Silnik
: Polecam alternatywa dla przereklamowanego golfa i drogiej hondy civic , która jest bez rewelacji
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
Inne
Inne
4,0
Całokształt
Auto oceniam bardzo dobrze, w skrócie bez fajerwerków ale solidny compact, za niezłą cenę biorąc pod uwagę konkurencje. Duży plus za solidny silnik bez cudów typu turbo itp. 1.6 wolnossący silnik (prosty i bezawaryjny) bardzo polecam!. Osiągi przyzwoite -na pewno nie jest to demon przyspieszenia ale daje rade , przyjemny w prowadzeniu. Wyposażenie w wersji Premium jest wszystko co trzeba łącznie z podgrzewanymi fotelami (fajny gadźet). Jeździłem Vw golfem, Jettą (nowe z salonu) TSI odradzam po roku musiałem jeździć na serwis w celu naprawy napinacza łańcucha rozrządu i dalej byłem tam częstym klientem paranoja gdzie solidnośc VW sprzedałem i nie chcę więcej słyszeć o TSI. Szukałem wśród wolnossących benzynach Honda, Mitsubishi, wybór padł na Aurisa i nie narzekam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nic nie naprawiane, wszystko działa silnik wzór, jedynie trochę duże spalanie ale to wolnossąca jednostka .
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna nie haczy.
4,0
Układ jezdny
Fajny w prowadzeniu dla mnie zbyt twardy (kwestia gustu) Wspomaganie akurat.
Komfort
3,0
Widoczność
Troszkę twardawe zawieszenie. Widoczność słaba do tyłu problem rozwiązuje kamera cofania i czujniki.
3,0
Ergonomia
Troszkę archaiczne niektóre przyciski no i nieśmiertelny zegar kwarcowy z lat 80. Ale wszystko na swoim miejscu . Do desiningu Vw czy Forda na pewno daleko ale idzie się przyzwyczaić . Za to super wygodne fotele trzymające na boki. Sylwetka auta nowoczesna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra, dmucha fajne , dobrze działająca klima ale mogliby dopracować same wywietrzniki troszkę już archaiczne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest ok zarówno z przodu jak i z tyłu, Duuży plus toyoty to płaska podłoga z tyłu tzn. brak komina na środku podłogi, to daje możliwość dość komfortowej jazdy 3 osobą na nogi. Jak na compact jest naprawdę znakomicie.
4,0
Wyciszenie
Jest super do 110 km potem standard , szumy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie większych kosztów brak, jeżeli nie liczyć paliwa trochę dużo 7.7L w mieście -ale podkreślam to jest silnik wolnossący nie jakieś gów... turbo. Niestety coś za coś.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ok biorąc pod uwagę konkurencję
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bezawaryjny!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika Valvematic 130 132KM 97kW
[l/100km]