Ocena kierowcy - Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting
Darek,
14 lat temu
Silnik 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
Rok produkcji 2010
Przebieg:
17 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
: przestronność
4,0
Całokształt
ogólnie samochód nie jest zły, oceniam go pozytywnie, ale do pełni zadowolenia brakuje przede wszystkim innego silnika.
Wrażenia
3,0
Silnik
Rozczarowany jestem silnikiem, ma za mały moment obrotowy by nim w miarę dynamicznie jeździć. Zaczyna ciągnąć dopiero przy 3700 obr, co znacząco podnosi zużycie paliwa i hałas wewnątrz.
3,0
Skrzynia biegów
wsteczny nie zawsze chce wskoczyć, trzeba ponownie wysprzęglić lub ruszyć do przodu. Pozostałe biegi wchodzą bez problemu.
Denerwujące jest jednak ciągłe zmienianie 6-cio stopniowej skrzyni. Silnik ma za mało mocy i ciągle trzeba zmieniać biegi. Owszem można jechać 90 km/h już na 6 biegu, ale na naszych drogach trzeba się namachać drążkiem. Pod większe górki nie mamy co marzyć że wjedziemy na 5 a co dopiero 6 biegu.
5,0
Układ jezdny
wysoki komfort i pewność prowadzenia
Komfort
3,0
Widoczność
kiepsko do tyłu, szerokie słupki
5,0
Ergonomia
tu należy się pochwała
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie brakuje miejsca dla pasażerów pod warunkiem jazdy w max 4 osoby. Ale od czego są wany
3,0
Wyciszenie
Na postoju silnika nie słychać wewnątrz. Do 100 km/h jest cicho. Na autostradach już jest dużo gorzej, 6 ty bieg nie obniża znacząco poziomu hałasu. Słabo wygłuszone są również nadkola (szumy)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jeśli jedziemy zgodnie ze wskazówkami na liczniku potrafi zużyć 5 litrów na trasie. Ale to męczarnia a nie jazda... Średnio trzeba liczyć 6,5 - 7
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przepaliła się żarówka świateł mijania
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
[l/100km]