Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki XL7

Gerwazy, 13 lat temu
Silnik 3.6 V6 252KM 185kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 71 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Suzuki XL7 3.6 V6 252KM 185kW 2007-2009 - Oceń swoje auto
4,62
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Przesiadłem się z 1.9TDI - wcześniej myślałem że jak nie ma turbo to nie pojedzie. 3.6 Litra pojemności w połaczeniu z automatem powoduje że można wszystkich bezpiecznie wyprzedzać. No i napęd AWD w zimie się przydaje.
5,0
Całokształt
Po dwóch latach jazdy jestem bardzo zadowolony. Jest mój pierwszy samochód z USA i chyba nie ostatni.
Wrażenia
5,0
Silnik
V6 250 koni - cichutko, elastycznie, 8 sekund do 100 km/h - zmienne fazy rozrządu powodują że ładnie przyśpiesza od 1500 obr. Do tego bezproblemowo chodzi na LPG.
5,0
Skrzynia biegów
Automat to jest to - w dodatku orginał japoński. Nie za bardzo mam porównanie z jakimś innym ale nie mam się do czego przyczepić. Dodatkowo dają TipTronic jakby ktoś tęsknił za manualem. Super sprawa w korkach.
4,0
Układ jezdny
Ja mam XL7 na kołach 16. AWD powoduje że na oponach wielosezonowych jeżdziłem w zimie wszędzie - nie interesowało mnie czy już odśnieżyli czy jeszcze nie. Osobiście wolałbym żeby hamulce mogły by być troszkę miększe bo trzeba dusić czasami. Wbrew opinii aut z USA, XL7 jest stosunkowo miękkie - dobrze łyka dziury, komfortowo.
Komfort
4,0
Widoczność
Ttuaj 4 daje bo z tyłu przydała by się kamera - auto ma ponad 5 metrów długości i czasami nie widać dokładnie. Za to z przodu super. Śłupki boczne z przodu nie zaslaniają jak w niektórych autach tego typu. Jako że siedzimy znacznie wyżej niż w osobowych to na drodze nam osobówki nie zasłaniają - widac wczesniej co się dzieje daleko z przodu i co się będzie dziać zaraz przed nami.
5,0
Ergonomia
Nie mam się do czego przyczepić. Ewentualnie, w droższej wersji jest kierownica wielofunkcyjna z której steruje się radiem - tego może brakuje w mojej wersji. Ale poza tym wszystko elektryczne, tempomaty, lusterka. Auto jes wysokie - więc wygodnie się wsiada i wysiada. Łatwo posadzić dziecko w foteliku - nie trzeba się schylać, włazić wyłazić. Promień skrętu mógłby być troszkę lepszy bo czsami trzeba parkować na dwa razy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podwójna klima - osobno przód i tył. Nawiewy w suficie. Sterowanie pełna automatyka lub manual - do wyboru. W zimie silnik nagrzewa się po przejechaniu kilometra a nie jak w passcie że do roboty dojechałem na zimnym i na zimnym wracałem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Siedzenia składają się na płasko - ładny kawałek podłogi wychodzi wtedy. Wozimy wszystko - zakupy, rowery, meble w całości - prawie jak w busie. Pozatym 7 siedzeń - i te dwa nie są tylko dla dzieci - teściową można śmiało posadzić. Przy siedmiu osobach zostaje jeszcze miejsce na wózek !!! Normą jest wyjazd na tydzień na jacht w sześć osób z bagażami. Impreza przez całą drogę.
3,0
Wyciszenie
Silnika do 3-4 tys obrotów nie słychać wogóle. Przy wyprzedzaniu - jak zredukuje do 2-ki to taki świst słychać. Skrzyni nie słychać. Do 140 km/h jest bardzo dobrze. Powyżej trochę szumi (ale nie świszcze). Ogólnie wyśle że OK jest
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali mi średnio 12 litrów benzyny lub 14-15 litrów gazu przy jezdzie z przewagą miasta. Na trasie przy spokojnej jeździe pali 11 L benzyny lub 12-13 L LPG. Daję 5 ponieważ musimy wziąść pod uwagę że auto waży 2 Tony i ma silnik który pozwala się rozpędzić do setki poniżej 8 sekund. Do tego automat. Myślę że jest to dobry wynik.
5,0
Stosunek jakość/cena
No tutaj to bez konkurencji - jakby była szóstka to bym dał. Za 2 letnie auto dałem niecałe 60 tys zł. Nie ma takiego drugiego samochodu. Części w śmiesznych cenach (oczywiście w USA bo u nas to wiadomo).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wskaźnik poziomu paliwa czasami nie pokazuje nic. Czujniki ciśnienia w kołach też czasami głupoty pokazują - ale być może już są do wymiany. Poza tym wymieniłem piastę z przodu - ale to z własnej winy - przejechałem po krawęznikach trochę za szybko ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko jedna uwaga - w tych autach montowano zbyt miękkie łańcuchy rozrządu które się wyciągały - w serwisie robią to w ramach gwarancji. Poza eksploatacyjnymi typu filtry, świece, olej nic się nie działo.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.6 V6 252KM 185kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki XL7 3.6 V6 252KM 185kW
Zobacz dzienniki
Suzuki XL7