Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting

marcink777, 6 lat temu
Silnik 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 24 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Naprawdę dobrze się trzyma w zakrętach, miałem gorsze zdanie o Toyotach w tym aspekcie po użytkowaniu Avensisa, a zwłaszcza wcześniej Corolla okularnik, zwłaszcza w jej przypadku bo to była jakaś masakra, a tu miłe zaskoczenie.
Przeniesienie napędu : Małe lagi tego automatu, spodziewałem się gorszych
4,0
Całokształt
Samochód szczególnie dobry do miasta, z takim założeniem go kupiłem, dobrze sprawdza się też na zwykłych drogach krajowych. Jeśli chodzi o autostrady i drogi ekspresowe to emerycki, trzeba się pogodzić że maksymalna rozsądna prędkość to do 140km/h, powyżej męczące dla silnika i kierowcy. Po prostu przy prędkościach bliższych maksymalnej, dysponujemy de facto tylko mocą silnika spalinowego pomnjszonego o straty na przekładni elektrycznej czyli jakimś 90KM, bo silnik elektyczny może z definicji wspomóc go bardzo krótko, impulsowo do newralgicznego przyspieszenia, po kilkudziesięciu sekundach pełnej mocy baterie byłyby martwe. Jakby silnik był mocniejszy np ten od lexa IS300h z 2.5l benzyną to by było rewelacyjnie pod każdym względem. Tak ogólnie podsumowujac dla ludzi jeżdzących głównie w mieście zdecydowanie polecam hybrydę (jeśli nowa wydaje się za droga to używane priusy są w dobrych cenach), jeżdżcych głównie na trasach pozamiejskich wciąż diesel jest b.dobrym wyborem. Pół na pół miasto trasy to chyba jednak zwykła benzyna, też taka downsizingowana z turbo, bo diesle stają się coraz bardzej upierdliwe do miasta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Z definicji powinien być pancerny, i chyba taki jest, bo to ten sam układ napędowy co w Priusie, a te są bardzo mało awaryjne. Zupełnie niewysilony 98KM/1.8l, z wynalazków to tylko zmienne fazy rozrządu. Brak osprzętu napędzanego paskami, rozrząd napędzany łańcuchem.
5,0
Skrzynia biegów
Bezstopniowa z przełożeniem elektrycznym, to znaczy nie ma paska napędowego jak w cvt takich jak w małych miejskich samochodach, silniko-generatory elektryczne sprzęgnięte są z silnikiem spalinowym przez przekładnie planetarną, gdzie jest jeden bieg na stałe. Czyli tak jak cały silnik też pancernie. Zmiana przełożenia następuje przez transformację elektryczną. Przyspiesza niezwykle jednostajnie, tak jak samochody elektryczne, nie ma porównania do typowych automatów. Jak to bezstopniowa przy intensywnym przyspieszaniu wyje jednostajnie, taka jest cała idea, normalne skrzynie też wyją tylko narastająco. Jednak jak przyspieszamy łagodnie to silnik rozpędza się tylko to prędkości i mocy ekonomicznej więc prawie niesłyszalnie mruczy i jest pięknie. Oczywiście jak przyspieszamy na maksa to silnik rozpędza się od razu do maksymalnej mocy, więc jednostajnie wyje, a przyspieszenie samochodu wynika z ciągłej zmiany przełożenia. Tak po prostu jest z przekładniami (e)CVT. Mimo że samochód sprawia wrażenie ospałego w porównaniu z mocą silnika i tym co na papierze w odniesieniu do przyspieszenia, to w praktyce odchodzi tak samo dobrze jak inne samochody o podobnej masie i mocy, bo robi to zupełnie jednostajnie i nie czuć wciśnięcia, jak w zwykłych samochodach szarpiącymi na poszczególnych biegach.
4,0
Układ jezdny
Sztywność zawieszenia wypośrodkowana, nawet bym rzekł jak na Toyotę to bardziej w kierunku sztywnego, tu jest bardzo dobrze. Standardowo dostałem opony 225/45 R17, wg mnie zbyt na wyrost na takie auto. Jak na te fegi założyłem zimówki to okazało się, że zwykłe łańcuchy są na te koła mocno nie rekomendowane, jest mało miejsca i ponoć mogą uszkodzić czujniki abs albo przewody hamulcowe. Lepiej jako zimówki kupić oddzielnie na mniejszych felgach. Precyzja układu kierowniczego jest średnia, promień skrętu też duży jak na samochód klasy kompaktowej.
