Powtórzę jedną z opinii poprzedników. Auto ma zalety i wady aczkolwiek wady przeważają. To moja pierwsza Toyota i jeśli Auris ma być wyznacznikiem marki to nigdy więcej nie zakupie Toyoty.
Zalety tego samochodu:
- silnik: mały,oszczędny i dający sobie radę na drodze
Wady (kopia testu):
"1. bardzo słaba widoczność, zwłaszcza do przodu na boki (szerokie słupki, bezsensowne małe okienka, duże lusterka, dramatycznie parujące szyby(!)), 2. dramatyczna wentylacja (nawiew na szybę przednią zupełnie nie jest dostosowany do jej wielkości; zimą 2/3 szyby bywa zaparowane!), 3. miękkie zawieszenie (samochód "gnie się" na zakrętach), 4. przepalające się żarówki (a te do reflektorów przednich to jakieś wynalazki, które tylko w serwisie można kupić), 5. naprawdę idiotyczne (!), irytujące "udogodnienia" elektroniki, np. świecąca się non stop na panelu środkowym tandetna, czerwona kontrolka aktywnego air bagu pasażera, włączone cały czas reflektory przednie, brzęczyk nie zapiętych pasów (a jak ciężarna nie chce zapinać?), brak możliwości słuchania radia na postoju z otwartymi drzwiami, np. latem (dudni alarm otwartych drzwi)."
Od siebie dodam: bardzo słabe zabezpieczenie antykorozyjne, w 7 letnim samochodzie mam już cały spód w żółte kropki i korozja zaczyna wyglądać poważnie jak na ten rocznik,
Bardzo kiepska jakościowa skrzynia biegów: wymiana łożysk po 130 tyś. przebiegu - około 3 tyś. złotych.
Auto już było dwukrotnie na akcji serwisowej Toyoty: wymieniona turbosprężarka, intercooler, przeprogramowany komputer, panel sterowania szybami - koszt darmowy ale to te świadczy o jakości.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pozytyw: mały ale dynamiczny silnik, niskie spalanie: ok. 5.5-6 l/100km
2,0
Skrzynia biegów
Tragedia: jedyna zaleta tej skrzyni to 6 przełożeń dzięki czemu jazda autostradowa jest w miarę ekonomiczna. Wada: niska trwałość: padające łożyska i wybieraki biegów:
- w moim aurisie remont po 130 tyś., wymiana łożysk - 3 tyś.
- w brata corolli po 160 tyś: - wymiana łożysk i synchronizatorów - ponad 3 tyś. złotych
Oczywiście remont z specjalizowanym warsztacie - naprawa w serwisie to jakiś kosmos cenowy.
3,0
Układ jezdny
Minus: miękkie zawieszenie
Notoryczne problemy z hamulcami - zwłaszcza z tyłu: nierówne hamowanie,piszczące klocki itp..
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Trzeszczące plastiki kokpitu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie biorąc pod uwagę remontu skrzyni to koszty utrzymania niewielkie.
Problematyczne przepalające się żarówki, zwłaszcza z przodu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 D-4D 90KM 66kW
[l/100km]