Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting

Marcin, 7 lat temu
Silnik 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Bardzo szybaka reacja automatu na wciśnięcie pedału gazu, spodziewałem się lagów, a tu lepsza niż dwusprzęgłowe typu DSG. Oczywiście nie wbija w fotel jak w samochodach 170KM ale reaguje błyskawicznie.
4,0
Całokształt
Genialny samochód do miasta, gorszy na autostradę, diesel o podobnej mocy spawia się przy dużych prędkościach lepiej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie do zajechania, bo bardzo prosta.
5,0
Skrzynia biegów
Jeśłi nie przeszkadza charakter bezstopniowej tzn jednostajne wycie przy max przyspieszaniu, przy umiarkowanym przyspieszanieu przyjemnie mruczy. Nie ma on jednak nic wspólnego z mechanicznymi CVT paskowymi. Tujaj wykorzystuje się transformację mechaniczno-elektryczną w na stale zazębionym układzie planetarnym, mechanicznie jest zazębiony jeden bieg na stałe
4,0
Układ jezdny
Trochę za mało precyzyjny układ kierowniczy
Komfort
4,0
Widoczność
OK. trochę słupki boczne przeszkadzają ale obecnie to chyba norma prawie wszędzie
4,0
Ergonomia
Wszystko w porządku oprócz, dotykowego ekranu, takie wynalazki powinny być ZAKAZANE ustawowo. podparcie fotela pod udami mogło by być dłuższe
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tak sobie, mimo że automatyczna klima to nie za bardzo stabilna, czasami trzeba zmieniać ustawienie temperatury.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Standard typowego golf classe czyli kompaktu
4,0
Wyciszenie
Mimo że hybryda i podczas pełzania w korkach cicho jak w bibliotece, to przy większych prędkościach zauważalny szum z nadkoli i bagażnika. Akurat silnika przy stabilnych nawet większy prędkościach (do 140) specjalnie nie słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo dobry samochód do miasta. Gorszy na autostradę, tu lepiej sprawi się diesel. Ja jednak przebiegi mam w 80% miejskie wiec pasuje mi idealnie. Prawie zupełnie nie wrażliwy na korki i użycie klimatyzacji. Styl mam umiarkowanie dynamiczny, ale staram wytracac prędkość maksymalnie odzyskując energię czyli tak aby wskazówka odzyskiwania nie dochodziła do końca skali bo wtedy do akcji wkraczają hamulce tarczowe. Spalania podaje obliczone podczas takowania pod korek bo komputer oszukuje i to różnie o jakieś 0,2-0,6l/100km mieście pali mi średnio 5l/100km w lecie i 6l/100km w zimie. Rekord na 13 kilometrowym dystansie w poważnym korku (jechałem 45min) to 3.7 wg komputera czyli prawdopodobnie 4l/100km. Najgorsze na autostradzie Warszawa-Wrocław 140km/h licznikowe (też oszukuje) tempomat, zima -20 7.3l/100km, najlepsze poza miastem Warszawa-Radom, lato, 90-110km/h 4.7/100km. Mam dopiero rok, trudno coś powiedzieć o psuciu oczywiście żadnych awari nie było ale przegląd po 15k kosztował 800 pln włączając wymianę filtru klimy na węglowy. Generalnie samochód trochę dla takich co mówią: ...ech kiedyś do były samochody myśłąc o merolu W123. Czyli mechanicznie banalnie prosty i nie do zdarcia, ale trochę lama, jak na dzisiejsze czasy oczywiście bo dla W123 to byłby znikający punkt.
4,0
Stosunek jakość/cena
biorąc pod uwagę ekonomiczność w mieście lepiej niż diesel, kulturę pracy silnika, automat z definicji to nawet doskonale.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting