Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota 4Runner II

jojo, 11 lat temu
Silnik 2.4 TD 90KM 66kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota 4Runner II 2.4 TD 90KM 66kW 1990-1995 - Oceń swoje auto
2,77
35% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : chłodzenie silnika, głowica, świece żarowe
Zawieszenie : mimo wielu ustawień, smarowań , regulacjiitp nadal skrzypi przy skręcaniu - jest to w starszychmodelach podobno niusuwalne (chyba żeby wymienic pół zawieszenia)
2,0
Całokształt
Wrażenia
2,0
Silnik
klasyczny klekot bez elektroniki, prosta turbinka dzięki której można jechac max 120... czeste awarie osprzętu (dwa razy padła chłodnica - dziurki i wycieki), raz padły swiece żarowe - nie do wykręcenia, no najważniejsze - przy jakiejkolwiek awari chłodzenia, nawet delikatnej \"pada\" głowica...jest niestety z takiego stopu, który trudno przeszlifowac, lepiej kupic nową głowice (obecnie made i turkey) - koszt 1500 zł + uszczelki 300 zł stary silnik , łatwo się przegrzewa:(
4,0
Skrzynia biegów
bez zarzutów, generalnie szybko się niszczą poduszki pod skrzynie, orygianlne sa po 700 zł w serwisie toyooty, uzywki po 150, reduktor wymaga lekkiej wprawy - ciężko pracuje ale sprawnie /olej do reduktora taki sam jak do skrzyni/
2,0
Układ jezdny
masakryczny promień skrętu, zeby zawrócic potrzeba boiska do piłki nożnej, no może przesadzam ,a le promień jest straszny, przy włączonym napędzie 4x4 jest jeszcze gorzej. promien skretu typowo dopasowany do amerykanskich dróg:)
Komfort
4,0
Widoczność
bez zarzutu, kanciastość nadwozia ułatwia manewrowanie, bardzo dobre wielkie lusterka boczne. kształ nadwozia, a głównie wielki tył powodują że przy ostrych podjazdach pod górę tylni zderzak działa jak łopata i zgarnia ziemie. umiejscowienie koła zapasowego i jego sposóm notażu (pod połogą od zewnątrz, montowany na łańcuchu na śrubę) powodują ze wymiana koła to katorga.
4,0
Ergonomia
kierownica i rozmieszczenie przycisków, gałek, guzików - bez zarzutu. wsiadanie i wysiadanie utrudnione ze względu na wysokośc podłogi:) niestety fotel nie jest wzmocniony na brzegach i przy wsiadaniu/wysiadaniu łatwo się wyciera.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie na przód - działa, ogrzewanie na tył (osobny wenylator) - zepsuł sie po tygodniu...koszt naprawy około600 zł. pojedyncze ogrzewanie przednie nie jest w stnie zagrzac całego wnętrza auta -w zimie zawsze tył zaparowoany i zimny
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu bardzo dobrze, fotele regulowane, fotel kierowcy ma dużo regulacji - ale uwaga czasami się psuje, szczególnie w cześci pionowej (oparcie dla pleców). z tyłu miejsca wystarczająco, ale bez szału. bagażnik wielki , ogromny:)
3,0
Wyciszenie
jak na starego diesla - wystarczająco cicho, nie narzekam. 2.4 td to stanowczo za słaba jednostka dla auta o masie 2,6t, ledwo starcza do mało komfortowej jazdy. ps. turbo czasami sie lubi zawiesic - włacza się machanicznie poprzez regulacje kretynskiej dzwigienki,
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
drogi w utrzymaniu, części ciężko dostępne, ceny masakryczne, mało fachowców który potrafią naprawić to auto. jedynym plusem jest to ze w zasadzie wcale nie rdzewieje - blacha bardzo porzadna., rama też porzadna.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
acha - i jeszcze tylna szyba - podstawowa usterka 4runnerów, jest opuszczana w klapie silnikiem elektrycznym, często się to psuje, zebatka się wyciera, napawanie nowych zębów niewiele daje, bo to jakiś stop aluminiowy, koszt wymiany całego interesu - około 1500 zł
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 TD 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota 4Runner II