Ocena kierowcy - Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting
Krzysztof,
9 lat temu
Silnik 1.4 D-4D 90KM 66kW
Rok produkcji 2011
Przebieg:
146 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auris pierwszej generacji to samochód dla małej rodziny, ewentualnie dla kierowców o łagodnym usposobieniu. W ciągu dwóch lat użytkowania i 80 tys. km wyrobiłem sobie opinię na temat Toyoty - to solidne auta. Następnym samochodem też będzie Toyota, ale w wersji kombi (dobrze, że teraz jest Auris TS).
Wrażenia
4,0
Silnik
Pod względem niezawodności najlepszy silnik wysokoprężny Toyoty. Dość żwawy, chociaż do tego samochodu odrobinę za słaby. Auto się rozpędza, a nie przyspiesza, trzeba się przyzwyczaić, zwłaszcza przy wyprzedzaniu. W mieście wystarcza w zupełności, w trasie przy prędkości ok. 90km/h żeby sprawnie wyprzedzić trzeba zredukować z 5 na 4 bieg.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana, poszczególne biegi wchodzą z delikatnym oporem(to lubię:-)). Ponieważ jest 6 biegów w mieście trzeba się trochę namachać (krótkie przełożenia), ale szóstka na autostradzie nieoceniona. Czasami jest problem z rzuceniem biegu wstecznego.
3,0
Układ jezdny
Porównując do focusa trzymanie w zakrętach wypada słabo. Pod względem komfortu jest lepiej niż w focusie. Trochę stuka przednie zawieszenie przy poprzecznych nierównościach. Pamiętam, że po przesiadce z focusa jadąc po drodze z betonowych płyt się przeraziłem, ale w serwisie uznano, że to jest normalne.
Komfort
5,0
Widoczność
Duża szyba przednia i tylna, dodatkowe okienka przy słupku A poprawiają widoczność. Duże lusterka boczne. Jest na prawdę dobrze :-)
5,0
Ergonomia
Lewarek skrzyni biegów blisko kierownicy, spłaszczonej u dołu, świetnie leżącej w dłoniach. Kierownica to według mnie największy plus tego auta, odpowiednio gruby wieniec i nie przeładowana przyciskami, wszystko jest pod ręką.
Dużo fajnych schowków, bardzo pojemne schowki w drzwiach przednich. Miejsce na apteczkę, gaśnicę, butelkę płynu do spryskiwaczy pod przednimi siedzeniami.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie klima szybko schładza wnętrze, co się przydaje zwłaszcza podczas dużego nasłonecznienia (duże powierzchnie szyb nagrzewają wnętrze). W zimie silnik długo się nagrzewa, więc na ciepło trzeba czekać, pomaga trochę funkcja power heat (ale niewiele).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przestrzeń nad głową nie można narzekać, siedzisko kierowcy mogłoby być dłuższe. Z tyłu 3 dorosłe osoby będą jak sardynki, polecam tylko krótkie trasy z kompletem pasażerów. Ogólnie nie jest źle, w modelu rodziny 2+1 objechaliśmy Włochy i było wygodnie. Z dójką dzieci byłby problem.
4,0
Wyciszenie
Silnik jest głośny, zwłaszcza kiedy jest zimny, przy prędkości 140km/h można normalnie rozmawiać. Opon nie słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto niezawodne i oszczędne. Koszt ubezpieczenia niski ze względu na pojemność silnika. Spalanie w normie. Duża ilość części zamiennych.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko ocenić ten parametr. Jakość wnętrza pozostawia mieszane uczucia, fajny design, ładne zegary, genialna kierownica, oryginalnie poprowadzona deska rozdzielcza w środkowej części. Jednak po 100 tys. km plastiki zaczynają skrzypić.
Na zewnątrz zbyt delikatny lakier.
Mogłoby być lepiej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz w wyniku przepięcia zasilania immobiliser uznał, że samochód ulega kradzieży i zablokował auto. Efekt? Toyota odjechała na lawecie. Mechanicy nie potrafili racjonalnie wytłumaczyć co się zdarzyło. Usterka po podpięciu do komputera i skasowaniu błędu została wyeliminowana.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek poważnych usterek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 D-4D 90KM 66kW
[l/100km]