Silnik
: Naprawdę zrywny jak potrzeba przyśpieszyć w mieście. Na trasie wyprzedzanie trochę uciążliwe - ale nie do granic absurdu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Toyota
5,0
Całokształt
Miły kompakt bez aspiracji sportowych. Chciałem mieć wozidełko - dostałem ekonomiczne wozidełko
Wrażenia
5,0
Silnik
Hybryda to jest to. W mieście spisuje się super - jak się opanuje trochę sposób poruszania się, włączy mocniejszy odzysk energii to się naprawdę przyjemnie wozi. Dodatkowo naprawdę ma się zapas mocy - słowa krytyki o wyciu silnika - zgadzam się że wyje - ale tylko dlatego aby go nie żyłować. Jazda eco - i o wyciu nie ma mowy. A 140 km w lekkim aucie się czasem przydaje.
5,0
Skrzynia biegów
Automat - CVT. Bałem się na początku a teraz nie mam z tym problemu. po prostu nie czujesz szarpnięć, włączasz tryb B (dodatkowy odzysk energii) i nie musisz praktycznie używać hamulca. Dodatkowo ta skrzynia ma jeszcze jedną zaletę - jest prosta w budowie i udowodniła w Priusie swoją niezawodność.
5,0
Układ jezdny
To nie jest samochód sportowy. Ma po prostu jechać na wprost i skręcać - do tego się dobrze nadaje. Dość prosty system - nie ma problemu z jego serwisowaniem. Dodatkowo mam koła 15' - więc jest dodatkowa partia gumy do resorowania. Koszty na chwilę obecną serwisu tych elementów - 0 zł.
Komfort
4,0
Widoczność
To nie jest limuzyna, jednak na krótsze trasy sprawdza się - widoczność w tył słaba, ale pomaga kamera cofania. Dość krótki dlatego mogę korzystać z większej ilości miejsc - poprzedni sedan tego nie gwarantował.
4,0
Ergonomia
czuć już na desce ząb czasu - teraz (po lifcie) robi się to trochę inaczej. Ale jeżeli nie mamy aspiracji do deski lux - można się szybko przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pod wrażeniem hybrydy - szybko się nagrzewa i klima chodzi bez zarzutu - naprawdę nie wierzyłem że tak szybko można się rozgrzać w zimie. I dodatkowo - na postojach silnik włączy się tylko aby podgrzać wnętrze i natychmiast się wyłącza - nie ma mandatów!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kompakt - trochę ciasno, ale znowu to kompakt. Jestem osobą wysoką, więc nie mogę przyznać max - ale mniejsze osoby nie będą miały z tym żadnych problemów.
5,0
Wyciszenie
Naprawdę dobra robota jak na japońca. Przy spokojnej jeździe i braku na wyświetlaczu stanu jazdy (silnik, bateria) - silnik niesłyszalny. Brak szumów toczenia, dobrze wyciszone głośniki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Clue programu - kupowałem 1.8 HSD tylko po to aby zagazować LPG. Sam nie mogłem w to uwierzyć - że gazować hybrydę. A jednak nie ma innej drogi aby maksymalnie oszczędzać. Spalanie w mieście potrafi zejść do 6 l LPG/100 km - przy cenie 2 zł/l daje to 12 zł. 12zł/100km!!! na trasie przy 120 km/h spalanie ok 7 l/100 LPG! I nie ma w tym oszukaństwa.
Inne elementy - to Toyota - tu naprawdę ciężko jest coś uszkodzić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupno samochodu z pewnego źródła, 50% ceny nowego, gwarancja przebiegu - nie można trafić lepiej.
Oczywiście można kupić starego fiata panda i wyjdą podobne koszty eksploatacji - ale już nie będzie tego komfortu i zdziwienia sąsiadów jak bezszelestnie się parkuje auto pod domem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jednym słowem - Toyota
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Toyota, Toyota, Toyota
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 HSD 136KM 100kW
[l/100km]