Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Hatchback 5d

adpiter, 3 miesiące temu
Silnik Dual VVT-i 100 99KM 73kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 125 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Toyota Auris II Hatchback 5d Dual VVT-i 100 99KM 73kW od 2013 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bezawaryjność.
Układ elektryczny : Bezawaryjność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nie występują.
5,0
Całokształt
Typowy samochód do jeżdżenia do pracy i z powrotem. Satysfakcji z jazdy nie daje zbyt wiele, no chyba, że się przejeżdża obok warsztatów samochodowych i patrzy na ich zapełnione parkingi autami innych marek oczekującymi na naprawę. Wasz Auris tam nie zagości. Ja swoim jeżdżę ponad 10 lat i przejechałem ponad 100 tys. km.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje bez zarzutu. Jest to sprawdzona wolnossąca konstrukcja przejeżdża 300 tys. bez większych problemów.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna 6-biegowa. Bardzo precyzyjna - biegi wchodzą na swoje miejsce, nie haczy. Problematyczne jest tylko jej zestopniowanie - krótka "2" i "3". Przy wyprzedzaniu trzeba mocno redukować. Pomimo 6-biegu przy 120km/h mamy już 3 tys. obr. min.
5,0
Układ jezdny
Baz zarzutu. Zawieszenie bardzo trwałe. Ponad 100 tys. bez konieczności serwisowania. Tłumienie nierówności - całkiem niezłe. W zakrętach całkiem sztywna.
5,0
Karoseria
Nowe auta mają coraz cieńsze blachy, to fakt. Na tym aucie przez 10 lat od zakupu nie widziałem śladów rdzy na nadwoziu. Powstały jedynie 1-2 mm odpryski lakieru na pokrywie silnika od małych kamyków. Duży plus.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra nawet przez szybę tylną przez wsteczne lusterko. Słupki przednie dość szerokie więc trzeba czasami 2 razy się upewnić.
5,0
Ergonomia
Fotel kierowcy - regulacja tylko góra dół i przód tył. Kierownica również. Poza tym wszystko pod ręką. Brak "tabletozy" na rzecz przycisków dla mnie na plus.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra wentylacja. Szybko działa ogrzewanie w zimie. Klimatyzacja działa bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni dla kierowcy jest wystarczająco dużo. Pasażerowie z tyłu również nie mogą narzekać.
5,0
Wyciszenie
Tutaj mogłoby być nieco lepiej. Brak wyciszenia pokrywy silnika i krótkie przełożenia skrzyni biegów powodują że auto szybko wchodzi na ponad 3 tys. obr.min. a w tym zakresie pracy silnika robi się głośno w kabinie. Ale bez tragedii. Głos silnika (4-cylindry) jest miły dla ucha - nie denerwuje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie zależy tylko i wyłącznie od nogi kierowcy. Przy delikatnej jeździe bez problemu zmieścimy się w 6,5l/100km. Na autostradzie przy 120 pali koło 6; przy 130 już koło 7l. Przy jeździe 80km/h spali 4,5l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nawet używane auta kosztują sporo, ale za bezawaryjność trzeba zapłacić.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Autem jeżdżę ponad 10 lat i ponad 100 tys. km - nic się nie popsuło. Wymieniono dwie żarówki świateł mijania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika Dual VVT-i 100 99KM 73kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Auris II Hatchback 5d Dual VVT-i 100 99KM 73kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Auris II Hatchback 5d