Silnik
: Silnik jest boski! Uwielbiam go słuchać i jest moja perełką w tym autku!!! Nigdy w życiu już nie kupię benzyniaka, a o LPG nie ma nawet mowy!!!
5,0
Całokształt
Połączenie ceny, wykonia, ekonomii spalania, przyjemności z jazdy - jestem absolutnie na tak!
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie jestem specjalistką, ale uważam, że silniczek chodzi ładnie, równo i przyjemnie się go słucha. W porównaniu np do Citroena C3 mojego taty, niczym mu nie ustępuje. Silnik elastycznie dostosowuje się do trybu jazdy. W sytuacjach awaryjnych mile zaskakuje zdecydowanym odejściem i dużym przyspieszeniem.
4,0
Skrzynia biegów
Mogłaby być nieco lepiej zestopniowana, ale nie można się zbytnio przyczepić. Biego wchodzą gładko i leciutko, co jest zapewne ważne dla damskiej części odbiorców. Do tego pozycja dźwigni zmiany biegów jest bardzo wygodna dla kierowcy i umożliwia wykonywanie opercji swobodnie.
5,0
Układ jezdny
Autko świetnie trzyma się drogi. Nic nie puka, nic nie stuka ani nie trzeszczy. Zawieszenie jest bardzo w moim typie - lekko twarde. W dodatku jego prosta konstrukcja zaoszczędzi nam sporych wydatków przy wymianie elementów - każdy wie jakie są polskie drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Tylna szyba daje nam poczucie komfortu widoczności. Przednia szyba - zależy ile kto ma wzrostu. Ja mam 172 cm wzrostu i dobrze się czuję patrząc w przód. Mój tata (190 cm) ma już troszkę mniejszą przyjemność. Boczne szyby duże i przejrzyste.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na dieselka łapie odpowiednia temperaturę w mgnieniu oka. Obieg powietrza - do wybory wewnętrzny i zewnętrzny. No i moja ukochana klimatyzacja dostepna w standardzie :D
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie należe do osób o drobnej posturze, a mimo wszystko mam ogrom miejsca w środku. Pasażer ma równie wygodnie. Osoby z tyłu, nawet gdy siedzenia przednie odsunięto maksymalnie w tył, mają dużo miejsca na nogi. Niestety 3 dorosłe osoby z tyłu to umowa o dzieło na bardzo krótką traskę. Ale 2 to pełen komfort.
5,0
Wyciszenie
Plastkini nie trzeszczą wbrew ogólnej opinii. Jedzie się przyjemnie, a odgłosy silnika, skąd inąd milutkie mruczenie dieselka, dochodzą do kierowcy jakby zza ściany.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście zimą - 5,0 l/100 km
w mieście latem - 4,3 l/100 km
trasa zimą - 4,0 l/100 km
trasa latem - 3,5 l/100 km
Serwis z wymiana oleju i filtrów to koszt 400 zł
3,0
Stosunek jakość/cena
Powiem szczerze, za to autko mogliby spokojnie wołać więcej i nikt by sie nie obraził.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W każdym nowy autku jest się do czegoś przyczepić. Ale wszystkim raz dwa zajmują się mili panowie w serwisie i oczywiście nieodpłatnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic mi się jak dotąd nie przytrafiło.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 DICOR 70KM 51kW
[l/100km]