dobra robota jak na japońca. Przy spokojnej jeździe i braku na wyświetlaczu stanu jazdy (silnik, bateria) - silnik niesłyszalny. Brak szumów toczenia, dobrze wyciszone głośniki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Clue programu - kupowałem 1.8 HSD tylko po to aby zagazować LPG. Sam nie mogłem w to uwierzyć - że gazować hybrydę. A jednak nie ma innej drogi aby maksymalnie oszczędzać. Spalanie w mieście potrafi zejść do 6 l LPG/100 km - przy cenie 2 zł/l daje to 12 zł. 12zł/100km!!! na trasie przy 120 km/h spalanie ok 7 l/100 LPG! I nie ma w tym oszukaństwa. Inne elementy - to Toyota - tu naprawdę ciężko jest coś uszkodzić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupno samochodu z pewnego źródła, 50% ceny nowego, gwarancja przebiegu - nie można trafić lepiej. Oczywiście można kupić starego fiata panda i wyjdą podobne koszty eksploatacji - ale już nie będzie tego komfortu i zdziwienia sąsiadów jak bezszelestnie się parkuje auto pod domem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jednym słowem - Toyota
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Toyota, Toyota, Toyota

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 HSD 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Auris II Hatchback 5d