Wiec z auta jestem zadowolony i oczywiscie polecam! jesli stac Cie na ta wersje [ pamietajcie ze za ta cene kupimy golfa gti i prawie kazde inne gti! ale nasz auris nie bedzie tak szybki jak np. pierwszy lepszy 200konny gti.wiec amatorom \'scigaczy\' raczej odradzam, reszta tak bedziecie raczej zadowoleni. polecam wersje 3dr. z ciemnymi szybami oraz spoilerami - tylko wtedy wyglada dobrze!
Wrażenia
4,0
Silnik
Posiadam Aurisa sr180 wersja 3dr. angielska. auto kupilem nowe. silnik dopoki nie rozgrzeje sie niestety pracuje jak typowy diesel pomimo calej tej techniki czyli klekocze i jest glosny. pozniej jest juz calkiem dobrze. moc 180km i moment 400nm ... tak to czuc ale... predkosc maksymalna tylko 215km/h i ani km wiecej. sprawdzalem z gps. to malo.
elastycznosc to juz rewelacja, ale jesli bedziemy pamietac o wlasciwych obrotach jak to w turbo.
przyspieszenie to 8,1s do 100km/h to w miare dobry wynik[ mysle ze jak ktos przesiadzie sie z auta z slinikiem np.1.6 to bedzie dla niego rakieta, ale ja juz mialem duzo szybsze auta wiec to poprostu 8s]. jednak mysle ze z racji 6biegowej skrzyni w miescie trzeba sie namachac ale to normalne w kazdym dieslu z 6b, jednak auto czuje sie dopeiro jak ryba w wodzie na autostradzie. tam wrzucamy 6bieg od +100km/h i juz nic nas nie interesuje.
5,0
Skrzynia biegów
to nie jest skrzynia z bmw czy hondy ale pracuje dobrze .
umiejscowienie lewarka okazuje sie dobrym pomyslem.
5,0
Układ jezdny
zmienione zawieszenie w stosunku do zwyklego aurisa[ nie jezdzilem zwyklym], opony 225/17, tak auto prowadzi sie bardzo dobrze.jest niezwykle stabilne przy predkosci 200km/h .
bezpieczne . ale?
wiec tak jesli ktos szuka auta w stylu civic type r lub leon cupra r to sluchajcie to nie do konca jest tak ostre auto. auris jest czyms w rodzaju cruisera na dlugie trasy a nie autem do scigania sie. hamulce bardz dobre.
wady? w Polsce zauwazylem ze gdzie nie pojade to zawadzam albo zawieszeniem albo chlapaczami albo sam nie wiem czym!!!!!!!! to nie jest auto sportowe a tak je obnizyli.da sie z tym zyc ale trzeba za kazdym razem oceniac swoje zdolnosci.
Komfort
2,0
Widoczność
przodu kompletnie nie widac.
tyl -fakt ze jest przyciemniony i wyglada dzieki temu atrakcyjnie ale tez widocznosc oceniam na marna.
mozna sie do tego przyzwyczaic ale kiedy wsiade do innego auta mam dziwne wrazenie ze widze wszystko wokol siebie!
3,0
Ergonomia
deska o wiele lepiej wyglada jesli usiadziemy za nia.auto posiada wiele pomyslowych schowkow- to oceniam na 6.
fotele moze i sa wygodne ale... posiadaja marne podparcie boczne! wiec kazda proba szybszej jazdy konczy sie nieprzyjemnym uczuciem slizgania sie.
to mialo byc cos na wzor gti wiec chyba ktos zapomnial o tym!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo dobre choc duza powierzchnia przedniej szyby powoduje ze troche potrwa zanim cos zza niej zobaczymy w zimie.klimatyzacja dziala bez zarzutu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na auto tej wielkosci jest duzo miejsca.
z przodu panujue rewelacyjne poczucie przestronnosci.
z tylu plaska podloga tez ma swoje plusy.
radio z 6glosnikami i mp3 gra czysto i dobrze ale to tyle...zadne hifi.
4,0
Wyciszenie
dobre nie liczac odglosu zimnego silnika.
na trasie mozemy zapomniec ze to 4cylindrowy diesel
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
mysle ze dane fabryczne odnosnie spalania to czysta teoria. auto moze i spali 6l ale jadac 90km/h.wiec jak ktos oczekuje typowej ekonomicznosci diesla lepiej niech poszuka innego auta
3,0
Stosunek jakość/cena
auto jest drogie i to wlasciwie jest jego najwieksza wada.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic sie nie popsulo.
mialem uciazliwy stukot z lewej strony deski rozdzielczej... zostal usuniety w serwisie.
ogolnie wszystko dziala perfekcyjnie ale pamietajmy ze to dopiero 15000km.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 D-CAT 177KM 130kW
[l/100km]