Silnik
: Silnik dość dynamiczny, po zredukowaniu biegu mamy fajne przyśpieszenie. SIlnik posiada 2 oblicza.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: brak
4,0
Całokształt
Auto jest postrzegane jako większą YARIS, auto dla ludzi statecznych. Do TOYOTY przekonał mnie znajomy i powiem szczerze nie żałuje. Auto wygodne, pakowne i przede wszystkim bezawaryjne! Prowadzi się dość pewnie, zawieszenie zestrojone jest dość sztywno. Silnik uwielbia wysokie obroty, jest dynamiczny. Brakuje 6 biegowej skrzyni, polepszyło by to ekonomie na trasach i komfort w środku auta podczas prędkości autostradowych. Przed zakupem proponuje przyjrzeć się autku pod kontem korozji - u mnie wyszło trochę jak zabezpieczałem podwozie, jeszcze 2-3 zimy bez konserwacji i byłyby dziury.
Auto wydaje mi się bardzo rozsądne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dość dynamiczny, lubi wysokie obroty. Na wolnych obrotach chodzi jak wiertarka:), ale odwdzięcza się niskim spalaniem, na wysokich obrotach zupełnie zmiana się charakter auta. Odpala zawsze, pracuje bardzo cicho na wolnych obrotach.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo przyjemnie zmiana biegi, zestrojona jest dość krótko, przy prędkości ok 55 km/h zaleca wrzucenie 5-tki. Brakuje 6-tego biegu, przy prędkości 100km/h mamy 3 tys obrotów, przy 130 km/h mamy 4 tyś - wpływa to na hałas w aucie i spalanie.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest dość sztywne, auto prowadzi się pewnie, nie mam zastrzeżeń.
3,0
Karoseria
Oglądając auto byłem zdziwiony, że TOYOTA, po 11 latach wygląda tak dobrze. Standardowo po kupnie pojechałem na profesjonalne zabezpieczenie podwozia, po zdjęciu plastików wyszło sporo rdzy w miejscach, głównie pod plastikami. W moim aucie korozja była głównie w miejscu łączenia belki skrętnej z karoserią oraz przy kielichach, sugeruje tam zerknąć przed kupnem, na szczęście nie panoszyła się za bardzo i wszystko udało się uratować i zabezpieczyć na kilka lat.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność oceniam na 4. Auto ma szerokie słupki A, ale z uwagi na szyby jakie w słupkach zamontowała TOYOTA jest OK
5,0
Ergonomia
Ergonomia w tym samochodzie bardzo mi odpowiada, na początku trudno się przyzwyczaić do drążka zmiany biegów, ale po przejechaniu 500 km dziwne wydają się Wam inne rozwiązania. Dużo schowków, rozłożenie przycisków dość przemyślane. Niewielki minus za mały podłokietnik i jego brak z tyły (w moim egzemplarzu).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Moim zdaniem jest OK. niekiedy Klima jest koniczna do odparowania szyb, ale to norma.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest bardzo pojemne, 4 dorosłe osoby mogą podróżować w komforcie. Dużym plusem jest brak tunelu środkowego z tyłu, polepsza to komfort 5- osoby w aucie, bagażnik jest OK.
3,0
Wyciszenie
Tutaj niestety jak w standardowym Japońskim aucie z tamtych lat przy prędkości ponad 110km/h zaczyna się robić głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części są akceptowalne, nie serwisuje w ASO tylko u mechanika, części cenowo na poziomie VW. Spalanie jest na akceptowalnym poziomie u mnie ok 6,5-7,0 l/100 jezdne głownie do pracy - ok 40 km
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest dobrze, pojawiają się standardowe problemy tego modelu - u mnie uszczelnienie tylnej lampy- miałem wodę w bagażniku. Dość szybko przepalają się u mnie żarówki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic nieprzyjemnego mnie nie spotkało.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW
[l/100km]