Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris I Hatchback

janusz, 17 lat temu
Silnik 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Auris I Hatchback 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Auris w rzeczywistości wygląda znacznie korzystniej niż na zdjęciach. Ma bardziej proporcjonalną sylwetkę niż nowy Yaris, mimo, że podobieństwo widać wyraźnie.
5,0
Całokształt
Aurisem jeżdżę dopiero od dwóch dni. Do tej pory (8 lat) jeździłem Oplem Astrą II. Pierwsze wrażenia z przejechanych ok. 200 km. to; w porównaniu z Astrą zawieszenie jest bardziej komfortowe, większa przestrzeń w środku (wyższy sufit aczkolwiek bagażnik jest mniejszy), silnik pracuje ciszej, widoczność podobna jak w Astrze, biegi w Aurisie wchodzą chyba mniej precyzyjnie - przy przejściu z 1 na 2 słychac kliknięcie; przy pozostałych biegach tego nie ma. Pewne problemy z wyczuciem położenia dźwigni za luzie (to z czasem powinno się unormować). Wysoko położona dźwignia biegów jest wygodna, szkoda tylko, że prawy podłokietnik jest za nisko tak, że praktycznie nie pełni swojej funkcji. Tzw. wskaźnik ekonomicznej jazdy sugeruje, że przy 2000 obrotów należy zmienić bieg na wyższy. W rezultacie przy prędkości ok. 50-60 km/h już wrzucam 5 bieg i dopiero wtedy ten wskaźnik gaśnie. Obawiam się, czy stosując się do takich wskazań nie przeciążam silnika, chociaż zużycie paliwa rzeczywiście spada. Natomiast nieporozumieniem jest, że nie montuje się fabrycznie ochronnych listew bocznych - trzeba je dodatkowo dokupić.
Wrażenia
5,0
Silnik
Tak naprawdę powinno być 4,5 ponieważ silni "ożywia się" dopiero przy wysokich obrotach (ok. 4000 - 5000) a to powoduje szybki wzrost zużycia paliwa. Jednak kulturę pracy oceniam wysoko (cicha, równa praca)
3,0
Skrzynia biegów
Wrzucanie wstecznego jednak w Astrze II było wygodniejsze i bardziej precyzyjne.
5,0
Układ jezdny
Jeszcze za mało km przejechałem , ale wygląda na bardziej komfortowe niż w Astrze II, a drogi trzyma się tak samo dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
Wbrew niektórym opiniom uważam, że widoczność jest bardzo dobra. Te przednie słupki wcale nie przeszkadzają. Przy cofaniu jest tak samo jak w Astrze II.
4,0
Ergonomia
Powinno być 4,5 ze względu na ten podłokietnik. Poza tym odnoszę wrażenie, że jednak fotele w Oplu były wygodniejsze (dłuższe i lepiej wyprofilowane siedzisko)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i klima działają b.dobrze (ogrzewania nie próbowałem)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nieco lepiej niz w Astrze II.
5,0
Wyciszenie
Dużo lepiej niż w Astrze II.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po dwóch dniach jeszcze niewiele można powiedzieć. Zmienianie biegów wg wskaźnika daje możliwość oszczędności paliwa (nie wiadomo z jakim skutkiem dla silnika). Średnie spalania podałem "na odczepnego" bo inaczej program nie przyjmie tych danych.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auris w wersji Luna kosztował 68200 pl. (jeszcze z dostawy z Japonii). Zdaję sobie sprawę, że płaci się też za markę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
mam nadzieję, że będzie OK!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
mam nadzieję, że będzie OK!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Auris I Hatchback 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,50 zł
8,1
l/100km
9,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Auris I Hatchback