Karoseria
: Najbardziej pozytywnie zaskoczyla mnie przestrzen w tym aucie. Druga rzecz to ciasza i praca zawieszenia
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Piszczace hamulce na dzien dobry po odbiorze. To jakas wada klockow byla
4,0
Całokształt
Podsumowujac powiem tak... Auto jest wieksze i przestronniejsze od poprzednika. Lepiej wytlumione zawieszenie. Lepiej wyciszony silnik. Pozytywne odczucia co do komfortu. Ale znajda sie i minusy. Stylistyka bardzo przypadla mi do gustu, zarowno na zewnatrz jak i wewnatrz, ale juz nie powiem tego o zastosowanych plastikach. Niestety ksiegowi spieprzyli fajne auto.Pozatym ten samochod wyglada dobrze tylko w kolorze czarnym. Jak sobie popatrzylem na te testowe srebrne metaliki w salonie, to normalnie porazka.
Wrażenia
5,0
Silnik
Poprzednio jezdzilem toyota corolla z tym samym silnikiem. Wiec w tej kwestii same pozytywy. Zadna benzyna1,4 czy 1,6 nie ma startu. Niesamowicie ekonomiczny, cichy. Wygluszenie lepsze niz w corolli poprzedniej generacji
4,0
Skrzynia biegów
Nawiazujac do poprzedniej corolli biegi wchodza duzo lepiej i to tyle w temacie.
5,0
Układ jezdny
Tez lepiej. Komfort mnie zaskoczyl pozytywnie. Wlasciwosci zawieszenia i zachowanie na drodze poprawne
Komfort
3,0
Widoczność
Widocznosc... no tu juz nie jest tak rozowo. Widocznosc do tylu niezadobra. Ale to juz chyba wszystkie auta tak maja. Spotkalem sie z komentarzami krytykujacymi przednie slupki. Mi jakos nie przeszkadza
3,0
Ergonomia
Dzwignia zmiany biegow jest wysoko. I to jest to! :) Minus to niepodswietlone przyciski ustawiania lusterek. Niezbyt trafione umiejscowienie przelacznikow do otwierania szyb. Pokretla regulacji radia sa sliskie i troche za male. Schowek dolny po stronie pasazera nie da sie w pelni otworzyc gdy ktos tam siedzi. Dziwne, ze ktos tak niefortunnie to zaprojektowal.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzerzen co do wentylacji ani ogrzewania. A dogrzewanie z tym fajnym przyciskiem to bajka. Silnik szybko sie nagrzewa co ma kardynalne znaczenie w przypadku zyzycia paliwa i silnika wogole.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
A tu mile zaskoczenie. Na tylnych kanapach miejsca wiecej niz passacie czy audi a4!Pozatym ten patent z brakiem kanalu srodkowego czyli plaska podloga dla pasazerow z tylu jest normalnie the best:) Z przodu przestrzen przeogromna jak na moje subiektywne odczucia.
5,0
Wyciszenie
1,4 D4D to prawdopodobnie najcichszy diesel w klasie kompaktow
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za malo jeszcze nim jezdze zeby cos powiedziec. Na razie auris pali troche wiecej niz corolla z tym samym silnikiem. A to z racji wiekszych gabarytow i tego, ze samochod ma zaladwie 1000 km przebiegu. W corrli tez wiecej palil na poczatku. Na zbiorniku zatankowanym pod korek max to 1280km na trasie. Nikt w to nie chcial mi uwierzyc:)
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu tez sie mi udalo. Zaplacilem za auto 56 tys, zl polskich za 5-o drzowy model. Rabaty byly fajne na wyprzedazy 2008. Pozatym diler ze swojej strony dolozyl blokade skrzyni ( alarmu sobie nie zyczylem), rabat 1300 zl na czarny metalik, gustownie opakowane wino i dlugopis ( male rzeczy tez ciesza)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na razie to tylko nastepnego dnia po odbiorze pojechalem na serwis, bo hamulce tak piszczaly, ze sie ludzie na ulicach za mna ogladali :) wymienione bez szemrania od reki i jest spokoj.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
za maly przebieg zeby o tym jeszcze mowic. Majac doswiadczenia z corlli, zycze sobie takiej wlasnie awaryjnosci tzn zerowej
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 D-4D 90KM 66kW
[l/100km]