Oceniam to auto jako kierowca o wzroście 178 cm.
Oszczędne, moim zdaniem ładne, absolutnie niezawodne, tanie w serwisie, ergonomiczne i przestronne (brak tunelu środkowego z tyłu!) - po prostu pewne auto. Tyle z zalet.
To co rozczaruje to dynamika, komfort jazdy, jakość plastików.
Auto dla osób wybierających auto czysto pragmatycznie, przedkładających rachunek ekonomiczny ponad jakąkolwiek dynamikę i radość z prowadzenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mułowaty - zdecydowanie nie na trasy. Choć przecież jak diesel to właśnie tylko na trasy. Plus za nieskomplikowanie - brak dwumasu i DPF (dla zainteresowanych DPF - dot. to tylko aut krajowych produkowanych do końca 2008 r.). Silnik dość mocno przenosi wibracje na postoju.
3,0
Skrzynia biegów
Dość ciężko wchodzi czwórka. Problem dotyczył wielu aut. Ale ogólnie większych zastrzeżeń nie mam.
3,0
Układ jezdny
Słabo. Z jednej strony auto jest twardo zawieszone. Z drugiej nie przekłada się to na jakoś szczególnie pewne prowadzenie.
Poziom wspomagania delikatnie za lekki, ale tragedii nie ma.
Komfort
2,0
Widoczność
Auto twardo zestrojone. Czuć i słychać każdą nierówność.
4,0
Ergonomia
Ogólnie bardzo dobra. Fotele - mimo braku podparcia lędźwiowego- dobrze wyprofilowane, twarde na ten fajny sposób. Konsola centralna bardzo czytelna. Wyżej umieszczony leware zmiany biegów także jest dla mnie plusem. Regulacja kierownicy mogłabybyć Widoczność w lusterkach bardzo dobra. Widoczność w przez okna bardzo dobra za wyjątkiem przodu, co zauważalne jest zwłaszcza na postoju na światłach - górna linia przedniej szyby mogła by być poprowadzona jeszcze wyżej.
Podłokietnik w wersji przedliftowej nie spełnia swojej roli. Jest za niski. Oczywiścnie nie ma mowy o regulacji góra- dół lub przód-tył.
Wymiana żarówek - banalna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń. Klima wydajna. W zimę nagrzewa się dosyć szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Całkiem niezła. Bez trudu zmieści 3 osoby z tyłu, z uwagi na zupełnie płaską podłogę
2,0
Wyciszenie
W tej materii mogłoby być lepiej. Zarówno w kwestii wyciszenia silnika, jak i zawieszenia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie! do tego auta leje się paliwo i jeździ! Żarówki za grosze - choć zarówno tył jak i przód trudno dostępne (przód to h11).
4,0
Stosunek jakość/cena
Dla mnie ok.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żarówki tylnych lamp przepalają się co ok. 3 m-ce, ale ich wymiana jest prosta i tania (1,50 zł za sztukę).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 D-4D 90KM 66kW
[l/100km]