Ogólnie samochdó w wersji z silnikiem 1,6 oceniam na bradzo mocnączwórkę. SAmochód godny polecenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
W porównaniu do silnika 1,4 (benzyna) silnik 1,6 pracuje naprawdę cicho do prędkości 120 km/h. Później jest jużgłośniej ale nie jest to dźwięk natrętny, przeszkadzający np. słuchać muzyki. Przyśpieszenie - dobre. Jak wyprzedzam to nie muszę się jużmartwić, że nie zdążę. Elastyczność - dobra.
5,0
Skrzynia biegów
Wszystkie biegi wchodzą płynnie i bez oporów czy chaczenia, nawet bieg wsteczny, który w poprzednio posiadanym Aurisie chaczył i wchodził nieprecyzyjnie.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobre zestrojenie układu jezdnego stanowi kompromis pomiędzy sztywnym zawieszeniem a komfortowym. Felgi 16 plus zawieszenie powodują, że samochdó trzyma siedrogi jak przyklejony. Polecam samochdó z układem VSC i TRC, który sprawdza się na mokrych ale i nie tylko nawierzchniach - jużto przetestowałem. Gdyby nie ten układ mogło być krucho.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu widoczność jest dobra ale do tyłu już nie. Duże lusterka boczne nieco ratujasytuację ale i tak polecałbym zainstalowanie czujnika cofania. Bez niego każde cofanie to loteria. Z przodu widoczność ograniczajasłupki boczne.
5,0
Ergonomia
Kapitalne usytuowanie dzwigni zmiany biegów. Dobrze rozpalnowane sterowanie automatyczną klimatyzacją, której przyciski ułożono w zasięgu prawej ręki kierowcy na tyle blisko, że ustawienie klimy podczas jazdy - choć oczywiście niewskazane ze względu na prowadzenie - nie jest trudne. Sterowanie radiem w kierownicy - bajka. Jedyny mankament to usytuowanie przycisku ustawiania lusterek bocznych. Usytuowano go z przodu po lewej stronie kierowcy na wysokości przycisku do ustawiania poziomu świateł. Takie usytuowanie powoduje, że próbując zając optymalne miejce za kierownicą i ustawić lusterka ręce okarzą sieza krótkie. I nie mozńa dobrze ustawićlusterek względem położenia miejsca za kierownicą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna dwustrefowa klimatyzacja - nic dodatć nic ująć.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo dobrze. Choć jestem słusznego wzrostu i wagi nie mam kłopotów z zajęciem miejsca za kierownicą. Z tyłu w dłuższej trasie podróżówać mogą dwie dorosłe osoby.
5,0
Wyciszenie
Tak jak pisałem przy omawianiu walorów silnika. Do 120 km/h cicho a później głośno. Z tym, że po przekroczeniu 120 km/h dzwięk nie jest natarczywy i przeszkadzający.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód choć ma 124 KM i pojemność 1,6 średnio zurzył mi w jeździe mieszanej 6,6 litra benzyny 95/100 km co w porównaniu z silnkiem 1,4, który miał mój poprzedni Auris jest, biorąc pod uwagę moc silnika 1,6 wartością bardzo dobrą.
3,0
Stosunek jakość/cena
Zawsze mogłoby być lepiej.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W Aurisie, którym jeździłem uprzednio prócz piszczącyc hhamulców nic się nie działo. W modelu, który mam obecnie a jest to wersja PREMIUM tego samego dnia, w którym odebrałem go z salonu zsunoł się przewód łączący bak paliwa z wlewem paliwa.Skutkowało to tym, że na stacji paliw zamiast do baku na ziemięwylałem 6 litró benzyny. Oj Toyota, Toyota tak byćnie powinno.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trudno mi formułować opinię o niezawodności w zakresie poważnych usterek co do obecnie posiadanego Aurisa, za mało kilometrów nim zrobiłem. Jednak poprzednio posiadany Auris sprawował się wyśmienicie tylko lałem plaiwo i jeździłem. Mam nadzieję, że w przypadku tego będzie tak samo.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW
[l/100km]