Ocena kierowcy - Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting
wolf,
5 lat temu
Silnik 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
15 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Samochód bardzo wygodny w prowadzeniu, sporo miejsca dla kierowcy i pasażera z przodu. Z tyłu nieco gorzej ale i tak dobrze w tej klasie. Wygodne fotele na długą trasę. Dobrze wyciszony, chociaż przy lekkim wietrze gwiżdże w okolicach przednich szyb.
Dobrze trzyma się drogi, na autostradzie dobrze się prowadzi nawet przy 160km/h. Bez przesadnego hałasu.
Największa wada tego auta to spalanie. Przy jeździe eko mieszanej 50/50 miasto/poza miastem, spalanie na poziomie 6.8L, zimą 7,1. Dynamiczniejsza jazda to już 9,5L. Mój poprzedni Fiat Bravo 150kucy brał średnio 1L mniej a goniłem go równo i miał 2.0 pojemności
Wrażenia
3,0
Silnik
słaba dynamika, bardzo duże spalanie
4,0
Skrzynia biegów
chodzi bardzo płynnie, wszystkie biegi wchodzą bez problemu, bardzo intuicyjna i delikatna. niestety źle zestrojona z autem. Przy 80km/h już 2300 obrotów, przy 90km/h już 2500obrotów a powyżej spalanie zaczyna gwałtownie rosnąć
5,0
Układ jezdny
Rewelacyjnie trzyma się drogi, bardzo dobre wyciszenie. Czuję się pewnie za kierownicą i wiem czego oczekiwać po każdym ruchu kierownicą
4,0
Karoseria
podatna na odkształcenia/wgniecenia przy niewielkim nacisku
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki ok. ciężko wyczuć przód. Widok do tyłu bardzo ograniczony
5,0
Ergonomia
Przemyślany każdy element auta
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo wydajne, klimatyzacja automatyczna, niestety zakres regulacji pozostawia trochę do życzenia - zbyt duża histereza (np przy 21-24 stopni ma się wrażenie że ustala temperaturę identycznie)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodnie dla chudych i grubych i do 190cm wysokich
4,0
Wyciszenie
nie mam zastrzeżeń - jest cicho i akceptowalnie. Jedynie irytuje świszczenie w okolicach szyb przednich podczas lekko wietrznej pogody
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
niestety Toyota nie należy do tanich w eksploatacji
ceny serwisowe wysokie
3,0
Stosunek jakość/cena
w podobnej cenie wyżej oceniam Kia Ceed, Hyundaia I30, nowego Opla Astrę, Skodę Rapid czy nawet Fiata Tipo
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
póki co brak - 1 rok użytkowania
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
[l/100km]