Silnik
: Kultura pracy. Wyciszenie. Potencjał. Bezawaryjność (sam silnik - nie osprzęt)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Delikatna. W szczelinach podatna na korozję
Układ elektryczny
: Podatny na wilgoć. Warto rególarnie czyścić styki.
4,0
Całokształt
Bardzo ciekawa pozycja. Dla nie wprawionych w terenie wręcz idealna. Sporty przeprawowe odpadają. Jako bulwarówka do miasta - też rewelacja. Ale na 400m to bym nie polecał :P
Wrażenia
5,0
Silnik
Potwór. Znakomita kultura pracy. Cudowny odgłos v6tki. Siła i delikatność w jednym. Przy problemach z zasilaniem (przepływomierz, sonda lambda) traci wiele. Warto dbać o te podzespóly.
4,0
Skrzynia biegów
Tylko ;) dobrze bo bez reduktora wzniesienia piaszczyste trzeba pokonywać na 1dynce. Słaba 2jka. I czasem trzeba popuścić sprzęgło przy zapinaniu wstecznego (penie to kwestia regulacji) Cała reszta to miód. Rewelacyjna 3ka.
3,0
Układ jezdny
W terenie - znakomicie. Wybiera nierówności doskonale. Bardzo dobry środek ciężkości. Na szosie makabra. Może to kwestia nie do końca odpowiednich opon. Ale koleboce nią już od 80km/h Jazda pow. 100km/h to już ciężka praca i na pewno nie za bezpieczna.
Komfort
4,0
Widoczność
W terenie cieniutko. Długa maska i stosunkowo niska pozycja za kierownicą. Kilka razy już opierałem się na niezauważonych pieńkach w lesie. Na trasie, w mieście - rewelacja. Widzisz wszystko do okoła. I wszyscy do okoła widzą również ciebie :D (spory atut) :D
3,0
Ergonomia
Mało schowków, a te co są - takie niewymiarowe trochę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko i efektywnie dogrzewa w zimie. Klimki nie mam.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Słabiutko. Kierowca może czuć się dobrze, ale tylko on. Wejście do samochodu na dwa razy - wysoki podest, a z tyłu jeszcze małe drzwi i przeszkadzające nadkole. Hehe - to akurat najczystszy element pojazdu bo nieustannie polerowany tyłkami wsiadających :P. Znakomite trzymanie boczne fotela kierowcy (pełna regulacja), ale brak uchwytów dla pasażerów - w terenie po prostu pralko-wirówka.
5,0
Wyciszenie
Rewelacja, nad przeciętnie. Mało który kompaktowy, czy nawet bardziej luksusowy samochód ma tak cichutkie wnętrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli wszystko jest sprawne i eksploatacja również na poziomie to raczej rewelacja jak na 2tony i 3litry. Z gazem wychodzi po ludzku. Natomiast przy uszkodzonej przepustnicy i sondzie to spalanie 30l na 100 to norma i porucz tego brak mocy.
3,0
Stosunek jakość/cena
Wysokie ceny aut w tym roczniku porównując do konkurencji (nawet 2 razy droższa od jeep-a w podobnej konfiguracji i roczniku) Części coraz bardziej dostępne w cenach jak do innych aut toyoty. Pojawiają sie zamienniki i auta z wysp sprzedawane na części.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na swój wiek znakomicie. Wszystkie pierdoły sprawne. Każda żaróweczka i elektryka szyb. Każdy element pracuje. W sterowaniu szyb trzeba czasem poczyścić styki i nie dopuścić wilgoci.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przepustnica to duzy wydatek. Padła przez wadliwą instalację gazową. Podobnie sonda lambda.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 143KM 105kW
[l/100km]