Ocena kierowcy - Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting
Grucha,
14 lat temu
Silnik 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Rok produkcji 2010
Przebieg:
5 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Jazda od 1,5 obr/min. !!!!!!
Jak w dieslu.
5,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Moment obrotowy nie zachwyca - jest do tego dosyć wysoko, jadnak biorąc pod uwagę założenia konstruktorów dot. ekologii i ekonomiki tak pewnie musi być. Jesli chcemy się szybko zebrać to najlepiej od 2 biegu i wkręcić auto do 4,5 - 5,5 tys. obrotów. W zapasie mamy jeszcze 1000 obr (na wszelki wypadek). Na 2 biegu przy 6,5 tys. obr/min jedziemy już 90 km/h.
Z drugiej strony możliwość jazdy od 1,5 tys. obrótów i ekonomiczny zakres od 1,3 do 2 tys. obr/min. to jest jednak osiągnięcie jak na silnik beznyznowy.
4,0
Skrzynia biegów
6 biegów z czego przy prędkości 60km/h mozna używać biegów od 2 do 6. Pierwsze wrażenie, że biegów jest za dużo, ale jest to podyktowane głównie ograniczeniem spalania. Chyba jednak jest OK. Machanizm działa bardzo precyzyjnie, ale po przyzwyczajeniu.
3,0
Układ jezdny
Super - pewne prowadzenie to zasługa kół 205/55/R16 i ch-ki zawieszenia. Zawieszenie raczej twarde, ale bez przesady - to mi właśnie pasuje
Komfort
3,0
Widoczność
Nie jest rewelacyjnie. Z tyłu pomaga czujnik parkowania. Z przodu - trzeba wyczuć auto (nie widac maski). Dodatkowe szyby z przodu to fajny patent, ale i tak trochę zasłaniają wdoczność podójne słupki.
5,0
Ergonomia
Fonomenalna
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to klimatronik. Dodatkowy centralny nawiew na przednią szybę gwarantuje jej błyskawiczne odparowanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na komapakt - rewelacja
5,0
Wyciszenie
Przy spokojnej jeżdzie ta cisza jest trochę kłopotliwa. Nawet przy 160km/h można spokojnie porozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tę pojemność i moc jest b.dobrze. Wszystko zależy od stylu jezdy - dla każdago coś się znajdzie. Wartości w dokumentacji są realne dla b.ekonomicznej jazdy. Jeśli potrzbujemy emocji, dajmy spokój z takimi pytaniami. Od 6 l na trasie, 7,5 w cyklu mieszanym (miasto i autostrada) do 8,5 przy deptaniu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie wszystko OK.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie wszystko OK.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Valvematic 132KM 97kW
[l/100km]