Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris I Hatchback

Pawel, 2 lata temu
Silnik 1.4 D-4D 90KM 66kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Toyota Auris I Hatchback 1.4 D-4D 90KM 66kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Fajny, tani w eksploatacji, bezawaryjny miejski/podmiejski samochód. Jak na długość (4,2m) całkiem przestrzenny w środku.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na dojazdy do pracy, czy podróże "lokalne" całkowicie wystarczający. Da się wyprzedzać na drogach krajowych, nie ma problemu na autostradzie. Całkowicie bezawaryjny.
4,0
Skrzynia biegów
Wersja pięciobiegowa. Przydałaby się szóstka. Poza tym, bez uwag.
4,0
Układ jezdny
Jeździ, skręca, nie wydaje niepokojących dźwięków, nie jest nieprzewidywalny - odpowiedni dla samochodu tej klasy.
5,0
Karoseria
14 letni samochód - bez śladów korozji.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w porządku, zarówno do przodu jak i do tyłu.
4,0
Ergonomia
Samochód jest prosty, ale wygodny. Wszystko co potrzeba jest pod ręką. Łatwo się wsiada i wysiada, zarówno z przodu jak i z tyłu. Siedzi się trochę wyżej niż w "normalnych" samochodach (Passat, Mondeo, Focus, Octavia, itp). Po dłuższej jeździe boli tyłek i nogi, ale to nie jest samochód na długie dystanse.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Skuteczna wentylacja. Dzięki powerheat ogrzewanie w zimie działa po 1 - 2 minutach. Szyby odparowują bardzo szybko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na miejski samochód lepiej niż wystarczająca z przodu jak i z tyłu. Zdarzało się też zrobić w cztery osoby trasy ponad 1000km na raz i daje radę bez nadzwyczajnych męczarni.
2,0
Wyciszenie
Trochę głośny w środku. Przy jeżdżeniu po mieście, nie przeszkadza, ale hałas przy dłuższych trasach powyżej 100km/h jest uciążliwy. Czasem brzęczą jakieś niezidentyfikowane plastiki w kokpicie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj super. Przy około 140tys km zepsuł się alternator. Naprawa (wymiana) w ciągu godziny - dwóch. Wymiana tylnych zacisków i tarcz przy 185 tys. km. I to wszystko. Tylko czynności/wymiany eksploatacyjne. Nie zużywa oleju, nie ma DPF, nie ma koła dwumasowego, EGR się nie zanieczyszcza ew. bardzo łatwy do wyczyszczenia (profilaktycznie zdemontowany do sprawdzenia przy 200 tyś km, ale niepotrzebnie). Turbina bez uwag. Spalanie po mieście 120tys mieszkańców - pomiędzy 5,2 a 5,7l/100km. Drogi krajowe - 4,6l/100km, autostrada - 4 osoby i bagaż 6,0 - 6,5l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla mnie bomba. Samochód miejski +, zatem nie oczekuję super komfortu, tylko niskich kosztów utrzymania, łatwości prowadzenia i parkowania oraz niezawodności.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak wyżej, tylko alternator przy 140 tys. km i tylne zaciski hamulcowe z tarczami. Reszta bezawaryjnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych awarii.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.4 D-4D 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Auris I Hatchback