Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting

Maciej, 8 lat temu
Silnik 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Wiedziałem z grubsza czego się spodziewać, bo jeździłem wcześniej hybrydą jako samochodem zastępczym - wtedy z pewną niepewnością (automat). Przy bliższym poznaniu nowy Auris zyskał. Lifting udany.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bez zastrzeżeń. Spokojna jazda przekłada się na oszczędność paliwa, w zapasie jest jednak dość mocy i momentu obrotowego, by pozwolić sobie na żwawsze wyprzedzanie (ale raczej w zakresie dozwolonych prędkości, przy autostradowych - jest już słabiej, i z mocą, i z ekonomią).
4,0
Skrzynia biegów
Db+. Automat bardzo wygodny, pewny, nie wymaga wielkiej wprawy i pozwala szybko do wygody przywyknąć. Jest odczuwalny (krótki, ale jednak) moment zawahania przy dynamicznym przyspieszaniu.
4,0
Układ jezdny
Db+. Nierówności wybiera wyraźnie łagodniej i ciszej niż mój poprzedni samochód (Fiat Bravo), ale też i Ford Focus III czy Hyundai i30 II. Focus daje wrażenie minimalnie pewniejszego prowadzenia. Z kolei porównanie z Corollą E12 wypada mocno na korzyść nowego Aurisa.
Komfort
4,0
Widoczność
Db. Czujniki dokupione do mojej wersji pomagają (denerwuje jedynie fakt, że ich sygnał jest cichszy od "beepu" sygnalizującego włączenie wstecznego biegu). W wyższych wersjach jest kamera cofania. Do przodu i na boki widoczność bdb.
4,0
Ergonomia
Db-. Brakuje drobnych schowków w desce rozdzielczej (na karty parkingowe, monety itp.). Obsługa zestawu audio wymaga przyzwyczajenia, nie zawadziłaby gałka przynajmniej do głośności, ale widocznie nie współbrzmiało to z projektem. Sterowanie w kierownicy pomaga.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Db. Z przodu lepiej, ale z tyłu zimą potrafi być chłodno (brak nawiewów w opisywanej wersji Active).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla 4 osób całkiem wystarczająca. W piątkę trochę ciaśniej. Z tyłu podłoga niemal całkiem płaska. Bagażnik w hatchbacku jest, jaki jest - ale bez tragedii (w i30 wyraźnie mniejszy)
4,0
Wyciszenie
Db++. Spokojna jazda to bajka. Hałas pojawia się przy ostrzejszym przyspieszaniu lub przy jeździe pod górę - jedyna odczuwalna wada e-CVT. Przy jeździe na silniku elektrycznym słychać tylko szum opon i powietrza, jedynie przy ruszaniu ciche"wziuuu" jak w tramwaju. :-D
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno ocenić grubo przed pierwszym przeglądem. Na podstawie zużycia paliwa jest nieźle, choć oczywiście do parametrów podawanych w ulotkach trzeba litr na setkę dopisać.
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby hybrydy miały jakieś preferencje związane z ekologią w naszym kraju - wybór byłby dla mnie jeszcze bardziej oczywisty. Obecnie nie ma żadnych zachęt i w korkach wędzimy się w smrodzie przechodzonych tedeików.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Obecnie nie jestem w stanie ocenić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Obecnie nie jestem w stanie ocenić.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,50 zł
5,9
l/100km
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting