Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting

macbaton, 6 lat temu
Silnik 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : bardzo dobrze zestrojone, ciche i delikatne
Przeniesienie napędu : miękko, precyzyjnie i krótkie przełożenia skrzyni biegów
Inne : przyjemne odczucie przebywania we wnętrzu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : za duże spalanie
4,0
Całokształt
Samochód miał być oszczędny a pali jak smok, średnio co tankowanie powyżej 9 litrów (jazda 90% w mieście), wieczorem światełka jasności większej nie dają, palą się jak moje stare lampy w żuku, w radiu brakuje pokrętła, patent z przyciskami nie bardzo daje radę, ale no cóż, taka moda, klapa bagażnika od środka wyłożona tandetnym plastikiem, który nie został ogadowany i pewnie nigdy bym go nie zauważył, bo po otwarciu jest nad moją głową, ale przez przypadek chwyciłem dłonią i skaleczyłem się, USB na środku radia, słabo to wygląda, włącznik lampki do czytania od pasażera zacina się i jak już włączę to muszę postukać, żeby odskoczył, uszczelka pod klapą silnika od strony okna odchodzi, nie jest na wcisk tylko klejona, no dobrze dosyć narzekania, są też plusy, wspaniałe resorowanie, naprawdę połyka dziury, nic nie odczuwam, pięknie pracuje zawieszenie, cichy silnik, nie słychać żadnych dziwnych odgłosów, wspaniale wskakują biegi, mam wrażenie, że same wchodzą, jak dla mnie ciekaw wystrój wnętrza, radio ma fajne głośniki, na początku były tępe, ale po "wygrzaniu" grają bardzo dobrze, fajny pojemny i równy kufer, w tylnym rzędzie płaska podłoga, wszystko dobrze spasowane, nic nie piszczy, ogólnie podoba mi się ten samochód
Wrażenia
4,0
Silnik
cichy, do 80-ki nawet nieźle idzie, potem jest ospały, ale to spalanie w mieście powyżej 9l jest nie do przyjęcia, ewidentnie silnik nie daje rady z tą dużą budą
5,0
Skrzynia biegów
aksamitna, biegi same wchodzą, bardzo krótkie przełożenia, ogromny duży plus tego samochodu
5,0
Układ jezdny
jedno z najlepszych zawieszeń jakie do tej pory poznałem, serio, bardzo łagodnie pracuje, nie jest za twarde ani za miękkie, bardzo ładnie sprężyste, nie czuć najechania na przypadkową dziurę, ogromna zaleta Auriski
5,0
Karoseria
Karoseria to rzecz gustu, mi się akurat bardzo podoba, ładny dynamiczny kształt z przodu, z tyłu natomiast fajny wzór rozchodzących się świateł, na kształt litery Y w poziomie, zamykanie drzwi daje dobre odczucie poważnego samochodu, jak na moje to koła 16 cali są trochę małe optycznie, ale to tylko moje odczucie
Komfort
4,0
Widoczność
jestem rosłym mężczyzną i do przodu nie ma problemu z widocznością, ale moja żona niskiego wzrostu czasem narzeka, że nie bardzo czuje przód, drzwi i lusterka boczne, no fakt, tu nie widać za dużo, powstaje martwe duże pole, tylna szybka też mała i do tego wysoko umieszczona, ale cóż, tak już jest
4,0
Ergonomia
bez problemu po przesiadce można się odnaleźć, wszystko pod ręką, jedynie przyciski radia zwłaszcza głośność zmienił bym na pokrętło
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
w każdej aurisce występuje automatyczna klima, to duży plus, dodatkowo możemy wybrać oprócz manualnej mocy nawiewu, automatyczne nastawy, łagodnie, mocno, mnie się to podoba
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca z przodu i z tyłu, nie będą narzekać wysokie osoby, zwłaszcza za kierownicą
5,0
Wyciszenie
bardzo dobrze wyciszona kabina, przy większych prędkościach słychać tylko powietrze, można rozmawiać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
koszty zakupu do zaakceptowania, natomiast wysokie spalanie definitywnie psuje obraz oszczędnego auta, ponad 9l na 100 km to zdecydowanie za dużo, nawet na miasto
5,0
Stosunek jakość/cena
jako i cena pracują na korzyść kupującego, gdyż naprawdę jest to dobrze dopracowany samochód za stosunkowo rozsądną cenę
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting