Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota 4Runner I

tomik_uno, 17 lat temu
Silnik 3.0 i V6 143KM 105kW
Rok produkcji 1989
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota 4Runner I 3.0 i V6 143KM 105kW 1987-1989 - Oceń swoje auto
3,92
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kultura pracy. Wyciszenie. Potencjał. Bezawaryjność (sam silnik - nie osprzęt)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Delikatna. W szczelinach podatna na korozję
Układ elektryczny : Podatny na wilgoć. Warto rególarnie czyścić styki.
4,0
Całokształt
Bardzo ciekawa pozycja. Dla nie wprawionych w terenie wręcz idealna. Sporty przeprawowe odpadają. Jako bulwarówka do miasta - też rewelacja. Ale na 400m to bym nie polecał :P
Wrażenia
5,0
Silnik
Potwór. Znakomita kultura pracy. Cudowny odgłos v6tki. Siła i delikatność w jednym. Przy problemach z zasilaniem (przepływomierz, sonda lambda) traci wiele. Warto dbać o te podzespóly.
4,0
Skrzynia biegów
Tylko ;) dobrze bo bez reduktora wzniesienia piaszczyste trzeba pokonywać na 1dynce. Słaba 2jka. I czasem trzeba popuścić sprzęgło przy zapinaniu wstecznego (penie to kwestia regulacji) Cała reszta to miód. Rewelacyjna 3ka.
3,0
Układ jezdny
W terenie - znakomicie. Wybiera nierówności doskonale. Bardzo dobry środek ciężkości. Na szosie makabra. Może to kwestia nie do końca odpowiednich opon. Ale koleboce nią już od 80km/h Jazda pow. 100km/h to już ciężka praca i na pewno nie za bezpieczna.
Komfort
4,0
Widoczność
W terenie cieniutko. Długa maska i stosunkowo niska pozycja za kierownicą. Kilka razy już opierałem się na niezauważonych pieńkach w lesie. Na trasie, w mieście - rewelacja. Widzisz wszystko do okoła. I wszyscy do okoła widzą również ciebie :D (spory atut) :D
3,0
Ergonomia
Mało schowków, a te co są - takie niewymiarowe trochę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko i efektywnie dogrzewa w zimie. Klimki nie mam.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Słabiutko. Kierowca może czuć się dobrze, ale tylko on. Wejście do samochodu na dwa razy - wysoki podest, a z tyłu jeszcze małe drzwi i przeszkadzające nadkole. Hehe - to akurat najczystszy element pojazdu bo nieustannie polerowany tyłkami wsiadających :P. Znakomite trzymanie boczne fotela kierowcy (pełna regulacja), ale brak uchwytów dla pasażerów - w terenie po prostu pralko-wirówka.
5,0
Wyciszenie
Rewelacja, nad przeciętnie. Mało który kompaktowy, czy nawet bardziej luksusowy samochód ma tak cichutkie wnętrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli wszystko jest sprawne i eksploatacja również na poziomie to raczej rewelacja jak na 2tony i 3litry. Z gazem wychodzi po ludzku. Natomiast przy uszkodzonej przepustnicy i sondzie to spalanie 30l na 100 to norma i porucz tego brak mocy.
3,0
Stosunek jakość/cena
Wysokie ceny aut w tym roczniku porównując do konkurencji (nawet 2 razy droższa od jeep-a w podobnej konfiguracji i roczniku) Części coraz bardziej dostępne w cenach jak do innych aut toyoty. Pojawiają sie zamienniki i auta z wysp sprzedawane na części.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na swój wiek znakomicie. Wszystkie pierdoły sprawne. Każda żaróweczka i elektryka szyb. Każdy element pracuje. W sterowaniu szyb trzeba czasem poczyścić styki i nie dopuścić wilgoci.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przepustnica to duzy wydatek. Padła przez wadliwą instalację gazową. Podobnie sonda lambda.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota 4Runner I