Szukaj

Ocena kierowcy - TATA Safari

off road, 14 lat temu
Silnik 2.2 DICOR 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
TATA Safari 2.2 DICOR 140KM 103kW od 2008 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niezbyt duża pojemność i moc lecz przyzwojcie sobie radzi w tak ciężkim samochodzie.
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak na tą masę pojazdu 2.1 tony przyzwojcie przyspiesza (jak na ten segment samochodów- konstrukcja bardziej terenowa niż suv) Niestety przy obrotach poniżej 2000 obr.przyśpieszanie jest iluzją.Producent podaje optymalny moment 1700-2700obr lecz praca jest efektywna 2000-3000obr i kultura pracy oraz natężenie dzwięku w kabinie przyzwojte.Powyżej 3000 obr. bardzo głośny.Przy obotach 1500-2000 można jechać z delikatnym gazem np. po prostym lecz powstaje nieprzyjemny rezonans.Szczerze powiedziawszy po dieslu spodziewałem się większej elastyczności.
4,0
Skrzynia biegów
Nie można narzekać. Idealnie precyzyjna nie jest lecz jedyny problem stanowi 1 bieg. Na postoju jest problem z jej włączeniem i trzeba urzyć trochę siły lub próbować przez 2kę.Jeśli samochód się minimalnie toczy wchodzi idealnie.Zestopniowanie skrzyni do obrotów silnika jest trochę kiepskie. Z tego powodu 5 bieg sensownie da się włączyć przy 100 km/h wówczas silnik ma owe 2000obr, przez to piątkę mało gdzie da się urzyć.
4,0
Układ jezdny
Z pewnością nie jest to samochód do \"cięcia\" ostrych zakrętów ale zdecydowanie nie jest do tego przewidziany. Prowadzi się przyjemnie chć przy większych prędkościach odnoszę wrażenie że wspomaganie kierownicy jest zbyt mocne. Konstrukcja zawieszenia typowa dla konstrukcji ramowych(tył- most z układem samoblokującym, przód uklad zawieszenia niezależnego na wachaczach i drążkach skrętnych)To mocna konstrukcja, choć mniej komfortowa niż w wielu suvach.Napendy (4h, 4l)włączają się elektrycznie, sprawnie lecz powoli ok.6sek i cały układ dobrze radzi sobie w terenie.Mniej awaryjną konstrukcją była by dzwignia mechaniczna ale mało kto już takie rozwiązania stosuje.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoka pozycja za kierownicą gwarantuje daleką widoczność do przodu.Duże szyby boczne dają świetny wgląd na boki. Jedyny mankament to widoczność do tyłu (jak w każdym terenowym z kołem na klapie tylnej).
4,0
Ergonomia
Nie jast żle ale np.przełącznik napędów schowany koło kolumny kierownicy tym samym jest utrudniony dostęp i przełączajac podczas jazdy można nichcąco załączyć 4l co by zaowocowało uszkodzeniem reduktora.Włącznik tylnej wycieraczki położony na desce roździelczej a wygodniej by było w przełączniku od wycieraczek.Przy włączonym biegu 1,3,5 nie ma dostępu do radia( np. płyty).trochę mało schowków.Natomiast bardzo wygodnie za kierownicą,podłokietniki przy przednich fotelach wygodne na trasie. Z tyłu siedzi nico wyżej niż z przodu.Bardzo duża pojemność bagażnika a po złożeniu foteli wręcz ogromna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie wręcz parzy Na wylotach kratek tem.dochodzi do 70stopni. Dobrym rozwiązaniem są nadmuchy w drzwiach dorzewając zewnętrzne krawędzie samochodu. Nadmuch na tył słaby ale daje szybsze wyrównanie tem. w całej kabinie.Klimatyzacja również wydajna przy tem. zew. 29stopni. 4 osoby w środku nadmuch na jedynce wydalał dając uczucie komfortu.Nadmuch na 1,2 przyzwojcie cich 3,4 już głośny.Przy opadach parują szyby i trzeba używać klimatyzacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma fotel regulowany przód- tył, góra-dół oraz lędzwie.Pozycja z tyłu i z przodu jak na wysokim fotelu, nie ma się podgiętych kolan jak w wielu terenowych które maja wysoko położone podłogi.Jężdzę często w 3 dorosłe osoby, dziecko i 2 psy i nie narzekamy na brak miejsca.
4,0
Wyciszenie
Głośny powyżej 100km/h.Szum słychać od stony uszczelek przednich drzwi. Silnik głośny powyżej 3000 obr. Prze jeździe do 100km/h i obrotach 2000-2500 jest naprawde dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tą masę pojazdu, rodzaj napędów i kształt nadwozia naprawdę dobrze.Miasto bez wielkich korków nawet na klimie 10-10.2 l, trasa rejony świętokrzyskiego bez dużych wzniesień i zakrętów( 4osoby ful bagażnik 100-110km/h +klima) 7.6 l, trasa rejony górskie dużo zakrętów( 1 osoba bez klimy, 50-90 km/h) 7 l.
4,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie nie ma innego samochodu z napendem 4x4 oraz samochodu tak pojemnego. Zbliżony cena byl opel zafira (jak chodzi o pojemność wnętrza) Nowa cena około 85000 zł może już odstraszać.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam go 2 miesiące i było kilka awari ocieranie kola,klimatyzacja,elementy tapicerki, ogrzewanie,dogrzewanie silnika
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poważnych nie było

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 DICOR 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
TATA Safari