Wzorowa Ergonomia. Mały choć żwawy, kultura pracy na najwyższym poziomie. Zaskakująco dobrze sobie radzi z autem tej klasy. Mknąc 180km/h między autami o dwie klasy wyższymi nikt nie jest wstanie uwierzyć, że ten malutki silnik tak wiele potrafi. Jest bardzo trwały. Pomimo ciągłej pracy na najwyzszych obrotach ten mikrosilniczek pracuje bez zastrzeżeń. Niestety największe rozczarowanie to Wyjątkowo OLBRZYMIE zużycie paliwa, średnio 7.00L w trasie. Oczywiście przy tej mocy silnika gaz do dechy nonstop bo inaczej auris nie jedzie. Dodam tylko że Toyota reklamując ten model podawała zużycie paliwa na poziomie 4,2L. Jak widać poziom MARKETINGOWEGO KŁAMSTWA osiąga już przez producentów APOGEUM możliwości. NIE wierzcie więc w dane podawane przez producentów, zawsze zaniżają wartość o około 50% = SZOK! ! !
Wrażenia
5,0
Silnik
Mały choć żwawy, kultura pracy na najwyższym poziomie. Zaskakująco dobrze sobie radzi z autem tej klasy. Mknąc 180km/h między autami o dwie klasy wyższymi nikt nie jest wstanie uwierzyć, że ten malutki silnik tak wiele potrafi. Jest bardzo trwały. Pomimo ciągłej pracy na najwyzszych obrotach pracuje bez zastrzeżeń.
2,0
Skrzynia biegów
6 biegów to zdecydowanie za dużo. SZÓSTY bieg uzywam tylko na autostradzie, na zwykłej drodze bez sensu. Trwałość skrzyni biegów jest największym mankamentem tego auta ale to może wynikać tylko z jednej rzeczy: MADE IN POLAND
4,0
Układ jezdny
Dobrze, choć po 150.000km wydaje mi się jakość prowadzenia uległa znacznemu pogorszeniu. Auto jest firmowe więc regularnie serwisowane, proszę więc nie podejrzewać że technicznie zawieszenia jest zaniedbane.
Komfort
2,0
Widoczność
Wysoka pozycja za kierownicą ma wpływ na dobrą widoczność.
5,0
Ergonomia
po japońsku, wszystko w zasięgu ręki, dużo wielkich schowków, uchwyty, czytelne przełączniki - ERGONOMIA to WZÓR dla innych
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatronik jakoś tam sobie radzi
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto wyraźnie projektowane przez azjatyckich karzełków. TO NIE JEST AUTO dla wysokich ludzi. wprawdzie na tylnym siedzeniu wyróżnia się znacznie na tle konkurencji, jest tam sporo miejsca.
4,0
Wyciszenie
w tej klasie zawsze jest głośno
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przegląd co 15.000km w serwisie Toyoty nie nalezy do najtańszych. Wyjątkowo zaskakuje OLBRZYMIE zużycie paliwa, średnio 7.00L w trasie, oczywiście przy tej mocy silnika gaz do dechy nonstop bo inaczej auris nie jedzie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niska utrata wartości jest zaletą, spore koszty eksploatacji. Design nudny do bólu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zero drobiazgów.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów u kolegów w firmie wymieniana co 200.000km - MEGA PORAŻKA
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 D-4D 90KM 66kW
[l/100km]