Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris I Hatchback

harjar, 16 lat temu
Silnik 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 1 tys. km
Toyota Auris I Hatchback 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Ogólnie samochód oceniam na mocne cztery. Jeżeli kupując Aurisa zamierzamy nim jeździć częściej w trasy polecam silnik 1,6. Zapewnia on lepszy konfort podróżowania, jest szybszy i elastyczniejszy od silnika 1,4. Silnik 1,4 jest do polecenia dla tych, którzy zamierzają jeździć w 90% po mieście a jeżdzać na trasie nie wyprzedzają innych uczestników ruchu drogowego. Samochhód Toyota Auris 1,6 Dual VVT-i Premium to samochód w tej wersji bezpieczny i zapewniający komfortową jazdę, godny polecenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak wsiadłem po raz pierwszy po przesiadce z Aurisa z silnikiem 1,4 (benzyna) to mimo tego, że silnik już pracował próbowałem go ponownie uruchomić,tak w środków było cicho. W porównaniu z silnikiem 1,4 silnik 1,6 pracuje naprawdę cicho do prędkości około 120 km/h. Później jest już głośniej ale nie jest to dzwięk natrętny i przeszkadzający zbytni np. w słuchaniu muzyki. Przyśpieszenie - dobre. Jak wyprzedzam to już nie muszę się martwić, że nie zdążę. Spokojnie można wyprzedać na piątym biegu, no chyba, że musimy bardzo szybko przyśpieszyć to wówczas trzeba redukować bieg. Elastyczność silnika - przyzwoita choć nie rewelacja no ale przecież nie jest to diesel. Ogólnie silnik oceniam na bardzdo mocną czwórkę.
5,0
Skrzynia biegów
W poprzednio posiadanym Aurisie ciężko wchodził wsteczny. W obecnie posiadanym wszystkie biegi wchodzą płynnie i bez oporów, nawet wsteczny. Mam nadzieje, że tak pozostanie.
4,0
Układ jezdny
Jeżdzę na felgach 16, prócz tego, że samochód prezentuje się bardzo dobrze to jesze i drogi "trzyma się" dużo lepiej. Polecam układ VSC i TRC.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu dobrze ale do tyłu już nie tak bardzo. Duże lusterka boczne nieco ratują sytuację ale czujnik cofania jest wskazany. Nieco przeszkadzają szerokie przednie słupki.
4,0
Ergonomia
Jedyny mankament to usytuowanie przycisku ustawiania lusterek bocznych. przycisk usytuowano z przodu po lewj stronie przy przycisku ustawienia poziomu świateł. Powoduje to, że jak się chce ustawić lusterka boczne jednocześnie zajmując wygodną pozycję w fotelu, taką jaka nam najbardziej odpowiada podczas prowadzenia to ręce okazują się za krótkie i z optymalnego ustawienia nici. No chyba, że ktoś ma bardzo długie ręce.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna dwustrefowa klimatyzacja i nic dodać nić ująć. Po prostu rewelacja.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo dobrze. Nie mam kłopotu z zajęciem wygodnej pozycji za kierownicą, choć jestem słusznego wzrosu i wagi. Siedząc już za kierwonicą nie mam wrażenia, że samochód mnie otacza, obejmuje. Nie ma się wrażenia braku przestrzenic po bokach jak i nad głową. Z tyłu wygodnie mogą na dłuższych trasach podróżować dwie dorosłe osoby.
5,0
Wyciszenie
Tak jak pisałem przy okazji omwiania silnika do 120 km/h bardzo cicho. Później zaczynamu słyszeć dzwięk silnika ale nie jest on natarczywy i uniemożlwiający normalną rozmowę z pasażerem siedzącym obok.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupując Aurisa z silnikiem 1,6 Dual VVT-i mającym 124 KM trzeba mieć na uwadze, że musi on coś "pić". Choć podkreślić muszę, że w porównaniu z silnikiem 1,4 (beznyna) zużycie paliwa nie jest duż większe a osiągi o wiele bardziej zadowalające. Tak, że porównując zużycie paliwa w obu tych silnikach do osiągów jakie one zapewniaą zdecydowanie polecam silnik 1,6. Przeglądy - Jeżeli chodzi o przeglądy to Aurisem, którym jeżdzę obecnie jeszcze nie byłme na przeglądzie ale po przeglądach, które odbyłem Aurisem, którym jeździłem uprzednio muszę powieddzieć, że w TOYOCIE przeglądy tanie nie są.
3,0
Stosunek jakość/cena
No tu zawsze mogłoby być lepiej.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W Aurise, którym jeździłem uprzednio prócz piszczących hamulców nic się nie działo. W modelu, którym jeżdzę teraz a jest to model PREMIUM tego samego dnia, w którym odebrałem go z salonu zsunoł się przwód łączący wle paliwa ze zbiornikiem paliwa. Skutkowało to tym ,że na stacji paliw około 6 litrów paliwa wylałem na ziemię. O Toyota, Toyota tak być nie powinno.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trudno mi formułować opinię na temat niezawodności odnośnie poważnych usterek na podstawie modelu Aurisa, którym jeżdzę obecnie ale mając na uwadze, że Aurisem, którym jeździłem uprzednio przejechałem około 40 tysięcy km i nic się w nim nie zepsuło anie nie zawidło mogę powiedzieć, że jest to konstrukcja udana i pozbawiona poważnych wad. Oczywiście ta uwaga ukształtowanna jest w oparciu o doświadczenia z jazdy Aurisem z silnikiem 1,4 w wersji Terra. Mam tylko nadzieję, że tak samo będzie w przypadku silnika 1,6 i wersji Premium.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Auris I Hatchback 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,50 zł
8,1
l/100km
9,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Auris I Hatchback