Inne
: inny wymiar mobilności. wielkie auto zużywające tyle co np. Toyota Yaris albo średni dieselek. Wypasione po kokardkę (światła matrixowe)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: jak to w jeżdżącym tablecie. Coś się zawiesi, wycieraczki w trybie auto mają swoje życie, schowek otwierany z ekranu. takie dziwactwa niespotykane w "normalnym aucie"
5,0
Całokształt
Olbrzymie auto. Miejsca jak dla obywatela USA - pod dostatkiem z przodu i z tyłu. Bagażników pod dostatkiem. Prawdziwe "wozidło" bez zbędnych dodatków. A i tak dopakowane od groma różności (gry, pokaz świateł, itp). Podwyższone co zapewnia wygodę wsiadania, wygodniejsza jak dla mnie pozycja za kierownicą (nie leżanka jak w TM3). Fotele miękkie i wygodne- parę godzin nie powoduje łamania pleców. Faktem jest ze elektryk nie dla każdego. Jednak jeśli ma się np. garaż to idealnie. Wracasz z wyjazdu, podłączasz auto i rano "zatankowane". A na jazdę "wokół komina" nocne ładowanie zawsze wystarczy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamicznie pomimo najsłabszej wersji. Liniowo ciągnie do przodu. Dla mnie w sam raz. Wersja LR była wręcz zbyt szybka. Do normalnego przemieszczania się wystarczająco. Dla opon tez lepiej.
5,0
Skrzynia biegów
brak-ciągnie jednostajnie do max
5,0
Układ jezdny
Przewidywalnie, sztywno a nawet za sztywno. Pewne prowadzenie. Delikatny uślizg i systemy naprowadzają auto na tor jazdy - bezpiecznie.
5,0
Karoseria
Może w środku tego się nie odczuwa ale z zewnątrz i na parkingu w towarzystwie innych aut pojazd jest wielki. Sama bryła-kwestia gustu - ze środka i tak nie widać :-)
Komfort
5,0
Widoczność
pomimo dużego przeszklenia przednie słupki ograniczają widoczność. Widok do tyłu symboliczny ale jest kamerka. duże lusterka boczne
5,0
Ergonomia
dla mnie REWELACJA. Żadnych guziczków i przełączniko/włączniko/wyłączników. Schludnie, minimalistycznie a mimo to wszystko pod ręką. Przesiadając się do "normalnego" auta zadziwia mnie wielość pstryczków. Podchodzisz-tel.otwiera auto. Wsiadasz-jeden ruch-jedziesz. Wysiadasz-jeden przycisk i opuszczasz auto. Czyli można! Wygodne podparcie w drzwiach na tzw. "zimny łokieć"
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Daje rade powyżej 30st.C i poniżej 0. Filtr HEPA to coś wspaniałego. Żadnych smrodków ulicznych a można się zdziwić po otwarciu okna
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Od groma!!! Mam 194 cm i za mną swobodnie i wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Jak to w elektryku, każdy szum powietrza, od kół wydaje się jak super hałas a faktycznie przyjemna cisza i brak drgań od silnika. Co ciekawe mało dźwięków wydaje wnętrze auta. Marki premium z Europy mogły by sie wiele nauczyć
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Żadnych przeglądów, wymian płynów, rozrządów itp. płyn do spryskiwacza, opony i wycieraczki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tak wielkie auta kompletnie wyposażone nie widzę konkurencji w tej cenie. Zresztą cena to inny temat. Rollercoster. Mniej/więcej zależnie którą nogą Elon wstanie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Zużycie prądu dla silnika Standard Range 50kWh 204KM 150kW
Średni zasięg
343km
Średni maksymalny zasięg
350km
Średni minimalny zasięg
260km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
418km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
18,0h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
1,0h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania