Silnik
: Jak już napisałem wyżej:mocne strony indici visty to dobry,sprawdzony silnik od fiata grande punto oraz komfortowe,ale i bezpieczne zawieszenie.
4,0
Całokształt
Indica vista to doskonała propozycja dla bezpretensjonalnych ludzi,którzy wolą poruszać się nowym,tanim ,dobrze wyposażonym autem klasy budżetowej niż leciwym gruchotem prestiżowej marki kupionym za podobną kwotę.Wielką niewiadomą jest utrata wartości visty(raczej duża),ale będę się tym martwił najwcześniej za trzy lata (po upływie gwarancji na samochód).
Wrażenia
4,0
Silnik
W porównaniu z poprzednim modelem silnik visty to wielki krok naprzód (jest to licencyjna wersja silnika fiata montowanego m.in.w grande punto),dzięki zmiennym fazom rozrządu motor zapewnia relatywnie dobrą elastyczność przy umiarkowanym zużyciu paliwa.Miłym zaskoczeniem jest dobre wyciszenie wnętrza (oczywiście w porównaniu do innych aut tego samego segmentu).
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów to również fiatowski patent-pochodzi z fiata punto II i niestety pracuje jak w aucie z początku XXI w.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest komfortowe,na szczęscie nie za miękkie-dzięki czemu nie ma problemu z pokonywaniem zakrętów.Auto zaprojektowane z myślą o eksploatacji na hinduskich drogach świetnie radzi sobie z polskimi nawierzchniami (a więc najgorszymi drogami w Europie).Tradycyjne,hydrauliczne wspomaganie kierownicy znakomicie sprawdza się w viście.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu(przy spoglądaniu na bok) ogranicza słupek boczny,za to widoczność do tyłu bardzo dobra-to plus przy wykonywaniu manewrów parkingowych.Kolejny plus:duże lusterka boczne.
3,0
Ergonomia
Niewypałem jest centralne umieszczenie zestawu wskaźników (tak jak w dawnych yarisach),brak podpórki dla lewej stopy kierowcy.Zamiast niepotrzebnych (jak dla mnie) gadżetów typu:sygnalizator niezapiętych pasów i niewyłączonych świateł wolałbym coś bardziej praktycznego.Schowki są praktyczne,poza tymi w kokpicie i drzwiach jest jeszcze schowek pod siedzeniem pasażera oraz kieszenie w fotelach kierowcy i pasażera.Wygodne podłokietniki.Przydatne lampki w osłonach przeciwsłonecznych.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trudno oceniać mi klimatyzację zimą(używałem jej tylko do usuwania pary z szyb)-natomiast ogrzewanie oceniam gorzej niż w autach fiata,ale w sumie jest o.k.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 178cm wzrostu,jak dla mnie auto jest wygodne.Wnętrze jest szerokie jak na tę klasę.Bardzo dużo miejsca na tylnej kanapie (niestety kosztem wielkości bagażnika-232l to przeciętny wynik,dobrze,że kanapa jest asymetrycznie dzielona).
4,0
Wyciszenie
Auto jest na dotarciu,a więc nie wiem jeszcze jak będzie wyglądała kwestia wyciszenia przy poruszaniu się z prędkościami autostradowymi.Brzmienie silnika jest przyjemne dla ucha.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy zimowej jeździe samochód spalił mi 8 litrów benzyny (krótkie trasy,miasto)-natomiast jesienią średnie zużycie paliwa (przewaga jazdy poza miastem) wyniosło 6,1 l.(nie przekraczałem prędkości dopuszczalnej w pierwszym okresie eksploatacji).Koszty serwisu:niskie ceny (na poziomie fiata),pod tym względem tata bije koreańską konkurencję na głowę.Materiały eksploatacyjne-tanie ,fiatowskie.Relatywnie drogie mogą okazać się ceny części blacharskich.Minus:przeglądy techniczne co 15 tys.km.Plus:gwarancja na trzy lata (100 tys.km).
4,0
Stosunek jakość/cena
Nowe auto z silnikiem fiata grande punto w cenie poniżej 30 tys zł.to propozycja godna uwagi.Dużym plusem jest seryjna klimatyzacja.Szkoda,że nawet za dopłatą nie można wyposażyć auta w boczne airbagi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W trakcie silnych mrozów odmówił posłuszeństwa wskaźnik poziomu paliwa,po rozgrzaniu auta usterka ustąpiła.Samochód ma omyłkowo(odwrotnie) zamontowane manetki kierunkowskazów i wycieraczek (\"po angielsku\")-serwis dokona bezplatnej,gwarancyjnej naprawy przy okazji wykonywania \"zerowego\"przeglądu technicznego(po 1500 km).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie nie odnotowałem poważnych usterek.Czas pokaże,czy vista to trwałe auto.W sieci można poczytać opinie hinduskich kierowców na temat indici visty-generalnie auto nie uchodzi tam za szczególnie awaryjne (większość opinii odnosi się do aut z silnikami diesla).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Safire 75KM 55kW
[l/100km]