Ocena kierowcy - Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting
eRni,
2 lata temu
Silnik 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
90 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: Zawieszenie lepsze, niż się tego pierwotnie spodziewałem. Oczekiwałem na początku wrażeń, jak przy jeździe taczką - w praktyce wyszło bardzo dobrze.
5,0
Całokształt
Wdzięczne, proste i bezobsługowe auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Całkowicie bezawaryjny, zbudowany w nieco starszym stylu, co wyklucza awarie znane z wielu innych, współczesnych jednostek. Nie wymaga też nadmiernej opieki, oprócz regularnego serwisu. Jak wiele tego typu jednostek z kraju kwitnącej wiśni, lubi wysokie obroty i wtedy jest żwawy - w zakresie niskich obrotów, niekoniecznie. Taka wysokoobrotowa specyfika wpływa na podwyższenie zużycia paliwa, gdy oczekujemy względnej dynamiki.
5,0
Skrzynia biegów
Działanie skrzyni biegów absolutnie be zastrzeżeń. W korkach zauważalne jest, że przełożenie pierwszego biegu mogłoby być delikatnie dłuższe. Skok lewarka, precyzja i pozostałe parametry bez uwag.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest sprężysty i dość responsywny. Charakterystyka jest taka, że powinna zadowolić szerokie spektrum kierowców. Prowadzenie jest pewne i osiągnięto dobry kompromis w nastawach. Opinia dotyczy wersji z zawieszeniem tylnym wielowahaczowym.
4,0
Karoseria
Bez zarzutu jeśli chodzi o same blachy, jakość spasowania, wykonania etc. Korozji brak, ale w dalszej perspektywie można się jej spodziewać, bo zabezpieczenie antykorozyjne jest ubogie. Lakier jest ładnie położony, ale jak to w dzisiejszych autach - mało odporny na zarysowania czy uderzenia (np. kamieni).
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bez zarzutu w każdym kierunku. Przez wszystkie szyby dobrze widać, lusterka są również dość spore, a przy cofaniu pomaga kamera - radząca sobie nieźle, nawet przy słabym oświetleniu.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, logicznie i ergonomicznie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie w jak najlepszym porządku. W tej wersji klimatyzacja jednostrefowa. Ogólnie bez uwag.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ilość miejsca jest bardzo dobra. Z tyłu zadowalająca, jak na tę wielkość auta.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest na średnim poziomie. Słychać szumy wiatru, odgłosy dochodzące z nadkoli i ogólnie chyba zaoszczędzono na materiałach wygłuszających. Nie słychać natomiast żadnych niepokojących odgłosów. Brak niechcianych dźwięków ze strony układu jezdnego czy napędowego.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto bardzo wdzięczne w użytkowaniu i nie pociągające za sobą wysokich kosztów serwisowania.
4,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie otrzymujemy bardzo solidne i uniwersalne auto. Jedynie, co do jakości niektórych materiałów wykończeniowych można mieć lekkie zastrzeżenia, podobnie jak do wyciszenia pojazdu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zero drobnych awarii
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero poważnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Valvematic 132KM 97kW
[l/100km]