Ocena kierowcy - Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting
zzz,
6 lat temu
Silnik 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
7 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Nie spodziewałem się, że układ hybrydowy działa tak fajnie i daje taką przyjemność z jazdy przy tak małym zużyciu paliwa. Zostałem jego wielkim fanem i totalnie się od niego uzależniłem!!!
5,0
Całokształt
Świetny samochód. Bardzo ekonomiczny. -niskie spalanie zarówno w mieście jak i na trasie. Wygodne, ładne i ergonomiczne wnętrze, bogate wyposażenie. Kapitalne fotele przednie. Doskonałe właściwości jezdne -dobre tłumienie nierówności, świetne trzymanie w zakrętach (auto jeździ jak przyklejone do drogi). Dobre wyciszenie i wysoki komfort podróżowania. Genialna skrzynia e-cvt (uwielbiam)!!! Poki co absolutnie niezawodny. Z mankamentów: stuki na nieruchomościach z okolicy schowka pasażera (zniknęły po dolożeniu kawałka gąbki między 2 schowane plastikowe elementy), delikatny lakier (podatny na zarysowania -uwaga na myjni) i brak uszczelki przedniej szyby, powodujący słyszalny świst powyżej 130km/h (nie rozumiem czemu jej tam nie dali).
Wrażenia
5,0
Silnik
Napęd hybrydowy, czyli benzynowy niewysilony 1.8 (99KM) + 2 elektryki (80KM). Combo sprawdzające się kapitalnie. W mieście oszczędności rzędu 60-70% zużycia paliwa, w trasie też oszczędnie (około 10-20% mniej, niż auta o podobnych osiągach i mocy). Kultura pracy napędu wzorowa, przełączanie między elektrykiem a benzyną praktycznie niezauważalne. Elastyczność (np.60-100km/h) fenomenalna, przyspieszenie 0-100km/h też ok.
5,0
Skrzynia biegów
Jedna z największych zalet auta. E-cvt to super komfort i przede wszystkim niezawodność (w przeciwieństwie do niektórych automatów). Jedyny minus, ktory bardzo szybko przestaje przeszkadzać to specyficzny dźwięk przy mocnym wciśnięciu gazu, jednak podkreślam: gdy wciśniesz "gaz do dechy" w jakimkolwiek innym aucie (w automacie czy manualu) to też będzie głośno, więc nie jest to nic nadzwyczajnego..) Przełożenia między D a R działają z fenomenalną szybkością, jak w żadnym innym automacie -kto nie jeździł, ten nie zrozumie! :-)
5,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjny i komfortowy układ kierowniczy. Kapitalne trzymanie drogi -pomagają tu wahacze z tyłu zamiast belki skrętnej oraz niższy środek ciężkości (baterie pod tylną kanapą). Auto daje dużo frajdy z jazdy. Świetny kompromis między komfortem a twardością zawieszenia. Wspomaganie w sam raz, hamulce bardzo dobre.
4,0
Karoseria
Wygląd dla mnie świetny -linia ładnie poprowadzona, fajne połączenie nowoczesności z klasyką. Ładne detale w postaci przetłoczeń bocznych i profili na masce i dachu. Do tego piękne, eleganckie i za razem zadziorne lampy przednie i tylne. Ocenę psuje delikatny lakier, podatny na zarysowania (np.na myjni samochodowej) i przeciętne spasowanie plastikowych elementów nadwozia (zderzaków).
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki bardzo dobra (auto dobrze przeszklone, a pozycja za kierownicą wzorowa). Do tylu tez ok, choć byłoby lepiej gdyby tylna szyba nie była poprowadzona tak bardzo pionowo. Na wyposażeniu kamera cofania i czujniki parkowania -pomagają i uzależniają! ;-)
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu -tam gdzie powinno być. Łatwa i intuicyjna obsługa radia, telefonu i komputera pokładowego przyciskami na kierownicy. W wyższych wersjach wyposażenia dotykowy ekran multimediów (kompletnie niepotrzebny gadżet, utrudniający nieco użytkowanie podczas jazdy, ale i tak jest ok). Jest też wersja z radiem z fizycznymi przyciskami (bardzo wygodnymi).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klima we wszystkich wersjach wyposażenia (jedno- lub dwusferowa), działa ok. Fajna funkcja klimatyzacji "auto" oszczędzająca paliwo. Panel sterowania klimą nietypowy (brak pokręteł), ale wygodny (fizyczne przyciski, żadnych udzieleniem typu wirtualna obsługa na ekranie). Szybkie odmrażanie tylnej szyby. Podgrzewane lusterka we wszystkich wersjach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przednich fotelach miejsca pod dostatkiem dla wszystkich w każdą stronę. Pozycja i fotel kierowcy wzorowy -wygodny i świetne trzymanie boczne. Z tyłu w sam raz dla dzieci, dla dorosłych przeciętnie. Schowki standardowe -nie za dużo, nie za mało (w drzwiach, przed pasażerem, w podłokietniku między fotelami, mały w podsufitce).
5,0
Wyciszenie
Super! Duży postęp w stosunku do poprzedniej generacji i czołówka w klasie (na moment wprowadzenia generacji modelu). Hybryda to idealna cisza przy jeździe w trybie elektrycznym oraz glidowaniu. Na trasie super do 130km/h, powyzej robi się coraz głośniej. Efekt trochę psuje słyszalny świst z okolic przedniej szyby powyżej 120-130km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie paliwa fenomentalne! Przy technice jazdy pulse&glide bez problemu do osiągnięcia 3,5-4,5l/100km zarówno w mięście jak i w trasie. Przy prędkościach autostradowych spalanie wzrasta do około 5,5-6l/100km. Podkreślam, że nie jest to jakaś ślamazarna jazda "zawalidrogi", za to na pewno jeździ się tak o wiele płynniej, przez co oszczędza się np.klocki hamulcowe. Co ważne po kilku tygodniach taki sposób prowadzenia auta wchodzi nam w krew i staje się dla kierowcy naturalny.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że cena hybrydowego aurisa na tle konkurencji jest całkiem ok. Hybrydy są z zasady dość dobrze wyposażone - w każdej wersji mają np.automatyczną skrzynię biegów czy alufelgi. Różnica między tak samo wyposażoną wersja hybrydowa a benzynową wynosi około 5-10tys.zł, co poprzez niższe zużycie paliwa zwraca się po około 50-100tys.km. Porównanie do diesla wypada jeszcze korzystniej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 136KM 100kW
[l/100km]