Ocena kierowcy - Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting
Robert,
2 lata temu
Silnik 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
88 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Zaskakująco dobrze przyspiesza ze świateł.
5,0
Całokształt
Wystarczająco zrywny, bardzo zwrotny, pakowny, jeździ sie wygodnie, na autostradzie daje spokojnie radę ale jest wtedy nieco za głośno.
Nie jest tnajpiekniejsze auto ale zależało mi na hybrydzie. Czasem sie wahalem czy warto bylo doplacac do koloru bordowego i hybrydy ale jak nim jadę to o tym zapominam a jak jest umyty to zdobi dom i wszedzie świetnie sie prezentuje. Co do hybrydy: to nie jest samochod elektryczny. To jest nadal auto spalinowe o niskim zurzyciu przez silnik w cyklu atkinsona, ktory odzyskuje troche energii z hamowania ktorą mozesz wykorzystac przy przyspieszaniu lub jeździe po parkingu. To tyle i aż tyle. Mnie to auto przekonało że kolejny lexus lub jakiś eleltryk bo jazda bez silnika spalinowego jest super. A lexus bo lepiej wygłuszony
Ten model nie daje złudzeń to tylko podrasowane auto benzynowe. Ale polecam.
W pewnym sensie auto jest nudne. Nie zawodzi, zawsze jeździ tak samo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silniki pracują dobrze, nic sie z tym nie dzieje.
Cisza na niskich obrotach bezcenna az żal że spalinowy sie musi kiedyś włączyć. Silnik spalinowy moglby byc lepiej wygluszony.
5,0
Skrzynia biegów
Lubię ecvt. Musialem sie przestawić przez kilka tygodni ze male obroty nie oznaczaja ze jedziesz równo, mozliwe ze przyspieszasz, tylko niskie obroty oznaczaja rowna jazde -to jak ktos nie lubi patrzec na zegary.
5,0
Układ jezdny
Bardziej zwrotny niż yaris III, kierownica jest lekka, lżejsza niż w Yarisie III i neco większa to wg mnie wada bo jest mniej miejsca.
To mnie bardzo zaskoczylo ale tym dlugim autem sie kieruje jak malutkimuc gabarytow, bardzo przykemniensie parkuje. Bardzo szybko mozma zmieniac kierunki jazdy joystickiem -super sprawa.
Wg mnie zawieszenie mogloby byc lepsze. Jest duzo lepsze niz w Yarisie III ale nieco za twarde na kolach 17 cali.
5,0
Karoseria
Mam bordowey kolor. Lakier jest dobry, kolor gleboki i nieco brokatowy. Malowanie bez zastrzezen.. Mam drobne odpryski od autostradywej jazdy.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń. Cofanie tym autem to przyjemniść nie sądziłem że tak bedzie bo jest dlugi i ma male okienko st kamera, są duże lusterka, kierownica lekka..
4,0
Ergonomia
Minus za glosnosc na autostradzie. W tym aucie tez szybciej bola mnie plecy bo siedzi sie nisko. Ale pozycja jest ogolnie bardzo komfortowa na kilkugodzinna trase.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ekstra. Trzeba dbac zeby nie pojawial sie smród z klimy i dac do przeczyszczenia w ASO.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pilot bez zastrzezen. Na kanapie ok ale malo miejsca na nogi.
3,0
Wyciszenie
Ogolnie wystarczajace. Ale jak rozmawiasz przez telefon na parkingu to ktos moze to slyszec. Na autostradzie za glosno na bardzo dlugie podróże - to główna wada tego auta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 136KM 100kW
[l/100km]