Zawieszenie
: Komfortowe, a zarazem dobre prowadzące koła, pomimo tego że to tylko belka skrętna.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Występują problemy z odpaleniem silnika oraz wydaje się jakby nie działały wszystkie cylindy zaraz po uruchomieniu, nie zawsze.
Przeniesienie napędu
: Przy szybkiej zmianie z biegu 2 na 3, trójka nie wchodzi i zaczyna się szukanie biegu.
3,0
Całokształt
Całkiem fajne autko, jednak z tym silnikiem-dla dziadka! Przy mocniejszym silniku o wiele lepsze auto! Jednak usterki, które zaczynają występować trochę przerażają (w żadnym innym aucie nigdy tak szybko nie miałem usterek). Brakuje regulacji lędźwiowej w fotelu kierowcy,ale fotele wygodne mimo tego.
Wrażenia
3,0
Silnik
Bardzo wolny,fajnie wkręca się na obroty, jednak brak mocy i momentu daje o sobie znać podczas przyspieszania, wyje niesamowicie,ale nie idzie.
3,0
Skrzynia biegów
Generalnie w miarę dokładna, jednak szybka zmiana z 2 na 3 jest nie możliwa. Często również wsteczny nie wchodzi.
4,0
Układ jezdny
Samo zawieszenie uważam jest dość dobre, spora przyczepność, a przy tym komfortowe resorowanie, natomiast układ kierowniczy nie daje żadnego czucia i nie wiadomo co tak naprawdę dzieje się z kołami.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu trochę słabo,ale jak to w HB.
4,0
Ergonomia
Ergonomia na dobrym poziomie, wszystkie wskaźniki są w zasięgu wzroku, są czytelne. Wszelkie pokrętła również są w miejscach łatwo dostępnych i intuicyjnie rozmieszczone, poza przyciskiem do obsługi komputera pokładowego, jest w takim miejscu, że aby sięgnąć do niego należy rękę przeprowadzić pod kierownicą, co jest bardzo utrudnione podczas jazdy. Bardzo wygodne położenie drążka zmiany biegów. Ciężko otwierający się schowek na "rękawiczki" oraz niezrozumiała pułeczka między fotelami przednimi-utrudniony dostęp do niego, brak pułki na telefon.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja chłodzi, natomiast słabo odparowuje wnętrze, ogrzewanie w zimę ma dziwne wahania, raz mocno grzeje,za chwilę przestaje (klimatyzacja manualna)- w nissanie almera jest o niebo lepiej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla pasażerów jest bardzo dużo, na plus należy zaliczyć również brak tunelu środkowego między nogami pasażerów tylnej kanapy.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika bardzo słabe, wycie jest uciążliwe, a jazda z prędkością ok 120 km/h jest nieprzyjemna i zmusza do podgłaśniania radia. Wyciszenie pracy zawieszenia jest natomiast bardzo dobre i tylko przy naprawdę dużych nierównościach daje o sobie znać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie nie jest jakieś kosmiczne, jednak jak na tak mały silnik i małą moc to jest duże, auto jest prawie nowe, więc dziwne byłoby gdyby sie coś psuło, jednak już przy kolejnym przeglądzie (60tys) do wymiany łożyska kół, końcówki drążków...trochę szybko. Koszty serwisu podobne jak u konkurencji, chociaż o wiele niższe niż w np. Oplu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena adekwatna do wyposażenia, bo jeśli chodzi o jakość to za takie same pieniądze można kupić auta wykonane z lepszych materiałów. Zawsze istnieją możliwości negocjacji ceny u dealera, więc dużo można zyskać, jednak i w VW da się negocjować jak i w innych markach podobnym prestiżowi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zimę elektryka i automatyka szyb odmówiła posłuszeństwa, później samoczynnie się naprawiło. Czasami dochodzą do uszu jakieś dziwne dźwięki od silnika, jak i zawieszenia.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kilka razy zdarzyło się, że auto nie chciało odpalić, zero reakcji na przekręcenie kluczyka i dopiero po kilkunastu próbach uruchamiał się silnik normalnie, czasami również przy włączani silnika słychać i czuć jakby w silniku działały tylko 3 cylindry...przeraża przy takim przebiegu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V VVT-i 97KM 71kW
[l/100km]