Ocena kierowcy - Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting
diablo,
8 lat temu
Silnik 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Rok produkcji 2010
Przebieg:
80 tys. km
Okres użytkowania:
4 lata
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
Samochód przewidywalny do znudzenia. Bezawaryjny przy regularnym serwisie. Zapewnia dobre warunki podróżowania dla czterech osób na długich trasach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mechanicznie bez zarzutu. Dobra, solidna jednostka napędowa ze starej szkoły. Odnosiłem takie wrażenie, że trudno wykrzesać z wigor z tych 132 km. Przyśpiesza jak dostojna limuzyna. W praktyce dla osoby, która nie ma za wielkich wymagań w tym względzie.
4,0
Skrzynia biegów
Manualna 6-stopniowa skrzynia jak dla mnie trochę za "długa". 6 bieg tylko na autostrady. Uzyskanie dynamiki wymaga redukcji o 2 biegi.
3,0
Układ jezdny
Raczej komfortowy niż sportowy. Dobrze wybiera nierówności. Nie miałem uczucia wychylania w zakrętach. Układ kierowniczy "za miękki" i nie dający poczucia precyzji powyżej 160 km/h. Słabe oryginalne tylne tarcze hamulcowe i klocki (wymienione po 32 000 km).
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczności w każdym kierunku bardzo dobra. System odparowania szyb działa sprawnie. Siedzi się dosyć wysoko co sprzyja dobrej widoczności.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Dobrze przemyślane i intuicyjne. Nie trzeba spędzić wielu godzin z instrukcją w kabinie. Bardzo użyteczne uchwyty na kubki, moja żona do tej pory wspomina je z sentymentem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa działa bardzo dobrze i nie sprawia żadnych kłopotów. Płyn nie wymagał uzupełnienia. Regularnie serwisowana.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą wielkość samochodu to bardzo przyzwoicie. Cztery osoby mogą wygodnie podróżować na długich trasach. Bagażnik mógłby być większy.
4,0
Wyciszenie
Do 140 km/h praktycznie nie słychać silnika i hałasów z zewnątrz przy dobrych oponach. Czasami potrafi coś zatrzeszczeć w plastikach kabiny. Porażką jest pólka bagażnika, która bez założenia uszczelki wyciszającej klekocze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
6 l przy spokojnej jeździe na autostradzie z prędkością ok. 120 km/h. We Wrocławskich korkach trudno zejść poniżej 9 l .
5,0
Stosunek jakość/cena
Za bezawaryjną eksploatację trzeba zapłacić trochę więcej, ale warto. Cena serwisu akceptowalna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu prawie 4 lat wymienione zostały tylko elementy eksploatacyjne (filtry, oleje) i tylne tarcze hamulcowe z klockami (przy 32000 km), przednie z klockami (przy 80000 km).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wystąpiły. Samochód jest warty swojej opinii.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Valvematic 132KM 97kW
[l/100km]