Po 30 tys km nie mogę powiedzieć o tym samochodzie nic złego. Napęd hybrydowy sprawdza się bardzo dobrze w mieście i na trasach podmiejskich (na autostradzie traci ekonomię i dynamikę). Jest jak na razie bezawaryjny (włączając drobiazgi). Koszty przeglądów na poziomie benzyny 1,6-1,8.
Obawiałem się eksploatacji w zimie ale niepotrzebnie - wzrasta tylko zużycie paliwa o ok.10% bo znacznie częściej uruchamia się silnik, nie było żadnych problemów z zawilgacaniem mnogości układów elektrycznych. Miejsca w środku z przodu nie ma za dużo ale dla mnie wystarczy, z tyłu jest więcej niż u wielu konkurentów, bagażnik standardowej wielkości. Co do wzornictwa to kwestia gustu. Jeżeli chodzi o jakość plastików to po ok 25 tys km zaczęły poskrzypywać plastiki na konsoli ale tylko w bardzo niskich temperaturach i zaczęły się stuki w okolicy schowka.
Wrażenia
5,0
Silnik
Hybryda okazała się bardzo prosta i wygodna w użytkowaniu. No i również bardzo ekonomiczna.
Co prawda nie brak mocy ale to nie jest samochód dla ludzi o sportowym zacięciu.
3,0
Skrzynia biegów
Bezstopniowy automat. To zaleta w mieście i wada na autostradzie. Właśnie w związku ze skrzynią biegów trochę czasu zajmuje wjeżdżenie się ten samochód
4,0
Układ jezdny
Wielowahacz z tyłu (w odróżnieniu od belki skrętnej w słabszych modelach) daje pewność trzymania się drogi. Zawieszenie dość twarde ale zęby nie wypadają na wybojach. generalnie nie jest to poziom Focusa ale nie jest dużo gorzej
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze do przodu i na boki. Beznadziejnie do tyłu. Na szczęście w komplecie kamera cofania
4,0
Ergonomia
Jak dla mnie OK. Nie miałem większych problemów z dopasowaniem się, wygodą foteli w dłuższych trasach. Jedynie panel przełączników z lewej strony przesłania kierownica a po omacku trudno wybrać co trzeba
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bezproblemowe, również w zimie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez rewelacji chociaż wystarczająco. Z tyłu lepiej niż u wielu konkurentów. Brak tunelu środkowego dużo daje.
5,0
Wyciszenie
Tutaj hybryda pokazuje klasę. Szczególnie w porównaniu z dieslem bardzo odczuwalny jest brak wibracji i dudnienia. Jedyne hałaśliwe momenty w momencie przyspieszania.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnioroczne zużycie paliwa ok 4,5l. Zimą rośnie do 5,2-5,5, latem można zejść do 4,0. Ogólnie bardzo dużo zależy od tras. W mieście i na terenach podmiejskich można zejść do 4,0. Na autostradzie rośnie do 7,5l (przy utrzymywaniu 140+kmh). Ceny przeglądów na poziomie benzyny tej samej pojemności
4,0
Stosunek jakość/cena
Droga w zakupie ale tania i bezproblemowa w eksploatacji
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 HSD 136KM 100kW
[l/100km]