Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting

Krzysztof, 9 lat temu
Silnik 1.4 D-4D 90KM 66kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 146 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW 2009-2012 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auris pierwszej generacji to samochód dla małej rodziny, ewentualnie dla kierowców o łagodnym usposobieniu. W ciągu dwóch lat użytkowania i 80 tys. km wyrobiłem sobie opinię na temat Toyoty - to solidne auta. Następnym samochodem też będzie Toyota, ale w wersji kombi (dobrze, że teraz jest Auris TS).
Wrażenia
4,0
Silnik
Pod względem niezawodności najlepszy silnik wysokoprężny Toyoty. Dość żwawy, chociaż do tego samochodu odrobinę za słaby. Auto się rozpędza, a nie przyspiesza, trzeba się przyzwyczaić, zwłaszcza przy wyprzedzaniu. W mieście wystarcza w zupełności, w trasie przy prędkości ok. 90km/h żeby sprawnie wyprzedzić trzeba zredukować z 5 na 4 bieg.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana, poszczególne biegi wchodzą z delikatnym oporem(to lubię:-)). Ponieważ jest 6 biegów w mieście trzeba się trochę namachać (krótkie przełożenia), ale szóstka na autostradzie nieoceniona. Czasami jest problem z rzuceniem biegu wstecznego.
3,0
Układ jezdny
Porównując do focusa trzymanie w zakrętach wypada słabo. Pod względem komfortu jest lepiej niż w focusie. Trochę stuka przednie zawieszenie przy poprzecznych nierównościach. Pamiętam, że po przesiadce z focusa jadąc po drodze z betonowych płyt się przeraziłem, ale w serwisie uznano, że to jest normalne.
Komfort
5,0
Widoczność
Duża szyba przednia i tylna, dodatkowe okienka przy słupku A poprawiają widoczność. Duże lusterka boczne. Jest na prawdę dobrze :-)
5,0
Ergonomia
Lewarek skrzyni biegów blisko kierownicy, spłaszczonej u dołu, świetnie leżącej w dłoniach. Kierownica to według mnie największy plus tego auta, odpowiednio gruby wieniec i nie przeładowana przyciskami, wszystko jest pod ręką. Dużo fajnych schowków, bardzo pojemne schowki w drzwiach przednich. Miejsce na apteczkę, gaśnicę, butelkę płynu do spryskiwaczy pod przednimi siedzeniami.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie klima szybko schładza wnętrze, co się przydaje zwłaszcza podczas dużego nasłonecznienia (duże powierzchnie szyb nagrzewają wnętrze). W zimie silnik długo się nagrzewa, więc na ciepło trzeba czekać, pomaga trochę funkcja power heat (ale niewiele).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przestrzeń nad głową nie można narzekać, siedzisko kierowcy mogłoby być dłuższe. Z tyłu 3 dorosłe osoby będą jak sardynki, polecam tylko krótkie trasy z kompletem pasażerów. Ogólnie nie jest źle, w modelu rodziny 2+1 objechaliśmy Włochy i było wygodnie. Z dójką dzieci byłby problem.
4,0
Wyciszenie
Silnik jest głośny, zwłaszcza kiedy jest zimny, przy prędkości 140km/h można normalnie rozmawiać. Opon nie słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto niezawodne i oszczędne. Koszt ubezpieczenia niski ze względu na pojemność silnika. Spalanie w normie. Duża ilość części zamiennych.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko ocenić ten parametr. Jakość wnętrza pozostawia mieszane uczucia, fajny design, ładne zegary, genialna kierownica, oryginalnie poprowadzona deska rozdzielcza w środkowej części. Jednak po 100 tys. km plastiki zaczynają skrzypić. Na zewnątrz zbyt delikatny lakier. Mogłoby być lepiej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz w wyniku przepięcia zasilania immobiliser uznał, że samochód ulega kradzieży i zablokował auto. Efekt? Toyota odjechała na lawecie. Mechanicy nie potrafili racjonalnie wytłumaczyć co się zdarzyło. Usterka po podpięciu do komputera i skasowaniu błędu została wyeliminowana.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek poważnych usterek.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.4 D-4D 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
5,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting