Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Hatchback 5d

lecizkranu, 10 lat temu
Silnik Valvematic 130 132KM 97kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM 97kW od 2013 - Oceń swoje auto
3,08
25% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
wersja ze skrzynią CVT
Wrażenia
4,0
Silnik
tradycyjny japoński silnik wysokoobrotowy, żadnych cudów oprócz systemu zmiennych faz rozdrządu. Na wolnych obrotach pracuje z lekkim chroboleniem
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia CVT (coś jak w skuterze) przy nagłym wciśnięciu gazu wchodzi natychmiast na wysokie obory, ale po odpuszczeniu gazu tak szybo z nich nie schodzi. Np. po manewrze wyprzedania jeszcze jakieś 15-20 sekund skrzynia trzyma silnik na wysokich obrotach, co można uznać za wadę. Poza tym skrzynią można sterować w trybie manual ze sterowaniem przy w kierownicy - łopatki. Skrzynia posiada tzw. "wirtualne biegi" - jest ich 7 do prozdu.
4,0
Układ jezdny
dobrze trzyma na zakrętach - z tyłu nie ma belki tylko wahacze. Dodatkowo koła o rozmiarze 225/45 pomagają w szybkiej jeździe po zakrętach. Zawieszenie dość twarde, tzn czasami na dziurach "dobija".
Komfort
3,0
Widoczność
słaba widoczność do tyłu i dość długa maska
2,0
Ergonomia
Denerwuje brak możliwości automatycznej blokady wszystkich drzwi po ruszeniu. Trzeba to robić ręcznie. Tapeta monitora wielofunkcyjnego powoduje, ze informacje stają się nieczytelne. Zwłaszcza wybieranie stacji radiowych może być denerwujące. W porównaniu do Golfa VI:włączanie tempomatu irytujące, sterowanie informacjami na ekranie miedzy zegarami odbywa sie za pomocą archaicznych dwóch przycisków - b. niewygodne. Golf ma to wszystko na kierownicy
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
szyby parują mocno podczas deszczu i trzeba włączać klimę. Dobrze zaprojektowana wentylacja i szczelna kabina charakteryzuje się m.in tym, że szyby parują, ale dopiero przy mocnych ulewach.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z tyłu jak na hatchcback'a miejsca na nogi jest dostatecznie. Nie jest to żaden minivan. Bagażnik jak w tej klasie - brak koła zapasowego ani dojazdóki
4,0
Wyciszenie
tu nie można się przyczepić
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tu na razie mogę ocenić tylko po kosztach spalania paliwa, a te nie są małe. Przy bardzo spokojnej jeździe 80-95 km/h 5,6 l bez klimy. Przy 100-120 6,5 l/100km z klimą. W mieście przy lekkiej nodze 9,5 l. Przy sprawnej jeździe w mieście 10,5 -11,5 l lato.jesień. Przy czym wskazania komputera są zgodne z tym co się tankuje w rzeczywistości
3,0
Stosunek jakość/cena
za mały przebieg by oceniać
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
za mały przebieg by oceniać
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
za mały przebieg by oceniać

Pb - zużycie paliwa dla silnika Valvematic 130 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Auris II Hatchback 5d