Przeniesienie napędu
: ergonomia, wygoda - po raz kolejny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: trochę dziwne, ale cóż lifting
5,0
Całokształt
absolutnie zachwycona jestem ergonomią prowadzenia tego auta; materiały wykończeniowe na które narzekali właściciele Aurisa przed liftingiem tu znacznie lepsze (ale jednak nie tak dobre jak w mojej starej Corolli)
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik bardzo elastyczny, jednak dla młodzieży zbyt "wołowaty". Mnie satysfakcjonuje w zupełności - choć poszaleć nie można. Trzeba było zmienic taktykę jazdy za miastem
5,0
Skrzynia biegów
przy 6-cio biegowej skrzyni trzeba się "nawiosłować" i raczej lekceważyć strzałki, które sugerują częstą zmianę biegu (co jednak skutkuje większym zużyciem paliwa)
5,0
Układ jezdny
belka skrętna z tyłu robi swoje, ładnie i cicho pokonuje nierówności
Komfort
4,0
Widoczność
doskonale do przodu, gorzej w tył. Czujnik parkowania wskazany! Gorąco polecam
5,0
Ergonomia
ergonomia jazdy zarówno w mieście - gdzie jak pisałam- trzeba "wiosłować", za miastem doskonale, podłokietnik podniesiony (w stosunku do poprzedniej wersji); podpórka na lewą stopę ustawiona idealnie; wszystkie przyciski do obsługi urządzeń pokładowych - perfekcyjnie umieszczone; fotele gorąco polecam wszystkim kierowcom z nie do końca sprawnym kręgosłupem. Mam 175 cm wzrostu - i to chyba był wzorcowy rozmiar kierowcy dla konstruktorów!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja wydajna, mrozi że hej! Zobaczymy jak grzanie zimą...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
j.w. - patrz: ergomomia
4,0
Wyciszenie
do 100 km/godz ok; więcej - to już trzeba podkręcać radio
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jeśli jechać zgodnie z tymi nieszczęsnymi zielonymi strzałkami - to producent nie kłamie: za miastem ok.4,8-5l/100km; ale generalnie ok.5-6 l/100 km w cyklu mieszanym (silnik+skrzynia optimal-drive)
4,0
Stosunek jakość/cena
jak to Japończyk - drogi na początku ale w ostatecznym rozrachunku płacimy za wieloletnią niezawodność
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jedyny problem, jaki pojawił się w pierwszych 13 tys przebiegu - to problemy z odpaleniem; serwis stwierdził, że to wina paliwa marnej jakości i raczej przychylam się do tej tezy - choć wydawało mi się, że tankuję na przyzwoitych stacjach. Problem nie powtórzył się jak dotąd (kolejne 2 tys przebiegu)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie przewiduję!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.33VVT-i 100KM 74kW
[l/100km]