Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Hatchback 5d

remmk, 10 lat temu
Silnik 1.8 HSD 136KM 100kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Auris II Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jeżeli ktoś dużo jeździ w mieście, chce wydawać mało na paliwo, lubi komfortową i cichą jazdę to jest samochód dla niego. Wygląd nie powala na kolana ale właściwości użytkowe są jak zwykle u Toyoty na bardzo wysokim poziomie
5,0
Całokształt
Długo zastanawiałem się nad hybrydą i jak na razie jestem bardzo zadowolony. Rozważałem też diesla ale teraz widzę, że jeżeli ktoś jeździ bardzo dużo po mieście jak ja (ok.30tys.km/rok) to hybryda sprawdza się dużo lepiej. W przypadku dużej ilości jazd na trasach wybrałbym diesla. Oprócz tego to bardzo udany kompakt. Z jednej strony bardzo cichy i komfortowy z drugiej bardzo pewny jeśli chodzi o właściwości jezdne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wymaga przyzwyczajenia i "wjeżdżenia się" w samochód w celu wykorzystania jego możliwości. Generalnie napęd żyje własnym życiem. Kierowca przyciskając gaz tylko podaje jak szybko chce jechać a hybryda uruchamia albo silnik benzynowy (przyspieszanie i duże prędkośc), benzynę + elektryczny (intensywne przyspieszanie zwłaszcza w trybie Power), lub elektryczny (niespieszne toczenie się). Zdejmując nogę z gazu aoutomatycznie jest lekko doładowywany akumulator. Hamując mocniej samochód hamuje generatorem (ładując baterie), tarcze hamulcowe są uruchamiane przy głębokim wciśnięciu hamulca. W przy małych prędkościach (do ok 50km/h, jadąc wybiegiem albo z góry nawet do ok 80km/h) pozwala na jazdę tylko na "zaoszczędzonym" prądzie. Manewry parkingowe tylko "na prądzie". W przypadku wyczerpania baterii silnik benzynowy włącza się automatycznie jako generator na stałych obrotach (niezależnie od tego czy stoimy czy powoli się przemieszczamy. Oprócz trybu power, w którym czuje się szybkie rekcje tych 136koni, które fabryka deklaruje jest też tryb eko - obniża obroty silnika i trochę "zmula" auto. W mieście oszczędności specjalnych nie zarejestrowałem ale na autostradzie tak.
3,0
Skrzynia biegów
Niestety CVT. Nie jestem fanem tego rozwiązania ale dla hybrydy to jedyna opcja. W mieście i przy małych prędkościach jest OK - płynnie i komfortowo. Gorzej przy przyspieszaniu i jeździe w terenie górzystym - zbyt silnie wciśnięty gaz powoduje wycie silnika na maksymalnych obrotach. Odruchowo odpuszcza się wtedy gaz ale samochód "nie jedzie" - i wciska się gaz znowu. Trzeba się niestety nauczyć ostrożnie posługiwać gazem z takim napędem i trochę to trwa. Częściowym rozwiązaniem jest zastosowanie trybu eko - obniża generalnie obroty silnika i hałas ale zmniejsza przy okazji moc (w razie potrzeby trzeba wcisnąć gaz do oporu aby przeszedł w tryb Power)
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze, doskonałe trzymanie w zakrętach, niezły komfort i brak dziwnych dźwięków podczas jazdy po nierównościach. Hybryda jest dostępna na oponach R17 225/45 sprawdzałem podczas jazd testowych - nie na polskie drogi) i "baloniastych" 15-tkach 195/65 - o dziwo na zakrętach samochód nie pływa a dziury są dużo mniej odczuwalne
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki OK, w tył bardzo źle. Czujki cofania konieczne, kamera bardzo mile widziana. Szybko brudzi się tył samochodu.
4,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń, co prawda przesiadłem się z vana i tam pozycja była wyższa i wygodniejsza. Wygodny przesuwany podłokietnik. Na początku miałem problemy z logiką obsługi ekranu dotykowego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bezproblemowo. Grzeje, chłodzi i odparowuje błyskawicznie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na ten rozstaw osi (260cm) jest OK. Duży zakres regulacji foteli. Z tyłu płaska podłoga co bardzo pomaga przy transporcie trzech osób. Trochę za mało schowków. Wykończenie kabiny (tworzywa i jakość) jest co najmniej dobre (nie rozumiem wydziwiania autorów polskojęzycznych czasopism typy AMiS - no ale oni poza VW świata nie widzą). Zegarek w stylu toyot z lat osiemdziesiątych - wzruszające ;)
5,0
Wyciszenie
Samochód jest bardzo cichy jeżeli pracuje silnik benzynowy i praktycznie bezgłośny "na prądzie". Głośno jest w rzadkich momentach intensywnego przyspieszania (CVT). Ogólnie - dzięki tej niskiej hałaśliwości samochód bardzo relaksuje w czasie jazdy, daje efekt jazdy czymś o co najmniej klasę wyżej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszt paliwa bardzo niski. Bez wprawy i nie skupiając się na oszczędzaniu spala się 5l/100 mając 30% przebiegu na autostradzie gdzie zużycie może sięgać 6,3-7,3l. Niewiele się spinając można zejść do 4,5l/100. Jeżeli ktoś dużo stoi w korach to nawet niżej (to właśnie dziwna właściwość hybrydy - im więcej stoisz w korku tym mnie spalasz, najmniejsze oszczędności są przy szybkiej jeżdzie z ustaloną prędkością - autostrada itp.) Koszty serwisu powinny być zbliżone do zwykłej benzyny - napęd jest wbrew pozorom prostszy niż turbodiesel
4,0
Stosunek jakość/cena
Auris HSD to pierwsza sensownie wyceniona hybryda. Koszt jest wysoki ale porównywalny z dieslem podobnej mocy ale w jeździe głównie miejskiej hybryda sprawdza się lepiej. Mniej spala, nie stresuje DPF-em, hałasem i drganiami.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak ale to nowy samochód - dlatego tylko dobrze
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak - za mały przebieg na opinię

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 HSD 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Auris II Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
22,00 zł
4,7
l/100km
5,4
l/100km
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Auris II Hatchback 5d