4,0
Karoseria
Gabarytowo i funkcjonalnie jest OK, ale mogła by być lepiej wyciszona, sam dodatkowo wyciszyłem drzwi i bagażnik to jest lepiej. O tym dalej w wyciszeniu.
Komfort
4,0
Widoczność
Wrażenie psują słupki A, ale teraz to prawie w każdym samochodzie takie grube robią. Lusterka boczne duże, bardzo dobre. Do tyłu polecam pipacze, nawet jak się ma kamerę która była w moim pakiecie standardowa, to pipacze dostępne były z dosyć drogim zupełnie niepotrzebnym automatycznym systemem parkowania. Nie kupiłem mimo że byłem już do nich przyzwyczajony z poprzedniego samochodu i okazuje się że sama kamera to mało, bo łatwo się wpakować na mine, a pipacz zawsze ostrzeże, chyba sobie zamówię w jakimś warsztacie, bo tego brakuję.
4,0
Ergonomia
Generalnie OK, z minusów fotele mogły by być dłuższe pod udami, i wirtualne klawisze na ekranie dotykowym to może dobre w smartfonach, ale w samochodach powinny być klawisze mechaniczne. Na szczęście wiele funkcji z klawiszy ekranowych jest dostępnych na kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trochę niestabilnie trzyma temperaturę, mimo ustawienia porządanej czasami nie wiadomo skąd robi się zbyt ciepło lub zimno i trzeba podrególować. Natomiast agregator klimy napędzany elektrycznie z akumulatora trakcyjnego, a nie z silnika spalinowego to genialne rozwiązanie. Działa ze zgaszonym spalinowym i praktycznie nie wpływa na zużycie paliwa. Super. Ciepłe powietrze zaczyna lecieć bardzo szybko, wiec albo ma dodatkową grzałkę elektyczną, albo korzysta z odwróconego cyklu w klimatyzatorze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest tak jak być powinno w tej klasie samochodu, a nawet lepiej bo podłoga z tyłu jest całkiem płaska. Akumulatory nie zajmują dodatkowego miejsca bo udało im się wcisnąć w całości pod tylną kanapę.
4,0
Wyciszenie
Silnika spalinowego przy jednostajnej ustabilizowanej prędkości nie słychać nawet przy tych większych prędkościach, natomiast wg mnie stanowczo za bardzo słychać szum toczenia od około 60km/h i powyżej 120km/h szum wiatru, może to dlatego że te odgłosy nie są zagłuszane przez cichy silnik spalinowy.Te szumy na tyle upierdliwe, że wygłuszyłem na własną rękę bagażnik i drzwi, poprawa była warta wydanych 800zł. Tu dostałby co najwyżej trzy gwiazdki, ale kompensuje jazdą w korkach na elektryku kiedy cicho jak w bibliotece, więc wypadkowo cztery.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie, bardzo niskie. Średnio 5 litrów/100 w mieście i na drogach zwykłych poza miejskich czyli tak do 100-110kmh. W zimie przy mrozach w mieście rośnie do 6l/100 przy przejazdach tak ok 5-8km. W zimiej w szczególności zależy to od dystansu bo czym dalej tym bardziej spada w kierunku 5l/100. Dwupasmówki 6.5l/100 przy 130km/h i 7-7.5l/100 przy 140km/h. Te wyniki to przy prawdziwym pomiarze przez wlew pod korek, bo na komputerze wychodzi 0.5l mniej - kłamie w kierunku optymistycznym. Tak w ogóle w hybrydzie jest na odwrót niż w typowych samochodach, miasto i korki nie robią wrażenia, mój rekord oszczędnego spalania 3.8l/100 to właśnie w upierdliwym korku na dystansie 11km. Serwis Toyoty przebieg 15k był chyba coś ok 800pln. Akmulator jest w sumie mały i tani (w porównaniu do elektryków bądź pluginów) a wytrzymują ponad 10 lat, a potem jak się nawet by zaczął sypać to można wymieniać pojedyńcze moduły, takie od priusa na ebayu są po $30-40.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest OK, teraz nówka hybryda kosztuje tyle co diesel z podobnym wyposażeniem czyli też w automacie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Jednak za wcześnie oceniać, a przy tak małym przebiegu poważne usterki byłyby dyskwalifikujące

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,50 zł
5,9
l/100km
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting