Silnik
: 1.4 D4D daje radę :). Lecz jeśli ktoś często lubi "depnąć" z rodziną na Autostradzie chyba warto kupić większą jednostkę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Bardzo podatny na odpryski i zarysowania
Układ hamulcowy
: Częste "popiskiwania" hamulców podczas ruszania
4,0
Całokształt
Samochód ogólnie z założenia miał nie być "mały" (super duży to on nie jest :) . Miał być oszczędny, łatwy w prowadzeniu i w miarę bezawaryjny. Jak na razie nie narzekam, chociaż przesiadając się ze starego W124 trochę boli wykończenie środka samochodu. Jest dobrze lecz nie rewelacyjnie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Początkowo przerażało mnie posiadanie diesla z silnikiem pojemności Opla Corsy w benzynie o masie samochodu znacznie większej niż Opel, lecz jest dobrze. We dwie osoby na pokładzie daje radę, przy "pełnym" załadunku czasem przydało by się te 15-20km więcej
4,0
Skrzynia biegów
W miarę precyzyjna, wygodna zmiana biegów. Skrzynia jak w dieslu dość elastyczna. Chociaż jak ktoś wybiera 1.4 diesla do podróży głownie takich jak ja (praca 70km dziennie) to ten piąty bieg jak dla mnie trochę wysoko się zmienia (zachowanie w miarę normalnych obrotów silnika), ciężko na 5 biegu podróżować w mieście, ale za to przydaję się na trasie takie "dłuższe" przełożenie.
4,0
Układ jezdny
Tor jazdy i prowadzenie jak dla mnie rewelacja, gorzej wypada przy Polskich dziurach (troszkę mało pewnie się człowiek czuje na nierównościach). Jest dobrze, nawet b.dobrze :)
Komfort
3,0
Widoczność
Co do widoczności to powiem tak:
-Proste odcinki (jest Ok)
-Miasto, a szczególnie wyjście z zakrętu gdzie za nim znajduję się przejście dla pieszych to jest problem (strasznie "duże" słupki, zabudowa auta trochę ogranicza bezpieczne wychodzenie z zakrętów gdy musimy obserwować obie strony chodnika.
4,0
Ergonomia
Przyciski czytelne, łatwo dostępne i większość ich nie odwraca uwagi kierowcy od sytuacji na drodze. Trochę brakuję schowków w okolicach drążka zmiany biegów (można by było trochę bardziej "pokombinować" ze schowkami). Szczególnie krytyczną ocenę daję umiejscowieniu gniazda zapalniczki co w dobie nawigacji, użytkowania cb-radia i ciągle "padających" baterii w smartfonach robi problem w wygodnym użytkowaniu samochodu podczas jazdy. Ocena średnia, czegoś brak siedząc za kierownicą Aurisa
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Filtr kabinowy ma 5tys km a szyby przy deszczu i 4 osobach na pokładzie czasem denerwują zaparowaniem. Zależnie od pogody (w zimę nie było jeszcze okazji testować) wymaga trochę gimnastyki ustawienie nawiewów by było dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak niepozorne auto 4 osoby wygodnie podróżują, wygodne fotele. Dużo miejsca na nogi. Kierowca nie siedzi jak w puszce :)
4,0
Wyciszenie
Silnika nie słychać wcale ale on sam w sobie jest bardzo cichą jednostką. Nie mam zbytniego porównania w "nowszych" modelach, ale trochę denerwujący jest szelest opon przy wyższych prędkościach. Oczywiście nie ma źle, auto stosunkowo dobrze sobie radzi z "miejskim hałasem"
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ponad 10tys km zrobione, jak na przebieg samochodu który już był ocena doskonała. Wiadomo że Oleje syntetyczne, Japońskie części czasem bywają droższe, ale jak na razie tylko filtry (które są właściwie bardzo tanie) wymieniałem, więc ocena doskonała :)
3,0
Stosunek jakość/cena
Patrząc rocznikowo Toyota w tym modelu nie jest jakoś strasznie droga porównując do "VW, AUDI", chociaż najbardziej rozczarowuje wykończenie wnętrza, samo wnętrze dobre ale jakoś materiałów jak na 2008r. i tak znaną markę ledwo przeciętny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mechanicznych brak, wewnątrz trochę gorzej (mieszek zmiany biegów do wymiany totalnie zużyty, nie zamykający się uchwyt na napoje po stronie kierowcy, itp.) detale, chociaż czasem denerwujące.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie nic ! :) Oby tak dalej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 D-4D 90KM 66kW
[l/100km]