Układ elektryczny
: mechanizm tylnej szyby w klapie
Silnik
: rurka zasilająca + powrotna od turbiny lubi sobie pęknąć
Zawieszenie
: sprężyny tylnego zawieszenia klapią po 120.000km
5,0
Całokształt
Auto, które posiadam jest używane na codzień. Dziennie przejeżdża ok. 200km. Bardzo często jest używane w terenie (amatorsko) i naprawdę jestem z niego zadowolony. Można świetnie się pobawić w błotku i śniegu. Szczerze polecam. Największym mankamentem mojego egzemplarza jest brak ABS-u. Jeżeli ktoś decyduje się na kupno takiego auta, a nigdy wcześniej nie jeździł terenówką, to będzie miał spory problem z utrzymanie auta na drodze podczas hamowania w zimie. Ale ponoć to auto jest dla "twardzieli", więc trzeba sobie radzić.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bez zarzutu. Nowoczesnych Diesli na pompowtryskiwaczach nie mogę słuchać! Ten motorek 1-KZT to najlepszy diesel w świecie lat 90-tych. Może nie powala osiągami ale czego chcieć od małego czołgu.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń. Brak synchronizatora biegu wstecznego wymaga wprawy. Synchronizator usunieto aby w skrzyni było mniej rzeczy do uszkodzenia. Biegi "same wskakują" na swoje miejsce.
4,0
Układ jezdny
Jak na terenówkę rewelacja. Szkoda tylko, że tylne sprężyny szybko padają i wtedy auto wygląda jakby ciągnęło tyłek po asfalcie. Ale mały lift budy i jest super.
Komfort
5,0
Widoczność
Nigdy nie przesiądę się w auto osobowe.
W takim czuję się najbezpieczniej.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, obsługa intuicyjna - TOYOTA
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie przód + tył to rewelacja. Żadna zima nie jest straszna. Latem bardzo wydajna klimatyzacja.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tutaj to się Japonce nie popisali. Przy moich gabarytach pasażer siedzący za mną ma przechlapane. Tylna kanapa stanowczo za wysoko.
4,0
Wyciszenie
Mały cichy czołg. Jeździłem dużo głośniejszymi dieslami. Ten jest ok.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
"Pożera" dużo mniej niż inne auta tego typu. Na asfalcie do 10l. W terenie do 13l. Nie odnotowałem jeszcze wyższego spalania. Z naprawami (ewentualnymi) nie jest tragicznie trzeba tylko dobrze pogrzebać za częściami.
5,0
Stosunek jakość/cena
Na tle innych terenówek (często bulwarówek) to prawdziwe terenowe auto za rozsądną cenę. Jakość? To oczywiste -T-O-Y-O-T-A-
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przejechałem tym autkiem 83.000km w dwa lata i nigdy mnie nie zawiodło. Nie zdarzyło się abym nie odpalił lub stanął na trasie. Z drobiazgów to są problemy z tylną szybą opuszczaną i rdzewiejącymi miskami olejowymi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 TD 125KM 92kW
[l/100km]